סיגל קליין עושה סנפלינג בחומות העיר העתיקה (צילום: פרטי)
סיגל קליין עושה סנפלינג בחומות העיר העתיקה (צילום: פרטי)

בין שמיים לארץ: סיגל קליין עושה סנפלינג מחומות העיר העתיקה

החברה לפיתוח מזרח ירושלים יזמה רעיון מקסים לבילוי – סיור על החומות, גלישה בסנפלינג ומסלול במערת צדקיהו

פורסם בתאריך: 19.10.17 23:19

עד לפני שבועיים, המילה 'סנפלינג' צלצלה באוזניי כמו אתגר למטורפים שאוהבים להתנדנד בין שמיים וארץ, בין חיים ומוות. משהו שהוא לבטח לא בשבילי, הפחדנית שבחבורה. בתור ילדה, הפעילות האתגרית הרצינית ביותר שהתנסיתי בה היתה רכיבה על הבננה באופניים של שוקי, שהחזיר אותי הביתה בכיתה ד'. ותאמינו לי זה היה מפחיד. מאז ועד היום אני מתנזרת לרוב מפעילות אתגרית שכזו ומעדיפה לשלוח אליהם את הכפילות שלי.

סנפלינג במערת צדקיהו (צילום: פרטי)

סנפלינג בחומות העיר העתיקה (צילום: פרטי)

אבל כשראיתי פרסום של החברה לפיתוח מזרח ירושלים (פמ"י) שמבצעת סנפלינג מחומות העיר העתיקה, אמרתי לעצמי מספיק עם החשש הזה. ובתוך דקות כבר הקשתי על אישור ההזמנה בטלפון הנייד. הזמנתי כרטיסים לסנפלינג משפחתי.

החברה לפיתוח מזרח ירושלים יזמה רעיון מקסים של בילוי בחג הסוכות, סיור על החומות, גלישה בסנפלינג ומסלול במערת צדקיהו שחלקו בזחילה לאור פנסים. מה שמצחיק הוא המחירים – על הסנפלינג שילמנו 20 שקלים לאדם, כך שהמחיר למשפחה בת 5 נפשות הוא 100 שקלים, מאוד זול ושווה. וכך משפחת קליין, על מנומשיה, השכימה קום כדי להספיק להגיע לרכבת הקלה, ולהגיע בקלילות אל שער יפו. משם השילוט היה ברור. תחילה יש ללכת במסלול הדרומי של "טיילת החומות", שמגיע עד לשער ציון, שם מתקיים הסנפלינג. טיפסנו במדרגות שמאחורי מגדל דוד, ופתאום הרגשתי מין תענוג שכזה, התרגשות. אנחנו על החומות ממש. על אותה החומה ההיסטורית שבנה הסולטאן העותמני סולימן המפואר כדי להגן על התושבים.

ההליכה קלה במסלול צר ומרתק, שלאורכו עולים ויורדים מדרגות, משקיפים אל התצפיות ומשחקים ב"כאילו" באשנבי הירי ובמגדלי השמירה. אמנם לא לקחנו הדרכה, אבל התצפית היא מרשימה ובעזרת המבוגר האחראי (אבא) שיודע הכל, קיבלנו תדריך מעניין על תולדות העיר והשכונות הנצפות בדרך.

 

ואז מגיעים אל האקשן עצמו. הסנפלינג. תדרוך קצר, אריזה מקצועית ברתמות והופ אני כבר בקצה החומה. מגרשת מחשבות של כדאי או לא, מחליטה שאני לא חושבת על כלום ופשוט עושה את זה. הנה הגולנצ'יק שלנו (חבר של הבת) כבר למטה ומיד אחריו בדילוגים גם המבוגר האחראי ובאמתחתו הנחיות לצילום שלי בשעת גבורה. אחריהם מנומשי הבית, נטולי כל פחד, מדלגים מעבר לגדר בחיוך אחד גדול שמח ועליז. תורי הגיע, הלב דופק מהתרגשות. עוד הסבר כיצד לאחוז את החבל ועכשיו – תעברי מעל הגדר. האמת זה היה החלק הקשה והמבהיל ביותר. הגדר גבוהה, צריך לטפס מעליה אל הכלום, אמנם אני מולטי טאלנט אבל לא סופר גירל. אבל הקטע הזה עבר בשלום, במיוחד מפני שלא הסתכלתי למטה.

סנפלינג במערת צדקיהו (צילום: פרטי)

סנפלינג בחומות העיר העתיקה (צילום: פרטי)

אחזתי את החבל בשתי ידיי, והתחלתי ללכת אחורה, צעד אחר צעד, והפחד חלף עבר לו ובמקומו הגיע אושר גדול – וצווחות החשש התחלפו בקריאות שמחה.

אז אמנם מדובר בסך הכל בגובה של 20 מטר, ואמנם החבל לא באחריותי אלא באחריות המדריך, ואמנם זו לא גלישה בצוק מנרה, אבל בשורה התחתונה – בתור מי שעד היום לא העזה – היתה בסנפלינג תחושת הישג גדולה. תוך זמן קצר (קצר מדי) כבר הייתי למטה. הבטתי למעלה והתרגשתי. עשיתי זאת! את האטרקציה המרגשת הזו הגישו לנו בחברה לפיתוח מזרח ירושלים, שכל השנה מתאמצת להפוך את אתרי התיירות לאטרקטיביים ובהחלט מצליחה.

החברה לפיתוח מזרח ירושלים. טל' 02-6277550. www.pami.co.il/he.

סיגל קליין עושה סנפלינג בחומות העיר העתיקה (צילום: פרטי)

סיגל קליין עושה סנפלינג בחומות העיר העתיקה (צילום: פרטי)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר