הסינמטק, מתוך הסרט "קרא לי בשמך" (צילוצים: יח"צ)
הסינמטק, מתוך הסרט "קרא לי בשמך" (צילוצים: יח"צ)

סינמטק ירושלים: פסטיבל הקולנוע היהודי מתחיל

הפסטיבל, שזוהי שנתו ה־19, מתחיל היום, שבת, עם הקרנת הסרט "קרא לי בשמך", ויכלול אירועים שונים

פורסם בתאריך: 15.12.17 14:16

פסטיבל הקולנוע היהודי ה־19 ייפתח מחר (שבת, 16.12) בסינמטק, ויימשך עד ליום חמישי (21.12). השנה יוקרנו בפסטיבל כ־40 סרטים, ובהם מיטב היצירה הקולנועית היהודית של השנה: קולנוע עלילתי בינלאומי, קולנוע ישראלי, קולנוע תיעודי בינלאומי, סרטים קצרים, קלאסיקות, רסטורציות וסרטים שבמרכזם גדולי ההוגים והאמנים היהודים. כמו כן יתקיימו בפסטיבל שתי תחרויות: תחרות בינלאומית, שבה יוענק פרס ‘שומן’ לקולנוע יהודי, ותחרות סרטים קצרים ישראליים.

 



 

הסרט שיוציא את הפסטיבל לדרך יהיה 'קרא לי בשמך', עיבוד קולנועי לספרו של אנדרה אסימן באותו השם, 'Call Me by Your Name', בבימויו של לוקה גואדנינו – סרט זוכה שבחים, המסומן כאחד המובילים של עונת האוסקר הבאה. הסרט, שהוקרן בתחילת השנה בפסטיבלים של סאנדאנס וברלין, זכה בשורה ארוכה של שבחים וביקורות מהללות.

קרא לי בשמך (צילום: יח"צ)

קרא לי בשמך (צילום: יח"צ)

אחד מאירועי השיא של הפסטיבל יהיה הקרנה מיוחדת לעותק משוחזר של הסרט ‘זעם ותהילה’ – יצירת המופת של הבמאי אבי נשר משנת 1984, אשר מאפשרת לנו להביט באופן שבו נשר מעצב, בשפה קולנועית מרהיבה, את המיתולוגיה הציונית. הסרט, בכיכובם של ג’וליאנו מר, רוני פינקוביץ’ וחנה אזולאי-הספרי, יוקרן בעותק דיגיטלי חדש ומשוחזר שהופק ביוזמת סינמטק ירושלים וארכיון הסרטים הישראלי.

קרא לי בשמך (צילום: יח"צ)

קרא לי בשמך (צילום: יח"צ)

הפסטיבל יינעל בהקרנת בכורה ישראלית של הסרט 'שעה אפלה' (Darkest Hour) של הבמאי הבריטי המוערך ג’ו רייט (‘כפרה’ ו’גאווה ודעה קדומה’). הסרט מביא אל המסך את הסיפור ההיסטורי הדרמטי ומעורר ההשראה של ווינסטון צ’רצ’יל, ועוקב אחר ארבעת השבועות הראשונים שלו בתפקיד ראש ממשלת בריטניה, בשנת 1940 – השעה האפלה ביותר, כאשר מלחמת העולם השנייה בעיצומה וגורלה של אירופה מונח על הכף. צ’רצ’יל (בגילומו המופתי של גארי אולדמן) עומד בפני מבחני המנהיגות המאתגרים ביותר, מתמודד עם מאבקי הכוח הפוליטיים, עם הלבטים המוסריים ועם המורל הלאומי הירוד, ובוחר להוביל את אירופה, בדרכו הייחודית, אל שחר של יום חדש.

 

לאורך הפסטיבל יוקרנו סרטים ובמרכזן דמויות מרתקות כמו לאונרד כהן, אפרים קישון, קוקו שאנל ועוד. 'מסגרת' מיוחדת תינתן לסרטים אשר עוסקים בהוגים ובאמנים יהודים, מהגדולים בהיסטוריה, כמו אליס שלוי, בילי ויילדר, זאק פוזן, הרב ויליאם וולף וסדרת ספרי הילדים ‘ג’ורג’ הסקרן’. מסגרת נוספת תוקדש לסרטים עם זיקה יהודית, ובמהלך הפסטיבל יוקרנו כמובן גם סרטים ישראליים חדשים שיצאו לאקרנים בשנת 2017.

נוסף על כך, תוצג במהלכו התערוכה 'זמן של אור', המוקדשת לחוקר הסרט העברי יעקב גרוס ז"ל, שהותיר אחריו אוסף מרתק ומגוּון של תמונות, גלויות, כרזות וציורים, שלו ושל חלוצי הסרט העברי יעקב בן דב וברוך אגדתי; תתקיים הקרנת סרטיהן של בוגרות המחזור השלישי של השלוחה החרדית בבית הספר לקולנוע 'מעלה'; יתקיים יום הסרט הביתי, המוקדש להקרנה של 'הום מוביז' בפורמטים של 8 מ"מ, סופר 8 ו־16 מ"מ; תיערך הקרנת סרטים תחת הכותרת 'ירושלמים מבפנים ומבחוץ', ושיחה עם יוצרים חרדים ודתיים לשעבר; ותתקיים הקרנת שני הפרקים הפותחים של העונה השנייה של הסדרה 'כיפת ברזל'.

הסינמטק

הסינמטק

על פרס 'שומן' יתחרו במהלל הפסטיבל סרטים רבים, וביניהם: 'א. קישון שמו הולך לפניו', של אריק ברנשטיין ואליאב לילטי; 'הכאב', של עמנואל פינקל; 'האהבה סמיכה ממים', של אמילי האריס ואטה דה יונג; 'הבלתי-נראים' של קלאוס רפל; 'החליפה האחרונה’ של פבלו סולרז; ‘מעבר לים’ של ניקולו דונאטו; ו’קרבה’ של קאנטמיר בלאגוב.

רשימת הסרטים המלאה ופרטים נוספים באתר www.jer-cin.org.il. מחיר כרטיס לפסטיבל: 39 שקלים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר