הפקק בכניסה להר חומה, הערב (צילום: פרטי)
הפקק בכניסה להר חומה, הערב (צילום: פרטי)

המחדל העצום בהר חומה: תושבים בשכונה דיווחו על פקקים בלתי נגמרים

על רקע עבודות השיפוצים ברחוב דרך חברון - הפקק הקבוע בכניסה לשכונת הר חומה החריף עד כדי כך שתושבים בשכונה לא הצליחו להגיע לבתיהם

פורסם בתאריך: 11.12.18 20:24

הכניסה לשכונת הר חומה נתקעה לחלוטין בשעות הערב (שלישי, 11.129. תושבים בשכונה פרסמו פוסטים בפייסבוק ופנו בשאלה היכן יוכלו להתארח, זאת מכיוון שאין באפשרותם להיכנס לשכונה. ל"כל העיר" נודע כי העבודות השיפוצים ברחוב דרך חברון, שנערכות השבוע מחריפות עוד יותר את הפקק הקבוע בכניסה לשכונה.



לפני כשעה קלה העלה תושב שכונת הר חומה ליאור יונה פוסט בפייסבוק, שבו הוא כותב: "טוב דווח לי רשמית שאין לי אפשרות להכנס לשכונה בה אני מתגורר לצערי, חברים שיכולים לקלוט אותי עד חצות?".

בהמשך מציין יונה: "הייתי הולך להוריי אך הם גם חסומים. ולאותם יפי נפש שמגיבים כל השנה בפליאה למצוקה וההתעללות במצב השכונה. איפה נעלמתם בערב זה?? איפה אתם עיריית ירושלים?! אדוני ראש העיר החדש? ביזיון חרפה ובושה שאין לתאר התעללות!".

פקק בכניסה להר חומה (צילום: ליאור יונה)

פקק בכניסה להר חומה (צילום: ליאור יונה)

בשיחה עם "כל העיר" מוסיף יונה ומציין: "אני מתגורר בהר חומה כבר למעלה מ-5 שנים ומצב התנועה בכניסה וביציאה מהשכונה הולך ומחמיר במקום להשתפר. המצב הפך להיות בלתי נסבל מאז שאוכלס שלב ג' לפני כשנה. מאז, כדי להגיע בזמן לעבודה תושבים בשכונה נאלצים לצאת מהבית בשעה 6 בבוקר, אחרת הם יאחרו. המצב פה הפך להיות גועל נפש. התכנון לקוי, התשתית עקומה בדיוק כמו ההחלטה לעשות רמזורים בכניסה לשכונה, דבר שיחריף עוד יותר את המצוקה. חשוב מאוד שמי שמחליט על ביצוע העבודות האלה יבין – כל שינוי קוסמטי, בין אם זה רמזורים או הוספת נתיב, לא יעזור. הדבר היחיד שיגאל אותנו, תושבי הר חומה, מהסבל הגדול של הפקקים זה אך ורק אם יפתחו יציאה נוספת מהשכונה".

יונה, חשוב לציין, ממש אינו היחיד. במהלך הערב (שלישי) העלו תושבים רבים מהר חומה פוסטים בקבוצת הפייסבוק השכונתית שבהם הם מתרעמים על המצב הקטסטרופלי. "ברוכים הבאים לשכונת פקק הר חומה", כתב אחד מהם, ובהמשך ממשיכים תושבי השכונה לתהות ולשאול האם השתחרר הפקק והם יכולים לשוב לבתיהם.

בשיחה עם "כל העיר" מספרת תושבת השכונה: "אני ממש עכשיו עומדת בפקק בלתי נסבל. המצב הזה לא ייאמן ובל יתואר. נראה שלאף אחד לא איכפת ממה שקורה כאן. כבר חודשים ארוכים שהתושבים מתלוננים על הפקקים, וכל הזמן מבטיחים לנו שנראה שיפור אבל למעשה הבעיה רק מחריפה. זה פשוט לא הגיוני. בלתי נסבל לצאת מהשכונה בבוקר ולהיכנס אליה בערב".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. כהן חיים

    כניסה לשכונת הר חומה 45 דקות לאן הגענו מזה הזיחזול בתושבים מספיק לדיבורים אי אפשר בנסיע של2 דקות לנסוע ב45 דקות מספיק

  2. משה

    תושבים בכיינים זה הכל.גם אני הזדחלתי אתמול 30 דק נביעה של שתי דקות נכון,אבל זה עקב עבודות לשיפור המצב צריך קצת סבלנות ואורך רוח,אין ספק שהמצב לא ישאר ככה,ושעושים הכל על מנת לפתור את הבעיה,שלשןם חזרתי הביתה בשתים וחצי בלילה וראיתי שגם במהלך הלילה עובדים שם.קצת סבלנות והבעיה תיפתר

  3. אלמוני

    זו השכונה הכי דפוקה בירושלים
    אנשים שחשבו לשפר את איכות חייהם וקנו שמה דירות במיטב כספם מקבלים את הרמה הכי נמוכה שיש מבחינת כבישים
    מחינת בנייה מבחינת כל מיני החחטות הזויות כמו לבנות.מגרש כדורגל 10 מטר מדירות ( מה שגורם לרעש סביבתי מטורף כל לילה וכל שבת
    יושבים אנשים בעירייה בשיתוף.עם המנהל הקהילתי של הר חומה ורוקמים תוכניות איך לדפוק את התושב
    החלטות במגוון רחב של נושאים
    פשוט טמטום שלא ניתן לתיאור
    הר חומה יכלה להיות הפנינה של ירושלים אבל גם את זה השכילו מקבלי החלטות בעירייה להרוס השכונה הכי מאכזבת.בירושלים ומה שכואב זה שיש עלייה גדולה מאוד בכמות הדירות.המוצעות למכירה נטישה של תושבים שרק קנו שם דירות לפני מספר שנים
    לעתיד לבוא זו תהיה שכונה של חרדים זה רק עניין של זמן

  4. אורן, הר חומה.

    חייבים לסלול כביש נוסף, כל דבר אחר זה פלסטר.
    שלב ג' נכנס ברובו, היישובים גדלים חייבים כביש נוסף שעוקף את הר חומה ומתחבר ישירות לכביש ראשי בגין או דרך חברון

  5. מומי

    גם מגלה שפתחו את מחלף בגין היו פקקים לאחר העבודות זה השתפר לאין ערוך ,צריך סבלנות רבותי ,אין ללא צירי לידה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר