כישלון (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
(צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

בטיפול עם שרון בן דור: למה אנחנו מרגישים שאנו נכשלים בחיים?

נראה שפעמים רבות אנחנו אלה ששמים לעצמנו מחסומים

פורסם בתאריך: 13.2.18 11:33

למה אנחנו מרגישים פעמים רבות שאנחנו נכשלים בחיים?

לרוב אנחנו עסוקים בלהשוות את עצמנו לאחרים וזה אחת הסיבות שמונעות מאיתנו באמת להצליח לפרוץ את כל המחסומים שלנו. ויש פעמים שאנחנו אלה ששמים לעצמנו מחסומים, ולכן אנחנו לא מצליחים – אנחנו לא מרגישים מספיק טובים, חושבים שלא מגיע לנו להצליח, שאנחנו לא רצויים, לא אהובים.

זה יכול להתחיל כבר בבית הספר, ואולי בגן שיש ילד אחד שיש לו מכונית יותר גדולה ואופניים יותר חדשות.



זה נמשך אחר כך חיים שלמים.

תמיד יש כאלה שנוכל לקנא בהם – יש להם בית גדול ומכונית מפוארת ויש להם יותר.

האם זה שיש להם יותר, אומר עלינו את הדבר הבא – שאנחנו נכשלנו? כי לא הצלחנו לייצר את ההצלחה הזו – את הכסף, הקריירה המצליחה, להתחתן עם האדם הכי מוצלח/יפה/חכם ו/או עשיר.

מה יקרה אם לרגע אחד נעצור, נקבל החלטה להפסיק להסתכל בשכן ובדשא הירוק שלו.

כי אנחנו לא באמת יודעים איזה חיים הוא חי וכמה הוא שמח בחיים שלו ומה עובר עליו כשהוא נכנס הביתה, אולי גם הוא מרגיש כישלון בתחום מסוים. ההבנה שגם לאדם שנראה שיש לו הכול יכול להיות חסר משהו. איך להרגיש מוצלחים בלי למדוד את עצמנו במושגים של תחרות במונחים של רווח והפסד כל הזמן.

אמנם, אנחנו חיים בחברה מערבית, בה ההישגיות היא כמעט מקודשת, אבל אנחנו נחליט איך למדוד את עצמנו ואם בכלל.

נוכל להחליט שאנחנו כן ראויים, אהובים ובעיקר יכולים להצליח בכל דבר. ההחלטה לא תמיד מביאה את התוצאות הרצויות ולכן רצוי להיעזר במי שיכול ללוות אתכם בתהליך, בין אם מדובר באיש מקצוע ובין אם מדובר באדם שאתה סומכים עליו ויש לו את היכולות המתאימות.

סיפור אישי.

אני זוכרת את עצמי מקבלת במבחנים במתמטיקה, פעם אחר פעם, ציונים לא טובים. טוב, מודה על האמת, אפילו ציונים גרועים. למדתי והתכוננתי ובכל זאת בכל פעם התוצאה היתה גרועה.

הייתי בגיל העשרה, וכל כישלון בתקופה ההיא, נחשב לכישלון בכל תחום אחר בחיים. לא יצרתי את ההבחנה בין חוסר הצלחה בתחום מסוים לתחומים אחרים. הכישלון היה מוריד אותי למטה במידה כזו שלא רציתי לצאת לבלות עם חברים באותו הערב וגם למחרת. כל מה שרציתי היה להיכנס למיטה ולא לדבר על זה. מירב, חברתי הטובה, הצליחה בקלות במבחנים גם במתמטיקה, וזה הפריע לי. היא כמעט לא למדה למבחנים, ובכל זאת הצליחה. קשה להיות חברה של אחת כזו, חשבתי לא פעם, ונשארתי חברה שלה עד היום. ברבות השנים הבנתי איך להסתכל על אותם הדברים בצורה אחרת.

התחלתי לחשוב במושגים של משוב – ולא של כישלון. אז התחלתי להצליח ובגדול.

גיליתי איך לפרוץ בתחום שלי ורק שלי, איך להצטיין, איך לא להשוות ביני ובין האחר וכן זה אפשרי. אפשר ללמוד לשנות את החשיבה מחשיבה של 'אני כישלון ולא יעזור כלום, או יש לי ידיים שמאליות', לחשיבה של  אני יכול, אני אצליח'.

האם תצליחו לראות את זה?

נוכל להשוות את עצמנו ולהסתכל על מי שבחר לצאת ממרוץ החיים, בין אם התעייף מהמרדף של 'יותר גדול ויותר שווה', ובין אם פנה לעיסוק ברוחני, במדיטציות, ברייקי בכל התורות שמבטיחות שקט פנימי, קבלה עצמית בכל מצב.

במה תבחרו?

"אין כישלון יש רק משוב", אושו.

שרון בן דור (צילום: עצמי)

שרון בן דור (צילום: עצמי)

שרון בן דור,

מטפלת ב-NLP, סופרת ומרצה,

B.A בפסיכולוגיה, מגשרת בתחום המשפחה,

מתגוררת בירושלים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר