א גרוייסע מציאה (צילום: מיכל פישמן-רואה)
חדר ילדים של פעם - א גרוייסע מציאה (צילום: מיכל פישמן-רואה)

אמא ירושלמית – הטור של מיכל | אומרים שהיה פה שמח: בילוי נוסטלגי לכל המשפחה

במנהרת הזמן: זוכרים איך נראו מטבח וחדר ילדים של פעם? ואיך היתה המכולת השכונתית? המלצה מעולה לבילוי לכל המשפחה, שמתאים במיוחד לילדים, במוזיאון "א גרוייסע מציאה" בצפון

פורסם בתאריך: 1.1.20 19:39

 

2019 אאוט, 2020 אין.

שנה אזרחית חדשה וטובה מתחילה, ברוכה הבאה.

ככל שעוברות השנים, ואנחנו מתבגרים, הופכים להורים, החיים משתנים. ליל השנה האזרחית החדשה הופך להיות סוג של נוסטלגיה. איך פעם היינו רווקות ורווקים, ויצאנו לרקוד ולשתות וקרענו את העיר. איך בשנת 2000 כולם חשבו שסוף העולם, מחשבים יתאפסו, נתונים ייעלמו. ואיך פעם כל מה שדאגנו היה איפה נבלה, עם מי נצא ומה נלבש.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


היום כשב-20:00 רובנו רק רוצים להתאחד עם הפוך והכרית, מסיבות למיניהן כבר פחות קורצות לנו. פחות מפתה לצאת לקור ולוותר על שעות שינה, ולרקוד נשמע כמו בזבוז אנרגיה לשמה… זה בדיוק הזמן לספר לכם על מקום שכן משמר נוסטלגיה, מקום שלוקח את החלקים המתוקים מילדותנו, ומגיש אותו באווירה ביתית מחממת כמו זוג נעליים נוחות ושמיכת פליז מכרבלת.

מוזיאון "א גרוייסע מציאה" בקיבוץ יפעת. מקום קטן ואינטימי, שהוקם על ידי בחור לבבי בשם דרור ברק. שחלם את המקום, והקים אותו בעשר אצבעות ולב אחד ענק. מקום שמזמין לסיור של שעה וחצי. אבל בפועל בילינו שם 3 שעות, וגם אחרי שהסתיים, הילדים סירבו ללכת ומיאנו להיפרד מדרור.


מכולת של פעם - א גרוייסע מציאה (צילום: מיכל פישמן-רואה)

מכולת של פעם – א גרוייסע מציאה (צילום: מיכל פישמן-רואה)


המוזיאון מחולק לחדרים, כאשר כל חדר הוא עולם ומלואו. יש מטבח, מכבסה, מרפאה, בונקר, מכולת, חדר ילדות ועוד. בכל חדר ניתן למצוא ציוד מלא התואם את תקופת קום המדינה. כל הציוד מקורי ועבר תהליך של ניקוי ושימור להתאימו למוזיאון. בכל חדר יש גם אפקטים המלהיבים את הילדים. אבל הקסם האמיתי של המקום, ללא ספק, הוא דרור.

דרור מעביר את הסיור מדם ליבו. אהבתו לנוסטלגיה ולחפצים ניכרת בכל מילה שיוצאת מפיו. הוא מעביר את הסיור בהתלהבות סוחפת, שפשוט אי אפשר להישאר אדישים אליה. הוא משלב את הילדים בהדגמות ובאפקטים השונים המשולבים בתצוגה. הוא מאפשר לילדים לגעת בהכל, למשש, לחוש. מסביר באריכות וסבלנות. ואם יש הפרשי גילאים הוא מקפיד להתאים לכל ילד הסבר המדויק לו.


מכבסה של פעם - א גרוייסע מציאה (צילום: מיכל פישמן-רואה)

מכבסה של פעם – א גרוייסע מציאה (צילום: מיכל פישמן-רואה)


הגענו עם חברים, סך הכל 7 ילדים ו-4 מבוגרים. טווח גילאים של שנתיים עד 40, וכולם ללא יוצא מן הכלל נהנו, סירבו ללכת, וכשכבר יצאנו, שאלו כל הדרך, מתי נחזור לשם שוב.

הביקור במוזיאון הוכתר בפי כל הילדים כ"חלק הכי מוצלח של הטיול". אז תזכרו את ההמלצה שלי, ובביקורכם הבא בצפון, אל תדלגו על המוזיאון!

*הגעה בתאום מראש מול דרור 052-804-8222

ובינתיים, שנה אזרחית חדשה מלאה בזיכרונות ונוסטלגיה לכולכם.ן.

מיכל 

מיכל פישמן-רואה (צילום: יולי שוורץ)

מיכל פישמן-רואה (צילום: יולי שוורץ)




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר