אורנה כהן (צילום: דוברות מכבי)
אורנה כהן (צילום: דוברות מכבי)

מיומנה של אחות ירושלמית: אתגרים, אחריות, התרגשות, אכזבה. וגם תקווה

גל רודף גל, ונשבר: השנה המאתגרת שעברה על מערכת הבריאות בירושלים ובכלל. אורנה כהן, אחות מרחבית במכבי מרחב דרום-ירושלים, מסכמת את 2021

פורסם בתאריך: 1.1.22 19:07

השנה החולפת היתה שנה מלאת אתגרים. במסגרת תפקידי הייתי אחראית על הקמת מתחם החיסונים של מכבי בארנה בירושלים. יחד עם הצוות בנינו את הכל מאפס: גייסנו כוח אדם מחסן, עסקנו בהזמנת ציוד, פתיחת יומנים, ניהול מלאי החיסונים, קביעת משמרות, לוגיסטיקה ועוד ועוד.

זה נוהל כמו מבצע צבאי לכל דבר, והיה צריך לתאם את הכל ברמת הפרטים הכי קטנים. עבדנו שעות ארוכות ויצרנו יש מאין, בתנאי שטח לא קלים, וזה בהחלט היה מאתגר, במיוחד לאור העובדה שהנהלים וההנחיות השתנו במהירות האור והיינו צריכים להתאים את עצמנו לשינויים ולשמור את הצוותים מעודכנים ברמה יומיומית.

רגע השיא, אותו אני זוכרת במיוחד, היה הרגע בו נתתי בעצמי את החיסון הראשון נגד קורונה למטופל מבוגר, שפרץ בבכי ואמר שיוכל לראות סוף-סוף את הילדים שלו. זה היה מעמד מרגש מאד והרגשתי שאני עושה היסטוריה. ואז הגיע גם החיסון השני, והבוסטר וחיסוני בני הנוער ועכשיו הילדים, וכל פעם שאנחנו נוגעים בשכבת גיל אחרת אני מתרגשת מחדש.

קצת מבאס כמובן שכשאנחנו חושבים שהנה סוף-סוף אפשר להירגע קצת ולחזור לשגרה, מגיע גל תחלואה חדש שמחזיר אותנו שוב אחורה. אבל מה שמרים אותי בכל פעם שאני מרגישה שאני לא עומדת בעומס – הוא הצוות מדהים של האחיות, הרופאים והמנהלים, שמגבים אחד את השני ותומכים ברגעי משבר. כולנו בסופו של דבר מבינים שזהו התפקיד שלנו, זוהי השליחות ומי אם לא אנחנו?.

אין ספק שהעבודה המאומצת לכל אורך השנה האחרונה גובה מחירים. בהתחלה הילדים והנכדים כמעט לא ראו אותי בבית. וגם כשהייתי כבר מגיעה בשעות מאוחרות המשכתי לעבוד, לארגן מלאים ומשמרות. הכינוי שלי היה ‘אמא לוחמת הקורונה', אבל עכשיו למרות הלחץ והעומס אני מנסה לתמרן בצורה טובה יותר מול הבית והמשפחה כדי שאף אחד לא יפגע.

 

 

ומה התקווה שלי לשנה הבאה? שכמו שהשפעת פעם היתה מחלה קשה, שלא היה לה מרפא, וכיום אנו מתחסנים ויכולים להקטין את התחלואה, כך יהיה גם גורלה של הקורונה. אני מקווה שבעוד זמן קצר נוכל כולנו לחיות לצד הקורונה ולקבל חיסון קבוע ושגרתי שיפחית את התחלואה המסוכנת.

ועכשיו – לקראת שנה האזרחית החדשה – אני מאחלת לכולם הרבה בריאות, מקווה שנחצה גם את הגל החמישי של הקורונה בבריאות וקוראת לכולם ללכת להתחסן.


הבית החדש שלכם מחכה בלוח הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר