נויה כהן, דשה אברמנקו (צילומים: גיל טרנוס, Studio Twentytwenty , פרטי)
נויה כהן, דשה אברמנקו (צילומים: גיל טרנוס, Studio Twentytwenty , פרטי)

המדור של דשה: התלמידה שכבשה את האינסטגרם – קבלו את נויה כהן

לכהן, רק בת 18, וכבר עם 40 אלף עוקבים באינסטגרם - הרבה בזכות כישרון המשחק שלה, יש סיפור מעורר השראה, ראיון

פורסם בתאריך: 21.12.17 11:49

בין השיעורים והבגרויות, נויה כהן בת ה-18 צברה כ-40 אלף עוקבים באינסטגרם בזכות כישרון המשחק שלה. נראה שהגורם להצלחה טמון בין היתר ביחס האישי שהיא מעניקה לעוקבים שלה והדיבור בגובה העיניים – דבר אשר נדיר לראות ברשתות החברתיות.

נויה, בת ה-18, לומדת בכיתה י"ב בבגין ראש העין ובמקביל ללימודים ולמגמת התיאטרון היא מככבת בסרטונים שהיא יוצרת ולא מפסיקה לצבור קהל חדש בחשבון האינסטגרם שלה.



היא התחילה ליצור סרטונים עוד לפני שיצאו אפליקציות האינסטגרם או מיוזיקלי: "בגיל ארבע ההורים שלי קנו לי מצלמה ומאז אני לא מפסיקה לצלם", היא מספרת. בניגוד ליוצרי תוכן אחרים, כהן יוצרת סרטונים מקוריים במיוחד: "אני אוהבת להמציא ולשחק דמויות שונות בסרטונים שלי. יש לי דמויות רבות. למשל, סבטלנה שהיא מנקה רוסיה ועצבנית שלא אוהבת כשילדים מסתובבים לה בין הרגליים, או בהרט, צעירה בשנות העשרים שלא מצאה את עצמה ואז נסעה להודו, שינתה את שמה והיא עוסקת בנגינה בגיטרה. האהובה עלי היא דבש, ילדה תמימה שמושפעת מהסביבה".



לא סתם הדמות של דבש הפכה לאהובה במיוחד על העוקבים, מסתבר שלא מדובר בדמות תלושה לחלוטין: "דבש די דומה לי ומזכירה אותי כשהייתי קטנה אבל בצורה מוגזמת כמובן. כשהייתי קטנה דיברתי למצלמה כאילו שצופים בי אנשים, ודבש עושה בדיוק אותו הדבר".

אם תהיתם כיצד יש לה כל כך הרבה רעיונות לסרטונים, התשובה היא החיים עצמם: "בדרך כלל אני לוקחת סיטואציות מהחיים, דברים שקורים לי, אירועים קטנים בחיי היום יום ואנשים שאני נתקלת בהם ברחוב ונותנים לי השראה לבניית הדמויות".

כהן מנהלת קשר הדוק ומיוחד עם הקהל שלה: "הקשר שלי עם העוקבים הוא אישי וחזק. אני משתדלת לענות לכולם באופן אישי, עושה איתם מפגשים ומכירה כל אחד ואחת מהם. אני מדברת איתם גם בשידורים חיים והם מאוד פעילים, מפרגנים ומקסימים. אני מאוד אוהבת את מה שאני עושה וזה מחזק אותי בכל יום מחדש". נויה מדגישה שהפגישות הן הסוד לקשר הדוק עם הגולשים : "אנחנו צוחקים, מתחבקים, מצטלמים, מדברים ולפעמים גם עושים סרטון קצר ביחד".



רוב כוכבי הרשת לא מצליחים לשמור על קשר עם הקהל שלהם. מדוע זה כל כך חשוב לך?  והאם ההתחייבות לא גדולה מדי, במיוחד כשמספר העוקבים גדל מיום ליום?
"מאוד חשוב לי הקשר האישי כי אני באה ממקום של לשמח את הילדים ויש ילדים שמספרים לי דברים אישים שקורים להם ומבקשים לדעת מה אני הייתי עושה במקומם. למשל, בעיות עם חברים, בעיות עם ההורים וכל מיני סיפורים שמתאימים לגיל הזה. אני מחזקת אותם ומספרת להם מה דעתי בעניין ולכן נוצר קשר מאד אישי והדוק. ככל שכמות העוקבים גדלה זה באמת מאד קשה לתת יחס אישי אבל אני מאד משתדלת ומבקשת שיבינו אותי. העוקבים שלי נקראים צוות טוסי"ק שזה  -טובי לב ואוהבים, סבלנים. יש לנו כוח, קבוצה. ואפילו אימוג'י משלנו בצורת אפרסק שנראה כמו טוסיק".

יצא לך להכיר חברים חדשים ברשת?
"המון, מכל הסוגים וכל הגילאים. אנשים מדהימים , מצחיקים, חברות אמיתית. יש לנו שפה משותפת ואנחנו אוהבים את אותם דברים אז החיבור הוא מצוין".

 


נויה כהן (צילום: גיל טרנוס, Studio Twentytwenty)

נויה כהן (צילום: גיל טרנוס, Studio Twentytwenty)


מה לדעתך מייחד את ההומור שלך?
"אני שמה לב לפרטים הקטנים בחיים, ולדברים הפשוטים שמצחיקים אתנו. אני בעיקר יודעת לצחוק על עצמי ולא לקחת שום דבר ברצינות כל כך, בעיקר חשוב לי להצחיק את הסובבים אותי".

היית מגדירה את עצמך כבן אדם ציני?
"לאאאאאא  מה פתאום ….  מאוד. כמעט על כל דבר אני מסתכלת בצורה צינית, ככל הנראה זה עזר לי להתמודד בעבר עם דברים וזה הפך להיות חלק ממני".

קורה לך שעוקבים מזהים אותך ברחוב?  איך את מגיבה לזה?
"זה קורה לא מעט, בהתחלה זה היה ממש מוזר ולא הבנתי מה קורה ואיך להגיב. עכשיו זה קורה יותר וזה עדיין מביך אותי.  אבל אני מבינה את הצורך ואני בשמחה מצטלמת וצוחקת עם כולם".



האם לדעתך דרוש ביטחון עצמי כדי לשחק, או שהביטחון בא עם המשחק?
"אני מאוד ביישנית, ואין לי ביטחון כל כך. אבל המשחק מאפשר לי להתגבר על חוסר הביטחון שנובע מפחדים וחששות. זו כנראה גם הסיבה שאני מתחברת למשחק ולקומדיה בעיקר".

איך את מגיבה כשאת מקבלת הודעות פחות מפרגנות מעוקבים?
"המון פעמים קיבלתי תגובות מעליבות עם המון שנאה וכעס. דווקא אז אני מודה לעוקבים שכותבים לי ואני מתייחסת להודעה באמירת תודה ומדגישה שצר לי שכך הם חושבים. ואז מיד הכותב של ההודעה מתנצל ומבקש סליחה על מה שאמר כי הוא מבין שאמר משהו לא יפה. מאחורי המקלדת. יש ילדים שכותבים דברים שלא היו מעיזים להגיד למישהו בפנים. כשאת מדגישה את מה שאמרו ואומרת את זה בקול אז פתאום זה נשמע להם נורא לא יפה והם מתנצלים ומפסיקים".



איך המשפחה והחברים שלך מגיבים לפרסום?
"מפרגנים ומאוד אוהבים את מה שאני עושה. אני גם מתייעצת איתם לפעמים בבניית דמויות ויש להם טיפים מעולים, זה לא חדש להם כי מאז ומתמיד יצרתי סרטונים מצחיקים, אפילו לימי הולדת של בני משפחה. דודים ובני דודים.  הייתי מאלצת אותם לראות את כל מה שצילמתי גם אם זה לא היה הכי מצחיק".

 

את כרגע תלמידה בכיתה י"ב, כבר החלטת איפה תרצי לשרת?
"יש לי מיונים לתאטרון צה"ל, מקווה לעבור.  אני שואפת להמשיך במשחק גם בשרות הצבאי שלי".


נויה כהן (צילום: גיל טרנוס, Studio Twentytwenty)

(צילום: גיל טרנוס, Studio Twentytwenty)


את מכוונת לקריירת משחק בעתיד?
"נראה לי שכן, אחרי הצבא אני רוצה להמשיך ללמוד משחק, אני מאד אוהבת את זה. אני חושבת שזה הכי טבעי ונכון עבורי".

איזה מסר היית רוצה להעביר לעוקבים שלך?
"תהיו בטוחים במה שאתם רוצים לעשות ותעשו אותו עד הסוף,  שאף אחד לא יגיד לכם שאתם לא מספיק טובים ולא יכולים. גם אם יש משהו שהוא לא טוב ולא מסתדר זה בסדר להודות בו ולהתמודד איתו, וזה בסדר לבקש עזרה מאחרים ומההורים ולא לפחד להתמודד עם קשיים. בסוף זה משתלם".

האם אפשר למצוא אותך בפלטפורמות אחרות חוץ מהאינסטגרם?
"יש לי ערוץ יוטיוב שאני מעלה אליו מדי פעם סרטונים, מוזמנים להצטרף: https://www.youtube.com/channel/UCff7lEezKhvD-SuaSoFL8OQ".  

 

שאלון:

מה ההודעה הכי מצחיקה שקיבלת מעוקב?
"עוקבים שולחים לי לפעמים ממים עם תמונות שלי וזה מאוד מצחיק".


נויה כהן


מה אף אחד לא יודע עלייך?
"יודעים עלי די הרבה, אולי חלק לא יודעים שיש לי דיסקלקוליה, מספרים זה לא הצד החזק שלי".

האינסטגרם נסגר, את
"במשבר רציני. לדעתי יש להכריז על אבל לאומי".

מה השאלה שהעוקבים שלך שואלים אותך הכי הרבה?
"בת כמה אני. לא מאמינים לי שאני בת 18".

מה את הכי אוהבת בירושלים?
"את אמא שלי. היא ירושלמית".

מה הדבר שהכי מצחיק אותך?
"הדברים הקטנים והאמיתיים בחיים".

על מה אף פעם לא תצחקי?
"על חשבון אנשים אחרים".

מוזמנים לעקוב אחרי נויה בפרופיל האינסטגרם:
https://www.instagram.com/noya.cohen

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר