ארון הממתקים של המטבח של לילי בן עמי (צילומים: פרטי, לילי בן עמי)
ארון הממתקים של המטבח של לילי בן עמי (צילומים: פרטי, לילי בן עמי)

שיעור לחיים – הטור החדש של לילי בן עמי: ארון הממתקים שבמטבח

פורסם בתאריך: 3.1.18 20:30

בינואר שנה שעברה ילדתי את עופר, בני השלישי. שני אחיו גדולים ממנו בכעשר שנים. ועכשיו אנחנו חווים את ההורות של גיל הינקות מחדש. מדהים איך מהר אנחנו שוכחות. בחודשים האחרונים הוא זוחל בכל הבית. אהבתו הגדולה – לעשות סדר מחדש בארונות המטבח. אנחנו נערכנו בהתאם וסידרנו מחדש את תכולת המגירות והארונות. כל מה ששביר עלה לארונות העליונים, ואילו הסירים, קופסאות הפלסטיק, קרשי חיתוך, קופסאות שימורים ואוכל יבש – אלה בהישג יד.



ארון הממתקים של המטבח של לילי בן עמי (צילום: לילי בן עמי)

עופר ליד ארון הממתקים במטבח (צילום: לילי בן עמי)

הבית הוא לא מוזיאון וזה בסדר שהילדים יגעו ולפעמים גם ישברו (טוב נו, כשעופר ניפץ קערית צבעונית עבודת יד שקניתי בברצלונה – נכון שגם ליבי התנפץ איתה). הוא רוצה לשחק בשלט של הטלוויזיה? מצאנו שלט ישן ללא סוללות ועכשיו הוא שלו, בארגז הצעצועים. ארון אחד בלבד נעלתי – את ארון חומרי הניקוי שמתחת לכיור. שם גם פח האשפה, כך שזה גם מועקה קטנה עבור כולנו – לנעול ולפתוח ולנעול שוב. מתי ימציאו מנעולי ארונות נוחים, שגם לא דורשים לחורר את הארון ולהרוס אותו לצמיתות?

מזל שאני שומרת וממחזרת – כך מצאתי מנעול מדבקה לארון שהשתמשתי בו לפני שנים. היום אין להשיג כאלה. לצערי, גם הוא לא הכי אידיאלי והבנדיט הקטן מצליח פה ושם לתלוש אותו. במלחמת ההתשה ידי עדיין על העליונה ואני פשוט דואגת שהקטנטן תמיד יהיה תחת השגחה (וגם שמה בקפדנות דבק דו"צ חדש).

פעם חברה סיפרה לי שבנה בן ה-8 גונב כסף מארנקה ואוכל ממתקים ללא רשות. היא נאלצת להחביא ממנו את הכסף שלה. אין כמעט ילד/ה שלא אכל/ה ממתק בסתר והשאלה כיצד עלינו כהורים להתמודד עם זה?

ארון הממתקים של המטבח של לילי בן עמי (צילום: לילי בן עמי)

(צילום: לילי בן עמי)

השבתי לה שהאמון הוא מאסט. ערך עליון. חשוב לדבר על זה ולעשות את זה. כך למשל מזווה הממתקים אצלנו תמיד תמיד בארון הנמוך ביותר במטבח – בגובה הרצפה. יש שם שוקולדים וחטיפים מכל הבא ליד. אך הכלל ידוע: אם אחד הילדים רוצה "קינוח" עליו לבקש רשות. כך גם לגבי כסף. הארנקים במקום קבוע ובולט בבית ובהישג יד תמיד. לא בהיחבא. "כי אנחנו משפחה וסומכים זה על זו" אני אומרת לילדיי. חשוב לשדר ולומר להם את זה שוב ושוב. אמי תמיד אומרת What you resists – presists.

לילי בן עמי,
בעלת תואר שני בחינוך מהאוניברסיטה העברית,
מומחית לחינוך ומגדר,
אם לשלושה ממושב בית זית.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר