יוסי חביליו, מאיר תורג'מן (צילומים: ישראל כהן, פרטי)
יוסי חביליו, מאיר תורג'מן (צילומים: ישראל כהן, פרטי)

חביליו נגד תורג'מן: "הקמת שכונה חדשה לדתיים היא החלטה מצערת ושגויה"

המועמד לראשות העיר יוסי חביליו יוצא בטור מיוחד נגד התוכנית של סגן ומ"מ ראש העיר מאיר תורג'מן להקמת שכונה חדשה לציבור הדתי

פורסם בתאריך: 8.2.18 10:08

ירושלים מורכבת מאוכלוסיות רבות ומגוונות, חרדים, חילונים, ערבים, דתיים, כולם חיים ביחד בעיר הזו. תכנון עיר נכון, צריך להתחשב בשונות הזו, אבל בוודאי שלא לעודד אותה.

בעוד אורחות חייו ורגישויותיו של הציבור החרדי מביאות לכך שהציבור הזה מעדיף לחיות בשכונות הומוגניות, הציבור החילוני, המסורתי והדתי לאומי בעיר, ידע תמיד לחיות יחד בהרמוניה. העיר כולה מלאה בשכונות בהן דתיים לאומיים, חילונים ומסורתיים, חיים זה לצד זה, כל אחד חי את חייו ואיננו מפריע לחברו.

החלטת הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה לאשר את הקמתה של שכונת "נוה אליהו" כשכונה דתית לאומית, החלטה אותה קידם סגן ראש העיר מאיר תורג'מן, היא החלטה מצערת ושגויה. במקום לעודד את האוכלוסייה הדתית לאומית לחיות בצוותא עם הציבור המסורתי והחילוני, העירייה מקדמת הפרדה. במקום לעודד היכרות וסובלנות, העירייה והוועדה המחוזית מעודדות ניכור.

הקמת השכונה החדשה כשכונה דתית לאומית חורה לי במיוחד, מכיוון שאני רואה את הציבור הדתי לאומי כשותף מלא, שותף לערכים, שותף לתקווה שלנו להפוך את ירושלים לעיר שמכבדת את זכותו של כל אחד מאתנו לחיות כרצונו ובהתאם לערכיו ולאומנותיו.

שכונת נוה אליהו, סמוך לגבעת שאול (הדמיה: משרד אדריכלים נחום מלצר)

שכונת נוה אליהו, סמוך לגבעת שאול (הדמיה: משרד אדריכלים נחום מלצר)

 

הציבור הדתי לאומי הוא ציבור ערכי וציוני, ציבור שמבקש להשפיע לא רק על דמותה של קהילתו, אלא על דמותה של המדינה, ואת זה עושים ביחד! אני מקווה שראש הוועדה תורג'מן, כמו גם ראש העיר ברקת שמסוגלים לשבת יחדיו באותה קואליציה, אפילו באותה סיעה, ישכילו לחזור בהם מהניסיון לייצר בירושלים מציאות מיותר של הפרדה בין אוכלוסיות שהוכיחו כי הן יכולות ורוצות לחיות יחד.

שכונות נפרדות הן הכרח כשמדובר בציבור כמו הציבור החרדי שמבקש לחיות בקהילות יחסית סגורות והומוגניות, אבל הן מיותרות ומזיקות כשבמקום לתת מענה למציאות קיימת, הן מבקשות לייצר אותה.

יוסי חביליו (צילום: ישראל כהן)

יוסי חביליו (צילום: ישראל כהן)

עו"ד יוסי חביליו,

מועמד לראשות העיר, יו"ר תנועת "מצילים את ירושלים"

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר