איל חומסקי, רמי מנדל (צילום: שרון בוקוב)
איל חומסקי, רמי מנדל (צילום: שרון בוקוב)

הטור של רמי מנדל | הולכים על בטוח

ההצטרפות למפעל של פיב"א וההחתמה של ג'ייקובן בראון מראים שהפועל ירושלים כבר לא חושבת בענק

פורסם בתאריך: 24.6.18 14:20

אף על פי שכולנו נהנים מכדורגל בזכות המונדיאל, שבא עלינו לטובה בדיוק בזמן, את החסך בכדורסל איכותי אחרי העונה הקשה שעברה הפועל ירושלים, השלמתי השבוע בצפייה בגמר הפלייאוף בליגה האיטלקית והתנחמתי (או שבעצם להיפך?) בזכות ההצגות של מיודענו קרטיס ג'רלס והמאמן סימונה פיאניג'אני, שזכו עם אולימפיה 'ארמאני' מילאנו באליפות איטליה.

קשה להאמין כמה עברה הפועל ירושלים בשנה אחת ואיפה היתה הקבוצה בשנה שעברה, כשהשניים הללו כיכבו בארנה, ועוד יותר קשה להאמין שהיה בקרב ראשי הפועל ירושלים מי שוויתר על הגארד המופלא.

  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון

מיד לאחר ההפסד לחולון בחצי הגמר, החלו הזעזועים בהפועל, בראשם כמובן ההודעה הדרמטית של אורי אלון על עזיבתו. חשוב להבהיר: אורי אלון העביר את זכויות הניהול לאיל חומסקי, אולם לא העביר את הקבוצה לידיו – מצב די דומה למה שקורה בבית"ר, ובכך למעשה נתן לחומסקי לנהל ולקבוע הכול תחת עננה כבדה של תקציב. זו, לדעתי, הסיבה להחלטתו הדרמטית של חומסקי לרדת ליגה באירופה ולשחק דווקא בליגת האלופות של פיב״א, הנחשבת חלשה יותר, עם קבוצות מהדרג השלישי ואולמות שמזכירים יותר את גן נר מאשר את הארנה.

במקביל, החלה מלאכת הרכבת הפאזל לעונה הבאה עם החתמתו של הגארד המצוין ג'ייקובן בראון כשבנוסף ישנם דיבורים על כך שאליו יצטרפו גם חבריו מגלבוע גליל זאק לידיי וחואקין שוכמן. שלושתם שחקנים מצוינים שסיימו עונה אישית וקבוצתית נהדרת, אולם צריך להבין שבהחתמה של בראון ומועמדותם של לידיי ושוכמן ישנה אמירה מצד הפועל ירושלים – לא עוד כוכבים מוכחים כמו ג'רלס, אלא זרים סולידיים בכסף קטן יותר, שיגיעו אחרי עונת שפשוף בליגה בתקווה לקפיצת מדרגה. גם העובדה שהפועל תשחק במפעל של פיב"א, תשפיע בוודאי על איכות הזרים שיגיעו לקבוצה.

אם לידיי אכן יצטרף לבראון, הרי שתהיה זו הפעם השנייה שהפועל מחתימה שני שחקני מפתח מגליל. בעונת 2001 ניסו זאת יורם חרוש ודני קליין, כשהנחיתו את דימיטריוס אלכסנדר ולמונט ג'ונס אחרי עונה אדירה בגליל של ארז אדלשטיין. הניסוי ההוא לא הצליח במיוחד והיתה זו עונה די בינונית. החתמתם של השניים (אם אכן לידיי יגיע אף הוא) היא סוג של הודאה בכישלון מערכת הסקאוטינג והחלטה שלא להמר יותר וללכת על בטוח. הפועל ירושלים, כך נראה, הולכת לשנה עם הרבה מאוד סימני שאלה. זה רחוק מאוד מהחזון של אורי אלון, שדיבר על פרויקט לטווח ארוך ובטוח שלא על זה חולמים האוהדים.

אחרי שבוע ראשון של המונדיאל אפשר לומר שעד עתה לא ראינו כדורגל איכותי למדי. הגדולות בינתיים מאכזבות, ויש להניח שתוך כדי תנועה הן יפגינו שיפור ביכולת והן יהיו יותר דומיננטיות. ועדיין, מעניין לראות מי מהגדולות תיפרד מהטורניר בשלבים המוקדמים שלו. למרות הפתיחה החלשה שלה ואובדן הנקודות מול שוויץ, אני עדיין מאמין שזו השנה של ברזיל ואני סבור שהסלסאו יהיו אלו שיניפו את הגביע.

[email protected]

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. לב

    ככה זה שנותנים צעצוע למיליונר כמו אלון….בסוף זה נמאס לו 6הוא קונה צעצוע חדש. טווח ארוך עאלק.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר