פירות חתוכים, מיכל פישמן-רואה (צילומים: בתאל פריאשטט פרוט נינג'ה, יולי שוורץ)
(צילומים: בתאל פריאשטט פרוט נינג'ה, יולי שוורץ)

אמא ירושלמית – הטור של מיכל | סוף שנה הגיע. איזה כיף?

התארגנויות, מתנות, מסיבות - בגנים, בכיתות, בחוגים, בתנועות; בגדים - מכובסים, מגוהצים, מדוגמים; כיבוד - חד פעמי, שתhיה, עוגיות, שימורים, רק לא להיתקע עם פלטת הפירות או הירקות. רגע, עוד התארגנות אחרונה ודי, חיוך גדול, וזהו נגמר. עכשיו רק החופש הגדול

פורסם בתאריך: 27.6.18 11:27

מסיבות הסיום בעיצומן, תקופה שהילדים מצפים לה כל השנה – נערכים לזה כמו למלחמה, ורק לנו ההורים זאת מלחמה אמיתית.

הרי לא מדובר רק במסיבות בגנים ובכיתות, מדובר גם במסיבות בחוגים ובתנועות. תקופה אינסופית של הכנות, אימונים והתארגנויות. ריצות ממסיבה למסיבה, שחלילה לא נפספס דקה של האוצר על הבמה.



תאחדו את זה עם העובדה שמחג שבועות כולם בערך בחזרות, ותקבלו ילדים לא מאופסים, לא לומדים מלאי התרגשות ואנרגיות של ציפיות. או במילה אחת: כיף!

ומה לגבי ההכנות שלנו? ראשית הג'גלינג של השעות. לא תמיד המסיבות מתחילות בשעות נוחות. אז לוודא שלא קבענו שום דבר נוסף על המאורע. לזכור מה ביקשו מבחינת לבוש, כיבוד, מתנות, והוראות.


ירקות חתוכים (צילום: בתאל פריאשטט פרוט נינג'ה)

ירקות חתוכים (צילום: בתאל פריאשטט פרוט נינג'ה)


להכין מראש את המדים, תלבושת, אביזרים שהילד נדרש להביא במסגרת תפקיד חייו. לא לשכוח מה לאיזה יום, ובעיקר לא לשכוח שום פריט בסל הכביסה. הכל צריך לעמוד מדוגם, מכובס ומגוהץ לקראת שעת האפס היעודה. ואוי ואבוי לנו אם נתבלבל או נטעה.

ואם במסיבות עסקינן, נושא נוסף וחשוב לא פחות – רשימת הכיבוד – האיום האמיתי של כל הורה. מי לא מכיר את ההמתנה מורטת העצבים לקבלת הדף בו נתבשר בחלוקת הפריטים. או לחילופין, לתליית הרשימה על דלת הכיתה להרשמה.

רשימת הכיבוד היא כמו יריית פתיחה לריצה, השניה הזאת שאתה מתפלל לאלוהים שתגיע ראשון ותספיק להרשם למשהו קנוי, חד פעמי, שתייה, עוגיות, שימורים. כל הורה מוכן להביא את כל אלו והעיקר שלא להתקע עם הכנת פלטת פירות, ירקות חתוכים או עוגות ופשטידות.

כי בינינו למי בכלל יש זמן בין שלל המסיבות עוד לעמוד ולהכין פלטות כאילו מדובר בהזמנת קייטרינג למעון ראש הממשלה.


פירות חתוכים (צילום: בתאל פריאשטט פרוט נינג'ה)

(צילום: בתאל פריאשטט פרוט נינג'ה)


ואם יורשה לי לומר מילה בעניין, אם אתם מכינים רשימות בכיתות, רחמו על האימהות בחופשת לידה. תנו להן משהו קל. מוכן. הן גם ככה בקושי זזות, אל תאתגרו אותן במטלות מורכבות נוספות. (כן כן אני מדברת מניסיון. פלטת ירקות חתוכים או קילו בצק לפיתות, היה הדבר האחרון שחשבתי להכין).

ובנימה אופטימית זאת, חייכו חיוך גדול. תכף המרוץ הזה נגמר והחופש הגדול מתחיל. וזה הורים יקרים, מרוץ בפני עצמו.

מיכל פישמן-רואה (צילום: ארנון בוסאני)

מיכל פישמן-רואה (צילום: ארנון בוסאני)

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר