אלי אוחנה ואלי טביב, רמי מנדל (צילום שרון בוקוב)
אלי אוחנה ואלי טביב, רמי מנדל (צילום שרון בוקוב)

הפרידה מתבקשת

אלי טביב ואלי אוחנה לא יכולים לעבוד יותר ביחד - עכשיו הם צריכים להיפרד כידידים

פורסם בתאריך: 8.7.18 08:40

לפני חמש שנים, כשאלי טביב הגיע לבית"ר, כינו אותו רבים מאוהדי הקבוצה ״משיח״. טביב, שלקח את בית"ר בכסף קטן מארקדי גאידמק, החל ליהנות מהצעצוע שקנה ועשה בבית"ר ככל העולה על רוחו. הוא מינה מאמנים והחליפם כמו גרביים בלי להניד עפעף, החתים שחקנים שהיו בשפל, נתן להם את הבמה ואז זרק אותם. וזה עוד לפני שהזכרתי את מחלקת הנוער של בית"ר, שאותה הוא דרדר לשפל נוראי. בחלק מהמקרים זה הצליח, בחלק אחר לא ממש. אבל מי זוכר?

בד בבד, ניהל טביב את המשפט האזרחי על תקיפת אוהד הפועל תל אביב. למזלו, עורך דינו ציון אמיר השיג לו עסקת טיעון נוחה יחסית, הוא הורשע וקיבל עבודות שירות, כשבנוסף הוא הורחק על ידי ההתאחדות לכדורגל מניהול הקבוצה למשך שנתיים. ואז, במהלך גאוני, הוא שכנע את אלי אוחנה, הדמות הכי נערצת על אוהדי בית"ר, לעבוד עבורו ולהיות האיש שאמור לשמור עליו ועל הקבוצה.

עד כאן הכל טוב ויפה, אלא שבאחרונה אוחנה, שהיה הסניגור הטוב ביותר של טביב בתקשורת, החל להבין שהחיים עם טביב כבוס לא נראים אותו דבר. טביב לא חישבן לאוחנה – דיבר מאחורי גבו עם שחקנים, קבע למאמנים הרכבים וחילופים, פיטר את שרון מימר, חילק הוראות לספסל ונהג לרדת לחדר ההלבשה במחצית. הלכה למעשה, טביב ניהל את הקבוצה ואוחנה רק עמד בפרונט.

אוחנה, כמובן, לא נקי. הטעות הכי גדולה שלו היתה בכך שהבליג שוב ושוב ובלע את הרוק. הוא כנראה האמין שעם ההיכרות ארוכת השנים שלו עם טביב, האחרון ישתנה.

אז זהו, שלא. טביב, כנראה לא ישתנה וכלל לא בטוח שהוא רוצה להשתנות. ואוחנה? הוא מבין שכל המעמד והמוניטין שרכש בחייו עלולים להיפגע. לדעתי, הסוף כבר ידוע ‑ הפרידה מתבקשת, אבל צריך לדעת להיפרד. חוזה צריך לכבד וחברות היא ערך עליון – אם לא לטביב אז בטוח עבור אוחנה.

***

עודד קטש עסוק מאז הסתיימה העונה בתפקידו השני – מאמן נבחרת ישראל שלה ממתינה משימה חשובה במוקדמות המונדובאסקט. אך במקביל, קטש טרוד בבנייה של הפועל לעונה הבאה, וזו משימה לא פשוטה. התקציב, שיהיה קטן יותר בשל עזיבת אורי אלון, תקוע עם שני חוזים בעייתיים – של ליאור אליהו ויוגב אוחיון – שעלותם המשותפת על פי פרסומים שונים היא כ-750 אלף דולר נטו. גם לבר טימור יש חוזה מובטח, והסגל של קטש, שצריך ריענון והצערה, עמוס בשחקנים ותיקים שלא פגעו בעונה שעברה.

הבאתו של תמיר בלאט הצעיר על חשבונו של יוגב אוחיון בהחלט מתבקשת, אבל גם אם זה יקרה, וכרגע זה לא בטוח, זו צריכה להיות רק ההתחלה. בעידן החוק הרוסי הפועל צריכה גם גבוה ישראלי איכותי, ואם אכן ריצ'ארד האוול לא יגור כאן בעונה הבאה, אלכס צ'וברוביץ', ששמו עלה השבוע בהפועל, לא מספיק.

[email protected]

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. בית"רי

    להיפרד כידידים? אפילו את זה טביב לא מסוגל לעשות. גם לא עם מי שהגן עליו משך שנים. האיש בנוסף לכל הכינויים להם הוא ראוי הוא גם בוגד.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר