(צילומים: רעות עוזרי, מיכל פישמן-רואה)
(צילומים: רעות עוזרי, מיכל פישמן-רואה)

אמא ירושלמית – הטור של מיכל | זמן קסם – שבועיים לסיום החופש הגדול

הגיע הזמן בחופש שבו צריך להתחיל להתיישר, לוודא שהכל מוכן לשנת הלימודים ולצד זאת למצות כל דקה מהחופשה שנותרה

פורסם בתאריך: 16.8.18 09:26

שבועיים לסיום החופש הגדול, אני חוזרת שבועיים לסיום החופש הגדול!

חייכו לעצמכם רגע, השגרה מעבר לפינה. עכשיו השלב המכריע, בין איבוד הדעת להנאה צרופה. זה קו דק מאוד ואם שורדים אותו מנצחים. כל החופש כולו מתרכז לשבועיים האלו. זה הרגע שבו צריך כבר להתחיל להתיישר, לוודא שהכל מוכן ומצד שני למצות כל דקה מהחופשה שנותרה.

לרובנו זה מרגיש שכבר לא נותרה נשימה, אין דין ואין דיין אין יום ואין לילה, כל הפרות הקדושות הוקרבו על מזבח השפיות, וכל החוקים התפוגגו בניסיון לצלוח את העדר השיגרה הברוכה.



פתאום אנחנו מתירניים יותר בזמן מסך, קפדניים פחות בענייני תזונה, לא עומדים על הדקה לגביי זמן שינה, ולבלגן בבית אנחנו מגיבים בהשלמה. כשחושבים על זה, החופשה מלמדת גם אותנו שיעור חיים חשוב בלשחרר.

אם תצליחו באמת לנשום עם השחרור, תראו שהחופש לא כזה נורא, הילדים אפילו מאוד מתוקים, וכשלא עסוקים כל היום בהגבלות ואיומים, כולם יכולים להנות ולהרגיש שאת החופשה באמת מנצלים.

ולא, זה לא קל. גם אני עוד לומדת לשחרר. ללכת לישון כשיש כלים בכיור, או כביסה לקפל, ולדעת שעדיף לי לנוח ולישון כדי לתפקד בכיף מחר במקום לדאוג לסיים מטלות ולהיות מותשת ולא נעימה מרוב עייפות. בדקתי, הכביסה והכלים נמצאים שם גם מחר. דווקא הם מקובעים מאוד לחוקים, הם לא הולכים לשום מקום. להפך, הם תודה לאל מתרבים מיום ליום.


קלאס (צילום: אוסף פרטי)

קלאס (צילום: אוסף פרטי)


אחרי שטיפלנו בשוטף, וודאו כי כל הציוד לקראת פתיחת השנה מוכן. תיקים, ילקוטים, בקבוקים, קופסאות אוכל, ציוד משרדי וספרי לימוד. בימים אלו הסחורה כבר אוזלת מהחנויות, ואין יותר חידושי סחורות. אל תתפסו בלי יומן לתלמיד בפתיחת השנה. מניסיון הילד לא מתפשר על מיקי מאוס כשהוא רוצה את רונאלדו.

ועכשיו כשהכל מוכן, והפנמתם שצריך לשחרר. התחברו לילד/ה שבכם והזכרו מה הם הדברים שהכי אהבתם לעשות בחופשים. מה הזכרון שנחרט לכם הכי טוב. מה החוויה הכי כיפית שאתם רוצים לשחזר.

החל ממשחק קלאס בכניסה לבנין, או אכילת ארטיק היישר מאוטו גלידה בפארק, ועד בניית אוהל בסלון הממוזג. החיו את הזיכרון ובצעו אותו שוב. הפעם למען הילדים שלכם. כשאתם ההורים, והם משמרים זכרונות למשך שנים.

תהנו מכל רגע, הזמן הזה לא חוזר. צרו זכרונות משפחתים חדשים שילוו את כולכם לשנים.

המשך חופשה מהנה!

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר