אברמי קאפ, מנות מזון (צילומים: פרטי)
אברמי קאפ, מנות מזון (צילומים: פרטי)

בית שמש: על רקע המשבר הכלכלי של הקורונה – זינוק בביקוש לסלי מזון לקראת החג

עמותת הסיוע "עזרת אחים" בבית שמש נערכת לחלוקת אלפי ארוחות חג בעיר: "מאז תחילת משבר הקורונה יש עלייה מתמדת במספר הפניות"

פורסם בתאריך: 16.3.21 07:51

שבוע וחצי לפני חג פסח, ובארגון הסיוע לנזקקים מהבולטים בעיר בית שמש "עזרת אחים" נערכים לחלוקה של אלפי מנות מזון לקראת החג.

אברהם קאפ, מייסד ארגון החסד 'עזרת אחים' מספר בשיחה עם "כל העיר" על היערכות העמותה לקראת החג: "ב'עזרת אחים' זה עובד קצת אחרת", הוא מסביר, "אנחנו לא מחלקים סלי מזון בהגדרה המקובלת של ארגזים עם מוצרים יבשים וכלים חד פעמיים. אנחנו מחלקים מזון מבושל, ארוחות חג ושבת, וגם ארוחות צהרים של אמצע השבוע, כולל דגים, בשר, עוף, סלטים, קינוח, ממתקים לילדים, כל מה שמשפחה צריכה לסעודת שבת או חג".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


לדברי קאפ, "דווקא בגלל זה האתגר שלנו בפרוס חג הפסח הוא גדול כי אנחנו צריכים לספק ביום שישי סל כפול לכל משפחה, גם ל'שבת הגדול' – ערב חג הפסח, וגם לחג הפסח עצמו שחל במוצאי השבת וביום ראשון. אנחנו נערכים לבישול של כאלף ערכות, שכל אחת מהן כוללת מזון לחמש סעודות, שלוש סעודות של שבת ועוד שתיים של חג. המשמעות היא שאנחנו נחלק כ-5,000 מנות מזון לכ-1,000 סועדים, הנמנים על כ-200 משפחות, פחות או יותר. מדובר באתגר ענק, ואנחנו גאים לומר שההיערכות לחג הפסח לא פוגעת באספקה השוטפת של מאות מנות מזון למשפחות לארוחות הצהריים של כל יום, כפי שאנחנו עושים בכל ימות השנה".


אברמי קאפ (צילום: פרטי)

אברמי קאפ (צילום: פרטי)


האם חלה עלייה בפניות לארגון בבקשות לסיוע לקראת חג פסח, בצל המשבר הכלכלי, והאם יש שינוי בסוג הפונים לסיוע?
"מאז תחילת משבר הקורונה יש עלייה מתמדת במספר הפניות, אבל הציבור בבית שמש יודע ש'עזרת אחים' זה ארגון עם פעילות מוגדרת. נכון, לארגון יש אגפים ושלוחות ולמעשה היקף הפעילות שלו עצום, אבל נקודת החיבור של כל הפעילויות הללו היא הנושא הרפואי. כי 'עזרת אחים' הוא ארגון חסד רפואי, אנחנו מבשלים למשפחות שמתמודדות עם מחלה, משאילים ציוד רפואי לאנשים הסובלים מבעיה רפואית או שזקוקים לצורך רפואי קטן או גדול, אנחנו מסייעים בייעוץ בנושא של טיפול בכוויות, וכל הפעילויות שלנו הן סביב הנושא הרפואי. כשמתקרב חג הפסח, וכולם עסוקים יותר ולחוצים יותר כלכלית, גם המשפחות האלו מגיעות אלינו מטבע הדברים, ולכן התשובה לשאלה היא – שאכן ישנה עלייה במספר הפניות ובהיקפי הפעילות שלנו".


מארזי מזון של ארגון 'עזרת אחים' (צילום: פרטי)

מארזי מזון של ארגון 'עזרת אחים' (צילום: פרטי)


האם חלה ירידה בהיקף התרומות לארגון וכיצד ניתן לסייע?
"כארגון שמאה אחוז מהפעילות שלו מתבססת על תרומות כספיות והתנדבות של אזרחים מהשורה, ושאינו נהנה מתמיכה ממשלתית כלשהי, אנחנו כמובן מרגישים כל תנודה כלכלית, וכשהמצב הכלכלי הופך גרוע יותר גם התרומות פוחתות בהתאם".

קאפ מוסיף ומדגיש כי "אנחנו לא נותנים לירידה בתרומות להשפיע על הפעילות. אנחנו תמיד מסתכלים על התמונה הרחבה, כמובן שהארגון לא יוכל לפעול בקצב מהיר ובפריסה רחבה יותר ממה שהתרומות מאפשרות לו, אבל אנחנו לא ממהרים לצמצם פעילות בגלל ירידה זמנית, והניסיון מוכיח שעם ישראל נתבע ונותן, יש הרבה טוב בעם ישראל, אנשים רוצים לעזור ולסייע, אנשים מרגישים שזאת זכות עבורם לתרום לארגון 'עזרת אחים', ואנחנו תמיד מרגישים שיש לנו חיבור אמיתי עם הציבור, שבלעדיו לא היינו יכולים להתחיל בכלל את כל הפעילות הענפה של הארגון".

לארגון "עזרת אחים" – לתרומות ולבקשות ניתן לפנות במוקד: 02-999-0000


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת4"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אפי

    שיצאו לעבוד ולא להזדקק לאחרים ועוד יותר שיפסיקו להיות ארנבים כל לילה בועלים ועושים ילדים ללא נשגחה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר