צור הדסה (צילום: ישי דהן)
צור הדסה (צילום: ישי דהן)

בית שמש: המאבק נגד הקמת כביש 39 לירושלים

על רקע התוכנית לסלילת כביש 39 לירושלים - שצפוי להעניק גישה מהירה לתושבי בית שמש: מועצת מטה יהודה חוששת מעומסי תנועה בכניסה לצור הדסה, ודורשת לבצע שינויים תכנוניים

פורסם בתאריך: 6.5.21 07:11

תושבי צור הדסה פותחים במאבק נגד המדינה, ורשויות התכנון בעקבות תכנית לסלילת כביש גישה שלישי לירושלים דרך עמק האלה אשר יאפשר גישה מהירה בין השאר לתושבי בית שמש לצירים מרכזיים כמו כביש 6 ולבאים מהדרום גישה מהירה לעיר הבירה.

הסיבה להתנגדותם הנחרצת של תושבי צור הדסה לסלילת הכביש, הינה בשל כוונת המדינה שלא לסלול את הכביש בפעימה אחת, אלא להסתפק בשלב ראשון במקטע שבין צומת האלה ועד לכביש 375 המסוך לצור הדסזה, החלטה שעלולה להקשות וילצור עומס תחבורתי בדרכי הגישה לצור הדסה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


במכתב ששיגרו השבוע לתושבים, כתבו יו"ר וועד היישוב דלית רוסו ושלומי מגנזי, סגן ראש מועצת מטה יהודה ומחזיק תיק צור הדסה כי "שנים רבות חיכינו לכביש 39 שאמור היה להפוך את הנסיעה מצור הדסה לירושלים למהירה ובטוחה יותר, אך כגודל הציפיות, כך גודל האכזבות. במקום לסלול כביש מהיר לירושלים, בכוונת המדינה לסלול רק את חלקו הראשון של כביש 39", טוענים השניים, "אוטוסטרדה בעלת ארבעה נתיבים מצומת האלה ועד אלינו. כביש שיפצע ויכער את ההרים והנוף וחמור לא פחות, יזרים לצור הדסה את מרבית התנועה לירושלים מבית שמש, קריית גת, אשדוד, אשקלון ובאר שבע, כאשר כולנו נילכד בפקקי התנועה שייווצרו".

"לא עוד הכביש שכולנו חיכינו לו, אלא כביש שלא יפתור את בעיית הפקקים, אלא יעצים אותה", מוסיפים וטוענים רוסו ומגנזי בפנייתם לתושבים,  "כביש לשום מקום' שאנו מנהלים מאבק עיקש נגד התכנון המוצע שלו. הנוסעים בכביש החדש לא יגיעו לירושלים, אלא ייתקעו בצמתים המרומזרים שעתידים להיבנות בשתי הכניסות לצור הדסה מכביש 375. להזכירכם, כביש 375 הנוכחי אמור להיות מורחב לדרך דו מסלולית דו נתיבית ולחצות את היישוב שלנו – אשר במסגרת תוכנית המע"ר, הכוללת אזור תעסוקה ומסחר ושכונת מגורים בת כ- 1,000 יחידות דיור, עתיד להתרחב לצידו השני של הכביש, לצד מבוא ביתר".

לדברי שלומי מגנזי, סגן ראש מועצת מטה יהודה ומחזיק תיק צור הדסה: "ההשלכות של החיבור בין כביש 39 לצמתים המרומזרים בכביש 375 המורחב, עלולות להיות הרות אסון לכולנו. במקום כביש שיועד בתחילה לקלוט את התנועה הקיימת המגיעה מ-375 ו-386 לכיוון ירושלים, נתעורר למציאות בה אחד מצירי התנועה המרכזיים במדינה, יעבור בתוך היישוב. העדיפות ברמזור תינתן למשתמשי הציר המהיר והתוצאה תהיה חניקת צור הדסה והפיכת היציאה מהיישוב למשימה בלתי אפשרית, תוך יצירת פקקי תנועה ארוכים בתוך היישוב עצמו, שלא לדבר על העומס הנוסף שייווצר בהמשך הדרך לירושלים".


סגן ראש מועצת מטה יהודה שלומי מגנזי (צילום: יח"צ)

סגן ראש מועצת מטה יהודה שלומי מגנזי (צילום: יח"צ)


עוד מציינים רוסו ומגנזי, כי "לאחרונה ביצע וועד היישוב שורת פעולות בכדי למנוע את קידום התוכנית – בין היתר נערכו פגישות חירום עם אנשי משרד הבינוי והשיכון המבקשים לקדם את הכביש כחלק מהתוכניות להרחבת בית שמש ועם הנהלת 'נתיבי ישראל', כמו עם שורת גורמים הפועלים בנושא. בנוסף פועל הוועד לקידום בחינה מחודשת של תוכניות הרחבת כביש 375, כדי שלא יקודמו ללא התייחסות לשינויים הצפויים בהיקפי התנועה באזור נוכח מזימת כביש 39".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. קל

    עוד מטומטם שמשחק אותה יפה נפש.
    לא לפצוע את ההר, ויותר טוב לפצוע אזרחים
    תעוף טמבל מי שואל עלוב כמוך.

  2. עמיקם פלד

    כביש 39 נמצא על שולחן התכנון לפחות מסוף שנות ה-70. הוא מקודם סטטוטורית מראשית שנות ה-90. תהיה זו שדיאה הרת גורל לאפשר את תחילת העבודות עליו מבלי אישור כל מקטעיו.
    הפגיעה בנוף היא נושא חשוב שגם עליו צריך לתת את הדעת. ולא כפי שנאמר כאן למעלה בצורה בהירה ןמנומסת זה לא בא במקום חיי אדם. מה גם שמעבר פתאומי מכביש מהיר לכביש מקומי עלול להגביר את תאונות הדרכים.

  3. מירב

    תהיו אנושיים כבר. חושבים על אבנים ונופים במקום על אנשים מי אתם? רובוטים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר