שפים פרטיים בירושלים (אילוסטרציה: פוטוליה)
שפים פרטיים בירושלים (אילוסטרציה: פוטוליה)

שפים פרטיים בירושלים לארוחות שנשארות בזיכרון

בין אם אתם זקוקים למי שיבשל וימלא לכם את המקרר לכל השבוע ובין אם אתם מחפשים שפים פרטיים בירושלים שיכינו עבורכם אירוע חגיגי עם מנות גורמה, או אפילו רק לסדנת אפייה קבוצתית - קבלו את המקצוענים שיודעים לעשות את זה ולהפתיע בענק עם מנות בסגנונות שונים, אווירה מיוחדת והרבה אהבה

פורסם בתאריך: 2.9.19 18:09

מסביב לשולחן עם דור סטרקבסקי

עוד בתור ילדה, דור סטריקובסקי (27) הייתה יצירתית. מה שהחל כחיפוש כללי וכלל בניית מצלמת וידיאו מקרטון, הגיע מהר מאוד אל המטבח: "כל הזמן הייתי עושה ניסויים במטבח. אימא שלי ממש פחדה להשאיר אותי לבד בבית כי חששה שזה יגמר בשריפה. בפועל הייתי מכינה שניצל ופתיתים, אבל החך תמיד רצה יותר", מספרת סטריקובסקי. הדרך לטעימות במסעדות שף הייתה קצרה והיא החלה במסעדה המיתולוגית "אלדד וזהו" בירושלים, שם טעמה סטרקובסקי לראשונה אוכל לא כשר. זה המשיך כשאחותה הגדולה החלה לעבוד במסעדת "מחניודה" והמשפחה בילתה שם לעיתים קרובות. "למעשה שם נחשפתי לראשונה למסעדת שף וזו היתה אהבה ממבט ראשון. זה היה הטיזר העיקרי להתעסק באוכל וביום אני אחת משפים פרטיים בירושלים".

דור סטרקבסקי (צילום פרטי)

דור סטרקבסקי (צילום פרטי)

לאחר שהחוויות השונות בחייה כיוונו אותה לדרך האוכל בכל פעם מחדש, החלום לעבוד במטבח החל לרקום עור וגידים והיא התקבלה לעבודה אצל השף ניר לוי ממסעדת "טלבייה" שבמחנה יהודה. "הרגשתי שאני מגשימה את עצמי ואת הפוטנציאל שהיה בי במשך שנים ולא מצא מקום להתממש", מספרת סטריקובסקי בהתרגשות.

לאחר פציעה בידה נאלצה סטריקובסקי לזנוח את אמנות הבישול כדי להחלים ופנתה לעבודה משרדית, תוך חיפוש מתמיד אחרי האתגר הקולינרי הבא: "הייתי מבשלת בעיקר בבית ומפרסמת באינסטגרם, עקבתי אחרי שפים מקומיים ולקחתי השראה. אחד מהם היה השף תום אביב ולאחר שיחה וירטואלית קצרה ופרגון הדדי על הארוחות שכל אחד מאתנו בישל, הוא הציע לי להגיע לראיון אצלו במטבח איטלקי חדש שהוא פתח", היא נזכרת. כך הפכה סטריקובסקי לבורג מרכזי ב"קוקו במבינו" המפורסמת של תום אביב והיתה שותפה להצלחה המסחררת. אלא שבדיוק אז היד שלה בגדה בה שוב והיא נאלצה לחזור להורים, שם היא מתגוררת ביחידת דיור צמודה, אותה שיפצה והפכה לסטודיו מקסים. וכפי שהיא מתארת: "לשם אני מזמינה אנשים לאכול אוכל של מסעדת שף עם טוויסט של אווירה ביתית".

בסטודיו שלה הממוקם בישוב קידר ומוקף בנוף מדברי יפהפה, סטריקובסקי מארחת לארוחות בוטיק ולסדנאות. מי שמגיע מקבל את כל החבילה: האוכל המצוין שלה, החוויה יוצאת הדופן וגם ההומור שלה שהוא לחלוטין חלק מהחוויה. "חשוב לי שאנשים יאכלו אוכל טוב שמזכיר להם מסעדת שף, שיזכיר להם את חו"ל אבל לצד זאת ירגישו כמו בבית. את הקונספט הם יכולים לבחור – זו יכולה להיות ארוחה יוונית, איטלקית, הודית או כל דבר שעולה על רוחם. ה'תפאורה' והאווירה כמובן מותאמים לקונספט הארוחה והשמיים הם הגבול. הסדנאות יכולות לנוע מאפייה של בצקים פריכים, שמרים ומקרונים ועד לסדנה של דגים נאים. גם מבחינת גילאים כבר הגיעו אליי זוגות לסדנאות רומנטיות וגם ילדות בנות 14 שהוציאו מנות שלא היו מביישות אף מבוגר. זה באמת שווה את זה", מספרת סטריקובסקי בעיניים נוצצות.

היא מבטיחה להעניק לכל לקוח את חווית הקולינריה הייחודית שלה באווירה אותנטית, ביתית ואישית שהופכת כל ארוחה אצלה לזיכרון שמהר מאוד תרצו לשחזר.

דור סטריקובסקי

כתובת: ישוב קידר עדן 264

טלפון: 050-9900897

לאינסטגרם

לעמוד הפייסבוק

אימייל: [email protected]


שף ליאור מזרחי

אין צורך לטרוח ולעבוד קשה כדי להפוך אירוע ביתי לחוויה מושלמת באווירה אחרת. אפשר להביא את המסעדה הביתה, עם הריחות, עם מנות הגורמה המוגשות באופן שרק שף יודע ויכול להגיש ועם חומרי הגלם הטריים והאיכותיים ביותר. כל אלה באווירה נעימה שתגרום לאורחים להתענג מהארוחה, ליהנות מהחוויה ולדבר על האירוע שלכם עוד זמן רב. השף ליאור מזרחי, שף פרטי עד הבית, עם רזומה עשיר, נהנה מלקוחות חוזרים המבקשים לשחזר את הטעמים והאווירה הקסומה והנעימה שהוא יוצר שוש ושוב במהלך כל האירוע ומזמין גם אתכם ליהנות ולהתמכר, "העבודה הזאת גורמת לי לאושר וגם אם לפעמים קשה, הכייף הגדול שלי הוא החיוך של הלקוח", הוא אומר.

שף ליאור מזרחי (צילום פרטי)

שף ליאור מזרחי (צילום פרטי)

השף ליאור מזרחי (32) נשוי + ילדה, סו שף במלון רמדה בירושלים, עבד במלון כרמים והיה גם שף של מסעדת סקייליין על גג מלון גני ירושלים, "מאז שאני זוכר את עצמי אהבתי את המטבח", נזכר ליאור, "עוד כילד נהגתי לשבת על השיש בבית ולראות את אמא מבשלת. היה לי ברור שזה הכיוון שלי, האהבה שלי. מאוד חשוב לי לייצר אווירה טובה בעבודה, בנוסף לאוכל טעים ואסתטי".

מי קהל היעד שלך? "אין קהל יעד ספציפי, לפעמים אני מוזמן לארוחה פרטית לזוג ולפעמים למסיבה ל-30 איש. מסיבות יום הולדת, אירועים פרטיים, ארוחה רומנטית, מסיבת רווקות, מסיבת רווקים, מפגש חברים או מפגש משפחתי. כשלקוח מזמין אותי להיות השף הפרטי שלו, אנחנו נפגשים מראש ויושבים לתכנן את התפריט יחד, יש שמבקשים ארוחת גורמה ויש שמבקשים בישול עממי משפחתי"

מה שונה מבחינתך בעבודה במסעדה ומלון לבישול בבית הלקוח? "אני מאוד אוהב אנשים ובבישול פרטי יש יצירת קשר אישי, הבישול וההגשה נעשית תוך כדי שיחה. ידוע שאווירה טובה נוצרת סביב אוכל והמטרה העיקרית שלי היא ליצור את אותה האווירה הייחודית, להתערבב עם האנשים ולתת תחושה של שוק מחנה יהודה. בין מנה למנה אני אוהב להגיש לאורחים נשנושים, עד שהמנה הבאה תהיה מוכנה ומוגשת".

יש מנות מיוחדות פופולריות יותר? "כל המנות מיוחדות ומזמינים מגוון מאוד גדול של מנות בשריות או מנות דגים. בין המנות המבוקשות יותר אציין פטריות ממולאות בבשר טלה ברוטב יין וערמונים או אסדו עם לחם בוכרי עם עדשים, שקדים ותלתלי כרישה מטוגנת ברוטב טריאקי שאני מכין. לפעמים מזמינים ממני מנות מסוימות ואני מוסיף ומשדרג בהתאם לאווירה שיש במקום. כבר קרו מקרים שאנשים הגיעו לאחת הארוחות כאורחים, התלהבו והזמינו אותי לבשל באירוע שלהם, או לבשל להם באופן פרטי ארוחת ערב זוגית עם המנות אותם טעמו".

האם צריך מטבח גדול במיוחד כדי להזמין שף פרטי הביתה? "כל בית יכול להתאים לבישול שף, כל מה שאני צריך זה כיור וגז. יש כמובן בתים בהם התנאים נוחים יותר, עם גינה וגריל גז, אבל ניתן לבשל אוכל טעים בכל מקום, כי אני מביא את המוצרים הטריים והאיכותיים ביותר".

טלפון: 053-8287999 (להזמנות לארוחת שף בבית הלקוח, כשר בלבד)

פייסבוק: chef lior mizrachi


בת שבע מנדלבאום – טבחית

לא כל אחד יודע לבשל. אם נודה על האמת בעידן של היום לשני בני הזוג יש קריירה, כך שאין להם זמן רב לבשל ולכן מצאו פתרונות ביניים כמו מזון קפוא מהסופר או במקרה היותר טוב אוכל מוכן שנקנה במסעדות שעלו על הפטנט. בת שבע מנדלבאום טבחית בת 28 יזמה רעיון מעניין, היא מגיעה באופן פיזי ומבשלת לאנשים בביתם הפרטי. מסתבר שיש לא מעט לקוחות שזקוקים שיבשלו להם והסיבות לכך מגוונת ורבות .

סלמון בקראסט שקדים, טאלי הודי ופאי רועים אירי שהוכנו על ידי בת שבע מנדלבאום, טבחית (צילום: אלכסנדרה דבורקין)

סלמון בקראסט שקדים, טאלי הודי ופאי רועים אירי שהוכנו על ידי בת שבע מנדלבאום, טבחית (צילום: אלכסנדרה דבורקין)

מנדלבאום מגיעה במקור מבית חרדי וגדלה ברעננה, אך בגיל 14 עברה לגור בסמינר בירושלים ומאז היא כאן. "לא גדלתי בבית עם בישולים, אמא שלי לא אהבה כל כך לבשל, כנראה החוסר הזה של בית עם ניחוחות בישול נגע בי ומשם התחילה הכמיהה להתעסק במטבח", היא מחייכת. בהמשך עזבה את העולם החרדי, למדה משחק ואומנויות הבמה, אבל תמיד נמשכה לריחות הבישול ולמטבח.

את מגדירה את עצמך טבחית ולא שפית? "אני לא אוהבת את ההגדרה שפית, אני לא כזאת. אני מכינה אוכל ביתי, אותנטי, מנחם באווירה של חמימות. אני מבשלת מאהבה, אוהבת את סגנון האוכל הפשוט של היום יום, אבל עם זה מעניקה לו את הטעם המיוחד שלי".

מי נעזר בשירותים שלך? "אנשי קריירה רבים נעזרים בי, אימהות שרוצות להוריד ממעמסת היום שלהן, אנשים בעלי מוגבלויות שצריכים שיבשלו להם, גם סטודנטים רבים שאין להם הרבה זמן לבשל – לכל אלה אני ממלאת את המקרר לשבוע".

למנדלבאום יש סיפור אישי נוסף שמסביר את הבחירה שלה בדרך העצמאית. "כשעבדתי בבית קפה נשפכו עליי מים רותחים ונפצעתי קשה", היא משחזרת, "בעקבות כך עברתי שיקום ארוך ובתוך התהליך הזה החלטתי שאני לא רוצה להיות שכירה יותר. כל חיי עבדתי במסעדות ובבתי קפה, רציתי משהו אינטימי. אני אוהבת להגיע לבתים של אנשים, אוהבת את האינטרקציה איתם. חשבתי שאמצא את עצמי מבשלת לבד בבתים שאני הולכת אליהם, אבל הופתעתי לגלות שאנשים נשארים בזמן שאני מבשלת ומתפתח שיח בינינו. כך שהחוויה היא מעבר לאוכל. אווירה כיפית, חברית אפילו".

"מאוד התחברתי לאוכל המזרחי ולמדתי לבשל אותו כבר בגיל צעיר", מספרת מנדלבאום, "אני נוגעת במתכונים של מגוון העדות ולמדתי לבשל מנות רבות מהמטבח העשיר הזה. ממנות הודיות, דרך חריימה או קיגל, ובנוסף תבשילי קדרה, סלטים, מרקים, אוכל לצמחוניים ולטבעוניים ועוד. יש בתפריט גם מנות כמו פאי רועים אירי, סלופי ג'ו, סלמון בקראסט שקדים ועוד הפתעות, כך שהאוכל הוא ביתי אבל ברמה גבוהה ומאוד מגוון".

כתובת: מגיעה לכל מקום בירושלים והסביבה

טלפון: 054-5491029

לפייסבוק: בתשבע הטבחית

לאינסטגרם: batsheva_the_cook


שי קפויה שף פרטי

שי קפויה שף פרטי (צילום: פרטי)

שי קפויה שף פרטי (צילום: פרטי)

כשבחור רווק יוצא מבית הוריו ומשכיר דירה לבדו הוא מתחיל להתנסות בכל מיני דברים שחדשים לו ואחד מהם זה בישול. לשי קפויה בן ה-39 זה קרה לפני 15 שנים ומאז התאהב בבישול והבישול התאהב בו בחזרה עד שהפך לשף מוביל בעיר. " גיליתי שאני פשוט אוהב לבשל ומאז זה החיים שלי", מספר קפויה איך גילה את כישוריו בבישול ומוסיף עוד:" לא הייתי מאלה שמבשלים . המציאות הכריחה אותו ופשוט התאהבתי בזה ואני עושה את זה כי אני רוצה ולא כי אני חייב וזה ניכר בתוצאה ".

קפויה לקח את האהבה למקום המקצועי ולמד בישול במכללת הדסה ולאחר שסיים את לימודיו הספיק לעבוד בלא מעט מסעדות ידועות ומוכרות בעיר והקריירה שלו עשירה ברקורד מוכח .  ברזומה שלו אפשר למצוא בין היתר את מסעדת "סקאלה", ו"החצר" ,  ובמסעדות "אנג'ליקה" ו"אדום" הוא היה סו שף ושף במסעדת "לחם בשר". הוא פתח את מסעדת "ציונה" , אך המסעדה לא שרד את תקופת האינתיפאדה שהתחוללה בעיר באותו הזמן למרות ביקורות מאוד טובות ונקלעה לקשיים.

באיזה סוג של מאכלים או בישול אתה מתמחה? " אני מתמחה בעבודה עם בשרים איכותיים. בעבודה שלי אני שם דגש על איכות הבשר ואני עובד עם בשרים טריים ומיושנים. אני מכין סטייקים על עצם, נתחי אנטריקוט, צלעות טלה, נתחים בבישול ארוך כמו כתף טלה ואסאדו, ובנוסף פילה וכבד אווז  כשכל זה מותאם בהגשה עם רטבים, הארוחה מלווה במנות ראשונות מוקפדות וסלטים ושולחנות קינוחים שאני מכין בעצמי". קפויה דמות מוכרת בסצנת המסעדנות בעיר . הוא  רווק ירושלמי יליד העיר , גדל בשכונת נווה יעקב ולמד בביה"ס רנה קאסן ובעל מניה בקבוצת הפועל קטמון בכדורגל.
למה עזבת את תחום המסעדנות והפכת להיות שף פרטי? "לא אהבתי את הלחץ והסזיפיות שיש במסעדות , לא רציתי יותר לעבוד אצל אף אחד. חוץ מזה אני אוהב את האינטרקציה עם האנשים ובמטבח כמעט ולא היה לי כזה עם הלקוחות. לראות את הלקוח מרוצה ומחמיא לך זה סיפוק אדיר|".
איזה סוגי אירועים אתה עושה? " זה יכול להיות בבתים פרטיים או בשטח ואפילו מסיבות רווקות, אני עושה גם אירועים של קבלות פנים. האירועים האלה זה דבר מאתגר, מגוון ומעניין וגורם לי להרבה הנאה וסיפוק".

טלפון: 050-5325383

לפייסבוק: שי קפויה שף פרטי – Shay kapuya

אינסטגרם: שי קפויה שף פרטי – Shay kapuya


 


כתבה שיווקית


 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר