(צילום: היקארי סכיני שף)
(צילום: היקארי סכיני שף)

סכיני מטבח לכל מטרה

הסכינים נמצאות בשימוש במשך שנים רבות. כולנו זקוקים להן כדי לחתוך מזון, לעבד אותו ולהכינו כרצוננו. אך כמה מאתנו יודעים להתאים את סוג סכין המטבח למזון שאיתו אנחנו עובדים?

פורסם בתאריך: 19.7.21 11:15

סכיני מטבח נחלקים לסוגים שונים בהתאם לצורתם ולפעולה אשר לה הם נועדו. יש סכינים שמיועדים יותר לחיתוך לחם, אחרים מתאימים לחיתוך ירקות או בשר וכדומה. לפני שמזמינים סכין כלשהי או רוכשים מספר סכינים, חשוב לבחון לעומק מהו תפקידה של כל סכין ולאילו שימושים היא מתאימה.

לדעת להבדיל בין סכיני מטבח

בין אם אתם בוחרים סכין שף ראשונה לעבודה מקצועית במטבח, ובין אם אתם מחפשים סכיני מטבח מיוחדות כדי להעשיר את כלי המטבח שלכם ולפתוח אפשרויות נוספות מבחינת איכות המזון והכנתו, חשוב להיות מודעים למבנה הסכין ולמזון שאתם חותכים באמצעותה. לדוגמה, אם מדברים על סכין מטבח לחיתוך בשר, כדאי לבחור בסכין שיש לה להב משולש, כדי שיהיה קל יותר לבצע פירוק עצמות. אם אתם עובדים הרבה עם ירקות ומכינים סלט לפחות פעם אחת ביום, כדאי שתהיה לכם במטבח סכין חדה בעלת צורה מלבנית. באמצעות סכין כזו ניתן לחתוך בדיוק רב את הירקות ואף להכין סלט קצוץ, ולאחר מכן לפרוס את הירקות האלה ולהכניסם לקערה או לכל כלי אחר במידת הצורך – למחבת להכנת מוקפץ, או לסיר להכנת מרק ירקות.

ואם תהיתם למה נועדה סכין מטבח בעלת להב משונן, שבדרך כלל די תתקשו לחתוך איתה מזונות כמו בשר, ירקות או פירות, הרי שסכין זו נועדה במיוחד כדי לחתוך לחם. המבנה המשונן של הלהב מאפשר לכם להתמודד עם מזונות בעלי מרקם רק כמו חלות, לחמניות או פיתות.

לשמור על סכין המטבח בעזרת הציוד המתאים

לאחר שבחרתם סכין שף או כמה סכיני מטבח כדי לשדרג את המטבח שלכם, הגיע הזמן לחשוב איך שומרים על כלי המטבח החשובים האלה. דבר ראשון, חשוב לזכור להשתמש נכונה בסכינים ולהקפיד לא לחתוך מזונות קשים מדיי או קפואים. דבר שני, חשוב לנקות בעדינות את הסכין לאחר כל שימוש בעזרת מטלית רכה, לנגב בעדינות ולהניח במקום מתאים. חשוב שלהב הסכין לא תיגע בשאר כלי מתכת או בלהבן של סכינים אחרות, ולכן מומלץ לרכוש מעמד מיוחד לסכינים (מגנט) המפריד בין הלהבים ושומר עליהם לאורך זמן.

לצד המעמד לסכינים, כדאי להתעניין בציוד נוסף המתאים לסכין שף. לדוגמה, אם אתם רגילים לנוע ממקום למקום כדי להכין ארוחות אצל אחרים, כדאי לאחסן את סכיני המטבח בתוך תיק עור מיוחד הכולל תאי הפרדה לכל סכין וסכין. בזכות תיק מיוחד לנשאית סכינים, תהיה לכם גישה נוחה לכל סכין בכל עת, בייחוד אם אתם מרבית לעבוד עם סוגי מזון שונים. מעבר לכך, למשטח החיתוך יש השפעה על הסכין, כך שאם רוצים לשמור על סכיני שף לטווח הארוך, מומלץ לרכוש קרש חיתוך מתאים העשוי מעץ "ידידותי" לסכינים כמו עץ לימבה או הינוקי. וכדי לשמור על חדות הסכין, מומלץ לרכוש אבני השחזה המיועדות להשחזת סכיני מטבח. קיימות אבני השחזה סינטטיות או אבני השחזה טבעיות. חשוב לבחון איזו אבן מתאימה ביותר עבור הסכין שרכשתם.


תוכן שיווקי


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר