איציק וקסלר, מכון וקסלר לאימון גופני (צילומים: פול סגל, מעוז ויסטוך)
איציק וקסלר, מכון וקסלר לאימון גופני (צילומים: פול סגל, מעוז ויסטוך)

מכון וקסלר לאימון גופני איציק וקסלר – בעלים ומאמן

החזון של איציק וקסלר הוא להפוך את האנשים לבריאים יותר. הוא בן 34 ואימוני ריצה וכושר גופני הם הבייבי שלו. כשהוא רואה את כמויות הרצים בפארק המסילה ובגן סאקר הוא מתמלא גאווה

פורסם בתאריך: 7.6.17 17:18

לאחר 11 שנה כאיש ביטחון בכיר יודע איציק וקסלר, תושב קטמון והבעלים של מכון וקסלר לאימון גופני, מהי משמעת ומהם יעדים שצריך לעמוד בהם. לפני כמה שנים החליט לעזוב את שירות הביטחון שבמהלכו אימן לוחמים בשטח ועשה הסבה לתחום התזונה והכושר.
הוא עבר לניו יורק כדי ללמוד תזונה והמשיך עם לימודים בווינגייט, שם קיבל את ההסמכה כמאמן ריצה וכושר גופני. את מכון וקסלר לאימון גופני בתלפיות הקים לפני כחמש שנים.

 

איציק וקסלר, מכון וקסלר לאימון גופני (צילום: מעוז ויסטוך)

איציק וקסלר, מכון וקסלר לאימון גופני (צילום: מעוז ויסטוך)

במה באה לידי ביטוי המשמעת העצמית שרכשת בשירות הביטחון?
"החלטתי לפתוח עסק שהמטרה המרכזית שלו היא לעבוד עם אנשים שמעולם לא הזיזו את עצמם. כושר גופני היה בטוי זר עבורם. בין השאר מדובר גם בכבדי משקל ובאנשים עם בעיות בריאות כמו סוכרת, כולסטרול גבוה, לחץ דם", מספר וקסלר, "במכון הוא מנהל 36 קבוצות ריצה בכל רחבי הארץ ומעסיק 24 מאמני כושר, ריצה וטיאראקס, נטורופתית ויועצת תזונה. שמונה מהקבוצות פועלות בירושלים ובמבשרת והשאר בתל אביב, במודיעין, בחיפה ובגליל. בקרוב יפתח וקסלר קבוצת ריצה גם בעומר בדרום".
"יש לנו מתאמנים שלא האמינו שיוכלו לרוץ 200 מטר וכיום הם רצים חמישה ועשרה ק"מ. זה לא נס. זו עבודה קשה עם משמעת עצמית מאוד גבוהה. יש לנו מתאמן בן 96, הכי מבוגר בקבוצות, שרץ במרתון האחרון. זה אפשרי. או למשל סבא לנכדים שירד בתהליך שלנו 35 ק"ג במשך שנה וחצי, הבריאות שלו השתפרה, הוא נמרץ יותר לגילו ומרגיש יותר חיוני ועירני. אין דבר טוב מזה לבני הגיל השלישי, להרגיש פתאום שהם יכולים. הכל כמובן במגבלות הבריאות שלהם".
במכון שלו ניתן למצוא לצד קבוצות ריצה שיעורי פילאטיס, יוגה וגם קבוצות תזונה, אימוני כושר אישיים וייעוץ תזונה אישי.
בד בבד לא מזניח וקסלר את החזון להפוך את האנשים לבריאים יותר. הוא הגה פרויקט שנקרא "ירושלמים בוחרים בריא" שנערך בירושלים כמודל לפרויקטים עתידיים ברחבי הארץ ובעולם. בקרוב ייסע למנצ'סטר, שם אימצו את התוכנית ויתחילו ליישם אותה במערכת החינוך.
"כתבתי את תוכנית 'ירושלים בוחרים בריא' שפועלת כיום בבתי ספר, בגני הילדים ובמנהלים קהילתיים בכמה שכונות ברחבי ירושלים, מתוך אמונה שהחינוך לגוף בריא צריך להתחיל מגיל מאוד צעיר".

מה משמח אותך?
"אל המכון שלי מגיעים לא מעט אדמ"ורים מהמגזר החרדי, אנשי תקשורת ואישים בכירים. התוכנית שלי מתאימה לכל המגזרים ולכל הגילאים. אין דבר מרומם רוח יותר מאשר מתאמן שהגיע לפני ניתוח קיצור קיבה, אבל עם תהליך מותאם הצליח להוריד במשקל, לשפר את הכושר ולהמשיך אל עבר המטרה ללא ניתוח".

מה הייחוד שלכם?
"אנחנו עובדים עם המתאמנים שלנו על שינוי אורח חיים דרך קבוצות התזונה "לחיות בריא", שנפגשות פעם בשבוע בדומה לקבוצות הריצה. שינוי התזונה נעשה בתהליך איטי. כל מתאמן ממלא טופס ויחד אנחנו בונים לו תפריט מיוחד שמתאים לנתונים שהציג בפנינו. גבר או אשה, ילד או ילדה, שרוצים לרדת במשקל – קשה להם בו זמנית גם להתחיל באימוני כושר וגם להיכנס למשטר של דיאטה, לכן התהליך נעשה לאט ובעדינות. מתחילים להתאמן וללמד טכניקות אימון וריצה כדי להימנע מפציעות, ובסוף האימון משלבים תכנים על תזונה נכונה ונותנים למתאמנים שיעורי בית ומשימות. בכל פעם יש משימה אחרת שקשורה לתזונה".

על מה אתה עובד בימים אלה?
"יש רעיון שרציתי ליישם כבר זמן רב ועכשיו הוא יוצא לאור – ביוני הקרוב נכניס למכון לימודי קורס 'מאמן כושר רפואי'. המאמנים יוכלו לעבוד עם חולים מסוגים שונים בדגש על פתרון בריאותי לבעיות כמו לחץ דם גבוה, סוכרת או סרטן.
הקורס יכשיר מאמני כושר לעבוד, במיוחד עם אנשים חולים ברמה הספציפית. את הקורס אעביר עם שני רופאים מומחים".

איציק וקסלר, מכון וקסלר לאימון גופני (צילום: מעוז ויסטוך)

מכון וקסלר לאימון גופני (צילום: מעוז ויסטוך)

יש לך טיפ מיוחד למי שרוצה לפתוח עסק?
"בהחלט. חשוב לדעת שכעצמאי אתה צריך לשווק את עצמך לצד ניהול העסק. ההתחלה היתה מאוד קשה, רציתי לגדול ולא ידעתי איך ומתי זה יגיע, אבל ידעתי שהקב"ה כיוון אותי לקבל החלטה לעזור לאנשים. פניתי ליועצים של מט"י ושם נתנו לי עצה שלקחתי איתי והיא שינתה לי את החיים: עברתי מאימונים אישיים לאימוני קבוצות. עם הזמן הכירו אותי ואת היכולות שלי וזה עבר מפה לאוזן עד שהפכתי למה שאני היום".

המשפחה שותפה לאימונים?
"אשתי היא אחות בטיפול נמרץ שהחלה לרוץ אחרי שאביה נפטר. התחלנו בריצות לילה קצרות ועכשיו היא כבר מתאמנת לבד ורצה מרתונים. והיא גם שותפה לעסק. כל אחד מהילדים פעיל בחוג ספורט אחר ואני משתדל להתאמן איתם ולצאת איתם לריצות. זמן איכות עם אבא".

מה אתה עושה כשאתה לא מאמן?
"בעיקר קורא ספרים, רוכב על אופניים ומבלה עם הילדים שלי בספורט או בכל פעילות אחרת".

איציק וקסלר, מכון וקסלר לאימון גופני
דרך בית לחם 9, תלפיות, ירושלים
050-9375753

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר