רנה קסין ירושלים. רשת בתי ספר דרכא
רנה קסין ירושלים. רשת בתי ספר דרכא

דרכא רנה קסין: הכירו את בית הספר המשלב למידה מעולה ותרבות ברמה הגבוהה בארץ

פורסם בתאריך: 29.12.18 11:35

לימודים ברמה גבוהה, חוויה תרבותית עשירה הרבה מעבר למוסדות לימוד אחרים, מגוון רחב של חוגים וקורסים ואווירה מדהימה – בית הספר הממלכתי 'דרכא רנה קסין' בירושלים ממשיך לקטוף פרסים ולרשום הישגים יוצאי דופן

בית הספר הממלכתי בירושלים – 'דרכא רנה קסין' עלה שוב לכותרות השבוע כאשר זכה בפרס מחוזי, עבור מצוינות באקלים החינוכי של ביה"ס: שיפור במוגנות של התלמידים, באכפתיות של הצוות, באהבה לתלמידים ובמקצועיות. הפרס הנכסף הוא גולת הכותרת, לצד הישגים כמו אחוזי הגיוס הגבוהים, הציונים הגבוהים שהשיגו תלמידי המגמות המצטיינים בשנה שעברה, המשלחות למאיץ החלקיקים, בניית מסגרות למעורבות הורים (הורים מלמדים תלמידים) ועוד.

בית הספר הממלכתי השש-שנתי רנה דרכא קסין בירושלים – הוקם בשנת תש"י (1950) והצטרף לרשת דרכא בשנת הלימודים תשע"ד. בתיכון כ-650 תלמידים, אשר נהנים ממגוון מגמות לימוד מורחבות (5 יח"ל): צרפתית, מדעי החברה, אמנות, מחשבים, תיאטרון, פיזיקה, ביולוגיה, מינהל וכלכלה, תנ"ך ועוד.

לימודים בהתאמה אישית

עבור תלמידים מצטיינים בדרכא רנה קסין, ישנה אפשרות להרכיב את תכנית הלימודים באופן אישי ובהתאמה לכישוריהם, ובנוסף מוצעת תכנית לימודים אישית מאתגרת לתלמידים מצטיינים.

כך, מציג בית הספר הירושלמי הישגים מעולים, שנה אחרי שנה, לימודים ברמה גבוהה, פעילות חברתית לכל תלמיד בכל שבוע (הצגות, מחול, סרטים, הרצאות, מוזיאונים), מגוון מגמות הכולל מגמות מדעיות, ומגמות רוח וחברה הטובות בעיר, משלחות לחו"ל, קורסי שחייה, כיתת אמן רב תחומית, תכנית חדשנית לקידום לימודי אנגלית, קבוצת מנהיגות "החנונים בקטע טוב", קורס יוגה, סדנאות. ביה"ס דרכא רנה קסין ממצב עצמו כאפשרות הטובה ביותר לתלמידי צפון העיר.

המטרה החשובה ביותר –  קידום כל תלמיד לפי רמתו

אחת המטרות ששם מנהל ביה"ס כיעד, היא לימודים במודל של תפירת חליפה אישית מותאמת לרמתם של כל תלמידה ותלמיד. זאת על מנת שצוות ביה"ס יוכל לקדם את התלמידים המצוינים (כפי שרואים בנתוני ביה"ס, נרשמה הצלחה עם התלמידים המצטיינים), את התלמידים הזקוקים לעזרה (נפתח מערך קורסי קיץ הגדול בעיר, לצד מערך תמיכה רגשית ומרכזי למידה במהלך היום ובסופו), וכן את התלמידים בתווך (באמצעות תכניות כמו "אופקים" הפתוחות לכלל התלמידים, סיוע מוגבר באנגלית לכל בתלמידי שכבות ז', ט' ופיתוח הוראה מעולה בכיתות.

רנה קסין ירושלים. רשת בתי ספר דרכא

רנה קסין ירושלים. רשת בתי ספר דרכא

פדגוגיה ייחודית בקנה מידה ארצי

בבית הספר רנה קסין, מפתח צוות המורים הוראה ייחודית תוך השקעה בקידום הפדגוגיה בחדר המורים. בית ספר מקיים קבוצות חשיבה למורים מרכזיים, במסגרת צוות פיתוח פדגוגי, במטרה לטפח הוראה מעולה, ביקורתית, דיאלוגית, בכל השיעורים.

ציוני תעודות הבגרות רושמים צמיחה, לצד נתונים יציבים כגון שיעור גיוס גבוה לצה"ל ואחוז התנדבות גבוה, באמצעות שילוב של שיטות לימוד, טיפוח תרבות של מצוינות.

בשנים האחרונות, עבר בית הספר תהליך של הגדרת הערכים, החזון, והיעדים מחדש. במסגרת התהליך השתתפו תלמידים, הורים, עובדי ביה"ס והמורים בסדנאות, בהן הגדירו את מטרותיהם המשותפות, את החלומות והדרכים להגיע אליהם.

זהו חזון בית הספר המחודש: בית הספר דרכא רנה קסין קיים כדי ליצור סביבה תומכת, מכילה ומלמדת, למלא את הצרכים האקדמיים, החברתיים, הרגשיים, והפיזיים של כל תלמיד, על מנת שיוכל ללמוד לקראת תעודת בגרות עיונית וכך לבנות את עתידו, בהתאם ליכולותיו.

בית הספר נועד לבנות חברה סולידרית ולכוון את התלמידים לתפיסת עולם הומניסטית, המכירה בערכו של כל אדם.

יום פעילות שבועי, כל שבוע, כל ילד – תרבות כחלק מקידום בית הספר.

החינוך החברתי בבית הספר מבוסס על עמודי התווך שגובשו במהלך שיח של מורי בית הספר, בעלי התפקידים והתלמידים, מתוך שאיפה לבנות תכנית שש שנתית הנותנת ביטוי להשקפת העולם וליעדים החינוכיים של בית הספר ומהווה מענה לצורכי התלמידים בתחומים שמעבר לתוכנית הלימודים הרשמית.

במסגרת החינוך החברתי בביה"ס שמים דגש על ערכי הציונות והדמוקרטיה, ומעודדים מעורבות פעילה במסגרת המחויבות החברתית ההכרחית ליצירת סולידריות בין אדם לחברו ובין אדם לקהילתו.

לכן, מקיים בית הספר מדי שבוע , יום בו מוצגים מופעי מוסיקה, מחול, תיאטרון או קולנוע, ולעיתים נוטלים התלמידים חלק בסדנאות. חוויה תרבותית זאת מעשירה את התלמידים והופכת אותם לחלק מהחברה הישראלית, הציונית, הדמוקרטית, הזקוקה לתרבות על מנת להמשיך ולהתפתח.

רנה קסין ירושלים. רשת בתי ספר דרכא

רנה קסין ירושלים. רשת בתי ספר דרכא

השפה האנגלית כמקור להצלחה עתידית של התלמידים

בית הספר דרכא רנה קסין שם לעצמו למטרה לחזק את השפה האנגלית בקרב התלמידים, ולכן, כל התלמידים מכוונים למסלול של 4-5 יח"ל באנגלית, כיעד פדגוגי מרכזי.

התהליך מתחיל בתגבור לימודי אנגלית לכל הכיתות החל מכיתה ז', לצד תכניות כמו DFYL לטיפוח קבוצות מנהיגות באנגלית בקרב בני נוער מצטיינים ובעלי פוטנציאל לתפקידי מנהיגות והובלה. הפרויקט הייחודי פועל במישור החברתי-ערכי-מנהיגותי, משתתפי הפרויקט הינם התלמידים הטובים ביותר בכל שכבת י', מכל בתי הספר של רשת דרכא, שבשנתיים האחרונות יצאו למשלחות לאיטליה ולספרד.

נוסף על כך, תלמידים מדרכא רנה קסין משתתפים בכל שנה בפרויקט חדשני ארצי של דיבייט המתקיים ברשת, מודל או"ם באנגלית, על מנת לחזק את כישורי השפה והביטחון של התלמידים לנהל שיח פורה ומשמעותי בשפה האנגלית.

"הילדים הם ילדינו" – שיח מעמיק, אנושי, אותנטי ופתוח כדרך חיים

דוד גולנזר, מנהל בית הספר דרכא רנה קסין, שבנותיו לומדות בבית הספר, אומר שהדבר אינו מקרי. "הילדים הם ילדינו, ואני רואים בהם את מקור הכוח וההצלחה של החברה הישראלית העתידית. לכן אנו משקיעים בהם, יום וליל, בבניית דיאלוג, כדרך חיים. אנו שואלים את עצמנו, כהורים וכמורים, מי יראה את הילדים שלנו, וידבר איתם בכנות ובהעמקה. ברור שיותר מכל חשוב שיהיו מוגנים בשגרה ובמיוחד ברגעי קושי. אבל לא די בכך. נדרשים מורים מעולים, שיעניקו להם חווית למידה איכותית ברמה גבוהה, יחנכו אותם לחשיבה ביקורתית, בבית ספר שיפתח בפניהם עולמות של תרבות,  ויכשיר אותם להתמודד עם אתגרי המאה העשרים ואחת", הוא מציין.

דרכא – רשת החינוך הצעירה והמובילה, אשר פועלת לחיזוק המרקם החברתי בישראל

דרכא היא רשת בתי ספר תיכוניים שהוקמה בתמיכת משרד החינוך ובעידודו על מנת לחזק את בתי הספר בפריפריה הגיאו-חברתית במדינת ישראל, בדרכם להיות מוסדות חינוך מובילים בתחום החינוך העל יסודי. רשת בתי הספר דרכא כוללת בתי ספר מקהילות שונות בחברה הישראלית ופועלת לחיזוק המרקם החברתי במדינת ישראל. הרשת מלווה במועצה ציבורית הכוללת אנשי רוח, חינוך ועשייה מובילים בחברה הישראלית.

רנה קסין ירושלים. רשת בתי ספר דרכא

רנה קסין ירושלים. רשת בתי ספר דרכא


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר