רוית הכט והילו גלזר. צילומים: דניאל יעקובי ועופר ארז
רוית הכט והילו גלזר. צילומים: דניאל יעקובי ועופר ארז

איך הולידה הזכות להורות את אחת המחאות הגדולות במשק?

רגע לפני מצעד הגאווה בעיר, עיתונאי ״הארץ״ מגיעים למפגש סוער במיוחד במזקקה. כניסה חופשית בהרשמה מראש (גם לסטרייטים)

פורסם בתאריך: 2.6.19 21:25

מה הדבר הבא שיוציא את הקהילה הגאה לרחוב? עיתונאי ״הארץ״ רוית הכט והילו גלזר יקיימו ביום שלישי (19:00) מפגש מיוחד בבר המזקקה בעיר בהשתתפות מנכ״ל הבית הפתוח בירושלים, עופר ארז, עו״ד דניאלה יעקבי והמטפל הזוגי ד״ר אלי שרון.

המפגש מתקיים כחלק מאירועי שנת ה-100 של ״הארץ״, ובשיתוף הקרן החדשה לישראל. בסוף המפגש תתקיים הקרנה מיוחדת של סרט הקאלט התיעודי "פריז בוערת“, במסגרת Cinemazkeka – מועדון הסרט החודשי של המזקקה

עו"ד דניאלה יעקבי תתייחס במפגש ליחסה של המדינה למשפחות להט"ביות ועל אפלייתן בחוק של אלו, בעיקר בכל הקשור למאבק להורות. ד"ר אלי שרון יסקור תמורות שחלו בעשר השנים האחרונות במבנה המשפחה הלהט"בית. שרון יתייחס לכך שלצד המאבק של הקהילה להורות, בין אם באמצעות אימוץ או פונדקאות מתרחש במקביל תהליך הפוך, של ערעור על הנורמות המשפחתיות של התא הסטרייטי. לדברי שרון, לפחות בקרב גברים הומואים רווחים יותר ויותר מבנים של זוגיות שאיננה מונוגמית, בין אם מדובר בזוגיות פתוחה לחלוטין ובין אם בהסדרים ספציפיים ומותאמים. ייתכן, אגב, שזה הסוד לזוגיות יציבה. לפי מחקר שיציג שרון, זוגיות בין גברים הומואים נמשכת בממוצע ארבע בעוד שתוקפה של זוגיות לסבית קצר יותר ועומד על 2.8 שנים.

בדיון ישתתף גם עופר ארז, הקצין הטרנסג'נדר הראשון בצה"ל ומהראשונים בעולם, שמשמש מנכ"ל הבית הפתוח בירושלים. ארז ידבר על המאבקים היומיומיים שעמן מתמודדת הקהילה הטרנסית, וכן יסקור סוגיות ייחודיות לחייהם של להט"בים ירושלמים.

לינק להרשמה למפגש

לינק לעמוד האירוע בפייסבוק

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר