צעדת ט' באב (צילום: גרשון אלינסון)
צעדת ט' באב (צילום: גרשון אלינסון)

במוצ"ש: אלפים לקחו חלק בצעדת ט' באב

הצעדה, יוזמה של תנועת 'נשים בירוק', משחזרת מסורת עתיקה של הקפת העיר בליל הצום. הצעדה הסתיימה בעצרת במתחם שער האריות

פורסם בתאריך: 5.8.19 16:57

עדכון אחרון: 10.8.19 19:00

אלפי בני אדם השתתפו הערב, מוצ"ש, (10.8), בצעד ט' באב, שהתקיימה זו השנה ה-25 ברציפות. הצעדה, שהתקיימה סביב חומות העיר העתיקה, הפכה כבר למסורת של ממש בערב ט' באב, כאשר אלפי יהודים מכל רחבי הארץ מתקבצים ומציינים יחדים את חורבת בית המקדש.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


מה בתוכנית? 

21:30: קריאה מתוך מגילת איכה.

22:00: הקרנת הסרטון 'מן האפר אל הפאר'.

22:15: התחלת הצעדה סביב חומות העיר העתיקה.


צעדת ט' באב (צילום: גרשון אלינסון)

צעדת ט' באב (צילום: גרשון אלינסון)


הצעדה תתחיל, כאמור, בגן העצמאות – הצועדים ישאו עמם דגלי ישראל ויעברו סמוך לשער החדש, שער שכם, שער הפרחים, שער האריות – הצעדה תסתיים בשער האשפות.

האירוע, המתקיים בניצוחה של תנועת 'נשים בירוק' זו השנה ה-25, ומשחזר מסורת עתיקה של הקפת העיר בליל הצום. האירוע ייפתח בקריאה המונית ומשותפת של מגילת איכה בגן העצמאות שבלב ירושלים.

האירוע של השנה שעברה הסתיים בשירה משותפת של 'אני מאמין' ו'התקווה' בניצוחו של החזן סיימון כהן ופיזור של רבים מהנוכחים לעבר רחבת הכותל. שם צפויים להתקבץ המשתתפים לאמירת קינות.

השנה תסתיים הצעידה בעצרת במתחם שער האריות שם יישאו דברים הרב אורי שרקי, השר זאב אלקין, השר בצלאל סמוטריץ', ראש העיר לשעבר ח"כ ניר ברקת, סגנית ראש העיר חגית משה, חבר מועצת העיר אריה קינג, חברת הכנסת לשעבר ומנהלת שדולת ארץ ישראל בכנסת אורית סטרוק ועו"ד נילי נאהורי, רכזת ארגון 'ישראל לנצח'.

ראשי התנועה, יהודית קצובר ונדיה מטר, מציינות כי הצעדה שהפכה למסורת מהווה למעשה חידוש של מסורת עתיקה שהתקיימה בירושלים לפני מאות שנים בליל תשעה באב, אך נקטעה ברבות השנים. "בשנת 94' נחשפו רות ומיכאל מטר, מייסדי תנועת 'נשים בירוק', למנהג העתיק של הקפת חומות ירושלים בליל תשעה באב. ככלה המסובבת את חתנה מקיף עם ישראל את הר הבית ומביע את כיסופיו למקום. בתנועה הוחלט לחדש את המנהג. בשנה הראשונה נתקל הרעיון בהתנגדות המשטרה. הסוגיה הונחה לפתחו של בג"ץ שהורה למשטרה לאפשר את קיומה של הצעדה הנערכת מאז מדי שנה".


צעדת ט' באב (צילום: גרשון אלינסון)

צעדת ט' באב (צילום: גרשון אלינסון)




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר