פסטיבל חוצות היוצר (צילומים: דוד סעד)
פסטיבל חוצות היוצר (צילומים: דוד סעד)

היום בבריכת הסולטן: פסטיבל חוצות היוצר יוצא לדרך

כ-100 אלף מבקרים, מאות אמנים, עשרות מופעים ו-11 הופעות ענק של מיטב הזמרים הישראלים על הבמה בבריכת הסולטן. כל הפרטים על הפסטיבל שיחל היום, שני, ויימשך עד למוצ"ש הבא, 24.8

פורסם בתאריך: 12.8.19 06:01

היום, שני, 12.8, בשעה 18:00 ייצא לדרך הפסטיבל הבינלאומי חוצות היוצר, שאליו צפויים להגיע כ-100,000 מבקרים. הפסטיבל מתקיים כמדי שנה במרכז לאומנות ולאמנות חוצות היוצר ובאמפיתיאטרון ע"ש מריל הנספלד בבריכת הסולטן. השנה יציין הפסטיבל את שנתו ה-44, ויתארחו בו מיטב הזמרים והמוזיקאים הישראלים לצד מופעי טברנה עם זמרים יווניים נבחרים מהארץ ומחו"ל.

פרט למופעים המוזיקליים, הפסטיבל כולל, כידוע, גם יריד אמנים שבו לוקחים חלק עשרות אמנים מהארץ וממדינות רבות ברחבי הגלובוס – המזרח הרחוק, דרום ומרכז אמריקה, אירופה, אסיה ואפריקה – שיציגו את יצירותיהם משלל תחומי האמנות כגון ציירים, תכשיטנים, מעצבים ופסלים.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


ואם זה עדיין לא מספיק לכם, הרי שגם השנה יהיו בפסטיבל מספר מתחמי משנה, בהם גם מתחם ילדים, מתחם קולינרי, מתחם במה חברתית של קבוצת תו ועוד. הפסטיבל, שינעל ב-24.8, מתקיים ביוזמת עיריית ירושלים ובניהול והפקת החברה העירונית.

כבכל שנה, מתחם חוצות היוצר ייפתח לקהל המבקרים בשעה 18:00. מדי ערב בשעה 21:00 במהלך 11 ימי הפסטיבל יתארחו בבמה המרכזית מופעים של אמנים מובילים, כשהשנה יעלו שילובים מיוחדים שיעלו כמופעי בכורה בפסטיבל. האמנים שיגיעו למופעים השנה הם דני סנדרסון וגידי גוב שיארחו חברים (12.8), שלומי שבת שיארח את נסרין קדרי (13.8), ברי סחרוף יארח את מוש בן ארי (14.8), עדן בן זקן (15.8), איתי לוי (17.8), חנן בן ארי יארח את עדן חסון (18.8), אביתר בנאי (19.8), משה פרץ (20.8), סטטיק ובן אל ביחד עם לירן דנינו (21.8), יהודה פוליקר ויובל דיין (22.8), ובמופע הסגירה יופיע עידן עמדי (24.8).


פסטיבל חוצות היוצר בשנה שעברה (צילום: דוד סעד)

פסטיבל חוצות היוצר בשנה שעברה (צילום: דוד סעד)


כפי שכבר צוין, הפסטיבל הוא הרבה יותר מאשר המופעים המרכזיים על במת בריכת הסולטן. בשבוע הראשון של הפסטיבל יתקיימו מופעים יווניים עם נבחרת הזמרים המובילה של לילות יוון אשר יבצעו את מיטב הלהיטים האהובים לחובבי המוזיקה היוונית בישראל, בין הזמרים שיגיעו היישר מיוון- איזקיס ולהקתו, להקת בוקוזי גרוב, לפטריס דליס, קוסטס ופאריס אבגלו.

בנוסף, האקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל תציג את פרויקט "הבית הלבן", מתחם אמנותי ותרבותי ירושלמי המאפשר לציבור הרחב כניסה ייחודית לעולם היצירה באקדמיה לאומנות ולעיצוב בצלאל. במתחם יוצעו למכירה עבודות מעשה ידיהם של הסטודנטים, ויופעלו סדנאות יצירה שונות שיחשפו את קהל היריד למגוון תחומי האומנות וטכניקות העבודה הנלמדות באקדמיה בצלאל.



אגודת הסטודנטים של מכללת הדסה תציג את העבודות הנבחרות של סטודנטים מהמחלקות השונות, כאשר סטודנטים מעיצוב תעשייתי ותקשורת צילומית יציגו למכירה את עבודותיהם בתחום העיצוב במציאות דינמית ומשתנה.

"אנחנו מעודדים את שני בתי הספר הגדולים לאמנות להגיע ולהציג אצלנו", מסבירה שרה מלכה, היועצת האמנותית של הפסטיבל, "הסטודנטים מציגים את עבודותיהם ונחפשים לקהל הקחב כבר בתחילת דרכם. אנחנו אוהבים לראות אמנות של סטודנטים שנמצאים בשלב מאוד יצירתי ומעניין, שלב שבו הם מעזים ומתנסים".



כבכל שנה קבוצת תו מזמינה את הקהל להתארח בחצרה הנודדת ובה בית קפה רב ממדי המציע תפריט לגוף ולנפש: קפה ומאפה, מונולוג, פת בשמן, להטוטי אש, כוס של יין, מנגינה צוענית, גבינה בולגרית, לוליין על חבל, קריאה בקפה, צללית מרקדת, ריקוד בטן או שידוך לקינוח.


פסטיבל חוצות היוצר בשנה שעברה (צילום: דוד סעד)

פסטיבל חוצות היוצר בשנה שעברה (צילום: דוד סעד)


השנה יפקדו את חוצות היוצר למעלה מ-90 אמנים מ-36 מדינות ברחבי העולם, כאשר ביניהם גם מדינות שזוהי השנה הראשונה שלהן בפסטיבל כמו פורטו ריקו, תאילנד וארמניה. המבקרים מוזמנים לעבור בין הדוכנים ולהתרשם מתכשיטים אתניים מיוחדים, ציורים, פסלים ועוד. בין המדינות המשתתפות יהיו אוזבקיסטן, בדוכן שיכלול עבודות טקסטיל, רקמה, תכשיטים ואמנות שימושית; אוקראינה בדוכן שיכלול עבודות רקמה ומלאכת יד; אינדונזיה בדוכן שיכלול עבודות עץ, קרמיקה, אריגה וברזל; ואורוגוואי בדוכן שיכלול טקסטיל, עבודות זכוכית, מוביילים ותכשיטים. בנוסף יוצבו דוכנים של אקוודור, ארגנטינה, אתיופיה, בוליביה, ברזיל גואטמלה, גאנה, גרמניה, דרום אפריקה, הודו, סיו נפאל ועוד.

"מכל המדינות מגיעים תמיד אמנים חדשים לצד אמנים ותיקים", מסבירה שרה מלכה, היועצת האמנותית של הפסטיבל, "החדשנות היא לא רק במדינות עצמן אלא גם בסוגי העבודות. אנחנו שמים דגש על אמנות מסורתית ואותנטית. האמנים בחלקם מציגים ומדגימים את עבודתם. מגיעים אמנים גדולים מאוד ומאסטרים בתחומם, שבארץ לא תמיד מודעים לגודלם ולחשיבותם. הם יתנו טעימה מסוגי אמנות לא שגרתיים".

מלכה מוסיפה כי "האמנים שיגיעו הם ממש בתחומים מגוונים לחלוטין, וחלק יקיימו אינטראקציה עם הקהל, כמו למשל האמנים מצ'כיה שעוסקים בתיאטרון בובות ויציגו בביתן. בתוך המתחם הבינלאומי תהיה במת מופעים, ובה יופיעו בין השאר להקה ממקסיקו ורקדנים מדרום קוריאה, שיופיעו מדי ערב לקהל שיגיע למתחם הבינלאומי".

בנוסף לאמנים הבינלאומיים, כ-150 אמנים ואומנים ישראלים יציגו ציורים, הדפסים, קרמיקה, צורפות ותכשיטים, אריגה וטקסטיל, יודאיקה, צעצועים, אומנות בטכניקות מעורבות עבודות עץ ועור ועוד.


פסטיבל חוצות היוצר בשנה שעברה (צילום: דוד סעד)

פסטיבל חוצות היוצר בשנה שעברה (צילום: דוד סעד)


הפסטיבל יתקיים בתאריכים 12-24.7.19, פרט לימי שישי, בין השעות 23:00-18:00, ובמוצאי שבת משעה 21.00 ועד חצות. הכניסה הראשית דרך פארק טדי. מחיר כרטיס עלה השנה והוא עומד על 75 שקלים למבוגר. המחיר לזכאי הנחה כמו חיילים, תושבי ירושלים, ועדים, נכים וכוחות הביטחון הוא 60 שקלים. כרטיס לילדים מגיל 5 עד 12 יעלה 30 שקלים. מהפקת הפסטיבל נמסר כי כמות הכרטיסים מוגבלת וכי כדאי להזמין כרטיס מראש.

ראש העיר משה ליאון: "פסטיבל חוצות היוצר הוא גאווה ירושלמית. אני שמח ונרגש שגם השנה, יותר מתמיד, ירושלים מארחת את מיטב האמנים בפסטיבל, מכבדת נציגים ועמדות מהגלובוס כולו, ומעניקה אווירה ייחודית וקסומה לבאי הפסטיבל מהארץ ומהעולם. אני מזמין את כל תושבי ירושלים והמבקרים בפסטיבל, ליהנות מחוויה משפחתית של מוסיקה, הופעות, קולינריה ומזג אוויר ירושלמי".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אחת העם

    היינו הערב היה מאד יפה גם היריד וגם ההופעה המרגשת של להקת כוורת עם השירים ההסטוריים שמסתבר שגם הצעירים אוהבים ויודעים בעל פה….היתה אוירה מאד נעימה ושמחה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר