באב אל ימן (צילום: חביב אבו רמילה)
באב אל ימן (צילום: חביב אבו רמילה)

פתוח בשבת בירושלים: באב אל ימן – חילונים ודתיים סועדים ביחד

בבאב אל ימן ברחביה פועלים לפי מודל בתי המלון בארץ - המקום מציע מנות, שכבר בושלו מבעוד מועד ומחוממות על פלטות. יוני ודעי, בעלי המקום, שהגיש עתירה לבג"ץ נגד הרבנות שמסרבת להעניק לו תעודת כשרות: "זו יכולה להיות פריצת דרך שתאפשר למסעדות כשרות לפתוח בשבת"

פורסם בתאריך: 11.10.19 09:33

לפני יותר משנה החליט יוני ודעי, הבעלים של בית הקפה ׳קרוסלה׳ ברחביה, לפתוח לצדו מקום חדש – באב אל ימן, הפתוח בכל ימי השבוע, גם בשבתות.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת" 

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


מה זה באב אל ימן? משמעות השם בעברית היא ׳שער תימן׳, על שם השער המרכזי לעיר העתיקה בצנעא בתימן ממנו הגיעו שני הוריו של ודעי ארצה.

"הרעיון לפתוח בשבת התבשל בקפה קרוסלה וקשור במאבק שהתקיים בו אל מול המונופול של הרבנות בתחום הכשרות, מאבק שנידון בבג"ץ בעתירה שהגשנו שי גיני ואנוכי", מסביר ודעי, "ההחלטה לפתוח את 'באב אל ימן' בשבת הגיעה מהבנה שלי על הצורך שקיים בציבור הדתי והחילוני בפתרונות אירוח והסעדה בשבת. זאת תוך שמירה על הצביון אותו הקהל הדתי מבקש בשבת, ותוך הכלה הדדית של דתיים וחילונים במרחב השבתי. העובדה שגדלתי בבית דתי מאוד רק חיזקה אצלי את ההבנה הזאת".


באב אל ימן (צילום: חביב אבו רמילה)

באב אל ימן (צילום: חביב אבו רמילה)


הרצון לפתוח בשבת ולתת מענה לכלל האוכלוסיות הוביל למודל מיוחד של פעילות. "המודל אותו אימצתי הוא המודל בו פועלים בתי המלון שמקבלים תעודת כשרות מהרבנות הראשית", אומר ודעי, "המסעדה מקפידה לשמור על כל הכללים של השבת והכנת המזון ואנו מקבלים ייעוץ ממשגיחי כשרות ופוסקי הלכה".

כדי להימנע מפעילות של קנייה בשבת, הלקוחות מקבלים מראש תפריטים למייל או לפייסבוק, בוחרים את הזמנתם ומקבלים קישור לתשלום מקוון ומאובטח. לקוחות שמגיעים בספונטניות, יכולים לסעוד במקום ועובד לא יהודי רושם את שמם ואת מספר הטלפון שלהם. במוצאי שבת הם מקבלים בקשה מקוונת לתשלום, כחלק מהבעת האמון בלקוחות.

התפריט בשבת כולל מנות "שבתיות" קלאסיות דוגמת חמין צמחוני, ג'חנון, סלטים, קוגל ירושלמי, חומוס עדשים ומנות נוספות לצד קינוחים המוכנים במקום. האוכל מוכן מבעוד מועד ומחומם על פלטות חשמליות.


באב אל ימן (צילום: חביב אבו רמילה)

באב אל ימן (צילום: חביב אבו רמילה)


מלבד זאת, כמעט בכל שבת בצהריים מתארחות במקום דמויות שונות לשיחה עם הסועדים. האורחת הראשונה בשבת היתה פרופ' רות גביזון, ואחריה הגיעו אנשי רוח ויזמי תרבות. בנוסף, באב אל ימן מקדיש אירועי תוכן ותרבות לתרבות יהודי תימן מן המוסיקה התימנית, האוכל התימני והיסטוריה של עליית יהודי תימן מאז ועד היום.

לאחר סירובה של הרבנות הראשית לישראל להעניק לבאב אל ימן תעודת כשרות, החליט ודעי, כאמור, לעתור לבג"ץ.

ב-8.1.2020 צפוי להתקיים דיון ראשון בעתירה. "זו יכולה להיות פריצת דרך שתאפשר למסעדות כשרות לפתוח בשבת במתכונת זהה לעבודת בתי המלון בישראל", אומר ודעי.

מתי לבוא?
ימי חול: מ-12 בצהריים עד חצות. שישי בין השעות 20:00-00:00 ובשבת 10:00-17:00

איפה?
רחוב עזה 29, רחביה. ירושלים.




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. הגיוני

    כן ירבו מקומות כאלו בשבת שנותנות פתרון גם לשומרי השבת.אין ספק שיום אחד המונופול יפול הכל הולך לשם!!.המונופול ממאיס את עצמו על כולם ובכל האספקטים השונים.

  2. שלמה

    אין לכם כבוד לאומי שכחתם את גזרות תימן ואת מסירות הנפש של משפחותכם תתביישו רודפי בצע אתם מתביישים את העדה התימנית ובעיקר את עצמכם

  3. ליאת

    לא יודעת מי מבשל שם, אבל האוכל שם כל כך טעים בשבתות שרק עושה חשק לחזור שוב ושוב. והאווירה כיף של ממש.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר