(צילומי מסך מתוך עמודי האינסטגרם של קנדל ג'נר וארינה גרנדה)
(צילומי מסך מתוך עמודי האינסטגרם של קנדל ג'נר וארינה גרנדה)

מלכת הפילטרים מהאינסטגרם היא מירושלים: קנדל ג'נר ואריאנה גרנדה כבר מכורות

אחרי שבבצלאל סירבו לקבל אותה - מריה פיקלובה מקרית משה סיימה בסוף את לימודיה במכללת אורט וכיום יש לה למעלה ממיליון עוקבים. הפילטרים שלה הכי לוהטים באינסטגרם, כאלה שחוצים גבולות

פורסם בתאריך: 10.1.20 18:26

שרפה את האינסטגרם: מריה פיקלובה מירושלים, שידועה בזירת חובבי הפילטרים באינסטגרם בשם 'הולי מריה', נחשבת כיום כאושיית רשת מובילה, שכבשה את קלווין קליין, אריאנה גראנדה, קנדל ג'נר, ג'יג'י חדיד, בר רפאלי ועוד סלבס ועוקבים כאשר עיצבה כ-12 פילטרים לאינסטגרם, והגיעה תוך חודש מ-500 עוקבים למעל מיליון עוקבים מרחבי העולם.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת9"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"אין לי מושג איך מספר העוקבים שלי גדל כל כך מהר, ביום אחד נהיה באזז מטורף", מספרת בשיחה עם "כל העיר" מריה פיקלובה, אושיית אינסטגרם ומעצבת פילטרים. "אני מניחה שהייתי במקום הנכון ועשיתי את זה בזמן הנכון, ואולי זה צירוף מקרים – מה שלא יהיה זה באמת מטורף".

פיקלובה, בת ה-22, מתגוררת בשכונת קרית משה. היא עלתה מאוקראינה לבדה כשהיתה בת 15 במסגרת פרויקט נעל"ה. בקיץ האחרון היא סיימה לימודי עיצוב מדיה במכללת אורט ברחוב הנביאים. לשם הגיעה לאחר שניסתה להתקבל בעבר ללימודי תקשורת חזותית בבצלאל – נדחתה פעמיים.


מריה פיקלובה - אחד הפילטרים שהיא עיצבה (צילום מסך מתוך עמוד האינסטגרם של מריה פיקלובה)

מריה פיקלובה – אחד הפילטרים שהיא עיצבה (צילום מסך מתוך עמוד האינסטגרם של מריה פיקלובה)


אחרי שבבצלאל סירבו לקבל אותך – איך את מרגישה היום אחרי שהצלחת בגדול?
"זה שלא משנה איפה אתה לומד. לא הרבה מבינים את זה וגם אני לא הבנתי את זה. אם מדובר במישהו רציני, שרוצה ללמוד – הוא יצליח. זה נטו הזמן שמוקדש ללימוד. במכללת אורט קיבלתי את הכלים להתחיל לעבוד בעיצוב ללא שום בעיה. המרצים שם ממש מדהימים ומלווים אותך, המרצה שלי קלטה אותי, ותמכה בי כשהיה לי קשה".

ההצלחה של פיקלובה חצתה גבולות כאשר ידועניות מרחבי העולם, כאמור, כמו קנדל ג'נר, ג'יג'י חדיד, אריאנה גרנדה ועוד התחילו להשתמש בעיצובי הפילטרים שלה, שגרמו לגידול משמעותי במספר עוקביה ועקפו את רף המיליון עוקבים. חשיפה אדירה. בעקבות ההצלחה פיקלובה הוזמנה לפני כמה חודשים על ידי חברת קלווין לקליין לגרמניה לעצב עבורה פילטר מיוחד, ולאחר מכן הוזמנה לכנס של פייסבוק בלונדון עם מיטב החברות ומעצבי פילטרים מובילים.

איך הגעת לשיתוף פעולה עם חברת קלווין קליין?
"אחד מהנציגים שלהן פנה אליי דרך האינסטגרם לפני כמה חודשים. טסתי לגרמניה, לפגוש את הנציגים והם ביקשו ממני לעצב להם פילטר, היה להם אירוע והפילטר היה קשור לאירוע שלהם, הם גם הזמינו אותי לאירוע שלהם. זו היתה חוויה ענקית מאתגרת ומעניינת. לאחר מכן, טסתי ללונדון לפגישה עם פייסבוק, הם עשו אירוע עם כל מעצבי הפילטרים ועם חברות ענקיות שעוסקות בזה, מבחינת ניסיון הייתי הכי צעירה שם".

למרות ההצלחה וההזמנות לשיתופי פעולה ברחבי העולם עם מיטב מותגים, סלבס וחברות עולמיות, פיקלובה מדגישה כי לא הכל נוצץ וזוהר כמו שזה נראה. מדובר לדבריה בעבודה קשה מאוד, שדורשת הרבה מאוד זמן ויחס. לא מזמן אינסטגרם החליטו להסיר את הפילטרים שלה בטענה של "פגיעה בדימוי הגוף", ורק לאחר שפנתה אליהם הוחזרו הפילטרים, אך לא כשהיו במקור.


(צילום מסך מתוך עמוד האינסטגרם של קנדל ג'נר)

(צילום מסך מתוך עמוד האינסטגרם של קנדל ג'נר)


"התחום הזה לא זוהר אבל כמו שזה נשמע, כל בן אדם שמתעסק בזה, מבין כמה שהתחום הזה קשה", היא מתארת. "נכון שיש טיסות ואירועים, אבל זה לא קל. למשל, כשאינסטגרם הורידו לי חלק מהפילטרים זה היה בום, לא ידעתי שזה יקרה. באותו היום כשהורידו את הפילטרים תיבת ההודעות שלי התפוצצה מבנות ששלחו לי הודעות 'איפה הפילטרים?'. בדקתי את האימייל וקיבלתי הודעת מפייסבוק שמחקו לי פילטרים בגלל המדיניות שלהם שדואגת למשתמשים, והם רוצים שאינסטגרם ופייסבוק יהיו נוחים מבחינת דימוי גוף, ומכיוון שהפילטרים שלי גורמים לבנות לדימוי גוף לא נוח הם הוסרו, אחר כך הם החזירו לי פילטרים בלי עיוותי פנים והעיצוב המקורי".


(צילום מסך מתוך עמוד האינסטגרם של הזמרת ארינה גרנדה)

(צילום מסך מתוך עמוד האינסטגרם של הזמרת ארינה גרנדה)


פיקלובה לא מתכוונת לעזוב את ירושלים בקרוב לטובת תל אביב או חו"ל, למרות הצלחתה בתחום, ועיקר עבודתה שמתרכזת במשרדים הגדולים בתל אביב, היא מעדיפה להישאר בירושלים, המקום הרגוע מבחינתה. "אני לא מתכוונת בינתיים לעזוב את ירושלים ולעבור לתל אביב. זה גדול מדי ורועש, ירושלים היא הבית שלי. נכון, בתל אביב יש הזדמנויות רבות שאין בירושלים, אבל אני עדיין כאן".


מריה פיקלובה והמרצה נאווה שחורי (צילום: מכללת אורט ירושלים)

מריה פיקלובה והמרצה נאווה שחורי (צילום: מכללת אורט ירושלים)


נאווה שחורי, ראש החוג לעיצוב מדיה במכללת אורט ירושלים שליוותה את מריה בלימודיה, מתייחסת להצלחתה, ומוסיפה כי "מריה היא תמצית הערכים של המחלקה לעיצוב מדיה באורט ירושלים שחורטת על דגלה את קידום הסטודנטים למצוינות וחדשנות. סטודנטים מצטיינים כמריה יכולים לפרוח במכללה. צוות המרצים המקצועי של המכללה נותן לצד המקצוענות, את החופש לכל סטודנט להתפתח לפי נטיותיו האישיות, לצד הקפדה על לימוד מידע עכשווי וזאת במטרה להכשיר את הסטודנטים לשוק העבודה כפי שראינו מיד עם סיום לימודיה של מריה".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר