(צילומים: ארכיון קק"ל, ריקי אלקיים)
(צילומים: ארכיון קק"ל, ריקי אלקיים)

סיור לכל המשפחה וביאליק בתיאטרון הקרון: מה עושים בשבת בירושלים?

סדנת קישוט מיוחדת לקראת שבועות ביס פלאנט ודאדאיזם במוזיאון ישראל - כל האופציות לבילוי בשבת בעיר

פורסם בתאריך: 25.5.17 19:59

מה עושים בשבת בירושלים (27.5)?

הקיץ כבר כאן והפארקים ברחבי העיר, ביניהם, גן סאקר, גן הפעמון, גן העצמאות ופארק ירושלים, מתחילים להתמלא במשפחות שמגיעות להנות ממזג האוויר הנוח. לצד המרחבים הפתוחים – הנה כמה אופציות לבילוי בשבת בעיר.

חומות העיר העתיקה (צילום: קק"ל)

חומות העיר העתיקה (צילום: קק"ל)

 

טיול ברחבי ירושלים עם קק"ל. קק"ל מציעה שהבת טיול – "נעלה את ירושלים על ראש שמחתנו", מיוחד על רקע חגיגות 50 שנה ליום ירושלים. המטיילים יקבלו מפה, חידות, רמזים ותמונות השוזרות את סיפורם של בניינים מיוחדים ודמויות ירושלמיות. סיום הטיול ברחבת בניין המוסדות הלאומיים בירושלים, שם ישמעו על ספרי הכבוד של קרן קימת לישראל.

שבת 10:00, 30 שקלים למשפחה, 20 שקלים למנויי אי ירוק, נפגשים ברחבת המוסדות הלאומיים. להרשמה: מוקד "קו ליער" 1-800-350-550.

מתוך סיור קק"ל (צילום: קק"ל)

מתוך סיור קק"ל (צילום: קק"ל)

 

תיאטרון הקרון. "מעבר לים" – הצגה על פי שיריו של ח.נ. ביאליק שמתאימה לילדים בגילאים 8-4. שירי ביאליק הנשכחים והמוכרים, מוצגים באמצעות תיאטרון חפצים בובות ולחן. "שבתאי" האספנית חפצים ישנים מוצאת מזוודה, בתוכה בקתה, בבקתה מרתף, במרתף ספר ישן של שירי ביאליק, בתוכו ציפורת, שהגיעה מעבר לים. היא מגלה כי השירים נעלמו מהספר. ציפורת אומרת כי שכחו אותם, הם נעלבו והתחבאו בחפצים ישנים. שבתאי רוצה לגלותם, וציפורת מבטיחה שתיתן רמזים. יחד הן יוצאות למסע הרפתקאות בעקבות השירים והחפצים. ההצגה זכתה בפרס העיצוב ובשבחי הקהל והתקשורת בפסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים 2008.

גן פעמון הדרור, שבת, 11:00 מחיר 45 שקלים. 

מתחם התחנה הראשונה (צילום: דודי סער)

מתחם התחנה הראשונה (צילום: דודי סער)

 

מתחם התחנה. שבת ג'אז ממשיכה במתחם התחנהעם  להקת יחס חם. מוזיקה ישראלית קלילה ומוכרת בעיבודי ג'אז בביצועה של להקת "יחס חם.

שבת במתחם התחנה הראשונה, רח' דוד רמז 4 11:00- 13:00 הכניסה חופשית

 

מוזיאון ישראל (צילום: תומר אפלבאום)

מוזיאון ישראל (צילום: תומר אפלבאום)

 

מוזיאון ישראל. "אין כמו בבית" – תערוכה ייחודית במלאות 100 שנים לתנועת הדאדא ולמזרקה של מרסל דושאן. התערוכה תבחן כיצד שילבו אמני המאה ה-20 וה-21 פריטים ביתיים כדי לחתור תחת חוויות היומיום. בתערוכה יוצגו 120 עבודות של אמנים פורצי דרך, כגון: מרסל דושן, אנדי וורהול,רוברט גובר, יָיוֹי קוּסמה, מונה חאטום, דוריס סלסדו  ורבים אחרים שיוצגו באולמות שיעוצבו כחדרים בבית. בכך תודגש הזהות הכפולה של החפצים מוכרים ועם הזרים וייבחן מושג הבית כמקום המעצב משפחה, זיכרונות, תפקידים מגדריים ותחושות של עקירה והכלה.

 17:00-10:00 שדרות רופין 11, מחיר למבוגר: 54 שקלים, ילדים (מגיל 5) 27 שקלים.

 

משחקיית אבויויו ביס פלאנט ירושלים (צילום: שמואל כהן)

 

יס פלאנט. במסגרת שבת משפחתית ביס פלאנט ירושלים, תתקיים סדנת יצירה חגיגית לילדים לקישוט סלסלת קש לכבוד שבועות, "הטנא שלי". בתוך כך, גם משחקיית אבויויו פתוחה לילדים.

12:00, יס פלאנט, רחוב נעמי 4, הכניסה חופשית. 

 

עין כרם. בין השבילים הצרים, בתי הקפה הקטנים והאווירה הייחודית שוכן המרכז למוזיקה עדן-תמיר, שמקיים מגוון קונצרטים בסופי שבוע, ומזמין את הציבור הרחב להאזין למוסיקה קאמרית. "צירופים צרפתיים" – רביעיית ראשונים עם הפסנתרנית אורית וולף.

11:00, המרכז למוזיקה עדן תמיר, רחוב המעיין 29. מחיר: 85 שקלים. 

 

***

פארק טדי: מופע מזרקות המים ייערך גם בשעות הערב

ויש גם את פארק קיפצובה

מיוחד לשבועות: סודות הקאדה הירושלמי

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר