אירוע הפתיחה של התערוכה (צילום: דוברות הרשות השופטת)
אירוע הפתיחה של התערוכה (צילום: דוברות הרשות השופטת)

אמנות עכשווית בבית משפט השלום בירושלים – תערוכת יצירות של אמניות חרדיות

"על גבול המציאות" - תערוכת אמנות עכשווית חדשה של אמניות מהמגזר החרדי נפתחה השבוע בבית המשפט השלום בירושלים; נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות: "הצגת יצירות של נשים מהמגזר החרדי החיות בתוך העולם האמוני לצד עבודותיהם של עובדים בבית המשפט היא מרתקת במיוחד"

פורסם בתאריך: 16.1.20 20:03

"על גבול המציאות" – תערוכת אמנות עכשווית חדשה של אמניות מהמגזר החרדי נפתחה במבנה בית המשפט השלום בירושלים. התערוכה מוצגת בשני מבנים של בית משפט השלום בירושלים – ברחוב חשין 1 וחשין 6, והיא תינעל בסוף שנת 2020.

בתערוכה מציגות בוגרות של "אמן", המרכז לאמנות חזותית לציבור החרדי, לצד אמנים חרדים נוספים, 26 יצירות הכוללות איורים, צילומים והדפסים ממחוזות של דמיון ומציאות, זיכרון וחוויה. התערוכה עוסקת במפגש העולמות של היוצר – עולמו האישי ומעשה היצירה – ומנסה ללכוד את הרגע שבו המציאותי הופך לדמיוני והדימוי לובש ממד חדש. את התערוכה אוצר שי אזולאי, אמן חרדי ומרצה לאמנות בבצלאל, אשר מציג תערוכות ברחבי העולם.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת9"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

אירוע הפתיחה של התערוכה בבית משפט השלום בירושלים - נשיאת בית משפט העליון השופטת אסתר חיות וראש העיר משה ליאון (צילום: דוברות הרשות השופטת)

אירוע הפתיחה של התערוכה בבית משפט השלום בירושלים – נשיאת בית משפט העליון השופטת אסתר חיות וראש העיר משה ליאון (צילום: דוברות הרשות השופטת)


אזולאי מציין בקטלוג התערוכה כי "בית המשפט הוא מקום של רגשות מעורבים, הכרעות חשובות ונקודות מפנה בחייו של האזרח במפגשו עם הרשות השופטת. המתח, הציפייה ובעיקר ההמתנה הדרוכה לרגע המשפט, הממלאים את מסדרונות בית המשפט, קשורים במישרין או בעקיפין גם לפעולת היצירה של האמן". לדבריו, "הצופים בתערוכה הם הנשפטים, העדים או נותני השירות, שלרוב הזדמנו לבית המשפט בנסיבות אחרות מאלו של צופה שיצא למוזיאון או גלריה".

בשבוע שעבר נפתחה התערוכה במעמד נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות וראש העיר ירושלים משה ליאון ונשיא בית משפט השלום ירושלים השופט אביטל חן.


תערוכת "על גבול המציאות" בבית משפט השלום בירושלים - יצירה מאת יעל אשכנזי

תערוכת "על גבול המציאות" – יצירה מאת יעל אשכנזי


נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות אמרה בטקס הפתיחה כי "הצגת יצירות של נשים מן המגזר החרדי החיות בתוך העולם האמוני לצד עבודותיהם של עובדים בבית המשפט היא מרתקת במיוחד. יש בה חיבור שאיננו שכיח, בין אמונה ואמנות, וחיבור נוסף מבורך וחשוב שאף הוא איננו שכיח, בין אמנים ממגזרים שונים בחברה הישראלית, המתקיים בבית המשפט. זוהי אכסניה שאינה מורגלת בכגון אלה. היא מפגישה את היצירות עם קהל יעד אשר רובו מגיע למקום הזה ברגעים מורכבים בחייו ואינו מצפה לפגוש כאן יצירות אמנות כאלה".


תערוכת "על גבול המציאות" בבית משפט השלום בירושלים - יצירה מאת הדסה שלום נמני

תערוכת "על גבול המציאות" – יצירה מאת הדסה שלום נמני


ראש העיר משה ליאון: "החיבור בין אמנות לדת ולעולם המפשט הוא מופלא. הבנות אשר עמלו רבות על היצירות בשעות לא שגרתיות ומתוך האהבה לאמנות יצרו כאן תערוכה רב גונית, מיוחדת ובעלת אופי ייחודי. אני מודה להנהלת בית המשפט אשר פתחו את דלתם לאמנות ואפשרו לבנות להציג כאן בין האולמות והעולמות את פרי יצירתן. העיר ירושלים תמשיך לתמוך ולקדם אתכן. יישר כוח".

נשיא בית המשפט השלום השופט אביטל חן הוסיף: "שיתוף פעולה ראשון מסוג זה עם מרכז 'אמן' הוא הזדמנות לשלב עבודות אמנות בכותלי בית המשפט ולהוות בית עבור אמנים שרובם בתחילת דרכם. אנו גאים בתערוכה זו ומזמינים את הציבור לבוא ולהתרשם".

התערוכה תינעל ב-31.12.2020.


תערוכת "על גבול המציאות" בבית משפט השלום בירושלים - יצירה מאת נגה גרינברג

תערוכת "על גבול המציאות" בבית משפט השלום בירושלים – יצירה מאת נגה גרינברג


תערוכת "על גבול המציאות" בבית משפט השלום בירושלים - יצירה מאת נעמה ארז

תערוכת "על גבול המציאות" – יצירה מאת נעמה ארז


תערוכת "על גבול המציאות" בבית משפט השלום בירושלים - יצירה מאת שושנה שטרנבוך

תערוכת "על גבול המציאות" בבית משפט השלום בירושלים – יצירה מאת שושנה שטרנבוך



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר