שבועות (צילומים: יח"צ, אבי חיון, מיכל פתאל)
שבועות (צילומים: יח"צ, אבי חיון, מיכל פתאל)

חגיגת קציר וסדנת שזירת פרחים: מה עושים בשבועות בירושלים?

ריקודים, הכנת גבינות והיכרות עם הדיירים החדשים בגן החיות התנ"כי - הנה כל האפשרויות לבילוי בחג השבועות בעיר

פורסם בתאריך: 29.5.17 20:19

מה עושים בחג השבועת בירושלים?

יס פלאנט. במהלך חג השבועות, כל המשפחות מוזמנות ליהנות ממגוון פעילויות והפתעות במתחם יס פלאנט ירושלים. במהלך החג יתקיימו סדנאות חגיגיות לילדים ובהן סדנת שזירת פרחים בה יקושטו זרים לראש, סיכות דש וצמידים פרחוניים, בנוסף סדנת תנועה חווייתית המשלבת משחקים, הפעלות וריקודים ברוח החג.

 הפעילות תתקיים בין התאריכים 31.5-1.6 בין השעות 10:30-14:00 ו-15:00-18:00 ביס פלאנט. הכניסה חופשית.

סדנת שזירת פרחים, יס פלאנט (צילום: יח"צ)

סדנת שזירת פרחים, יס פלאנט (צילום: יח"צ)

 

סטף. קק"ל מזמינה משפחות עם ילדים אוהבי לכת לחגוג את חג השבועות ב"חגיגת הקציר בסטף" – חגיגה עם חוגי הסיירות של קק"ל ע"ש אורי מיימון. טחינת חיטה באבני ריחיים קדומות, הכנת פיתות ותה על מדורה, הכנת גבינות בשיטה מסורתית, פינות יצירה, הכנת קוסמטיקה טבעית, מלאכות קדומות,  זחילה רטובה בנקבת מעיין ועוד. כדאי להצטייד בנעליים סגורות ובפנס.

שלישי בשעה 11:00 הכניסה חופשית, ואין צורך ברישום מוקדם.

סטף (צילום: מיכל פתאל)

סטף (צילום: מיכל פתאל)

 

 

החג הלבן: סיגל קליין פוגשת את קרן קוש – וידאו ומתכון בפנים

לקראת חג שבועות: תולדות הבורקס הירושלמי

מיוחד לשבועות – סודות הקאדה הירושלמי

***

יער בן שמן. קק"ל מזמינה את הציבור לסיור מזמר ייחודי לרגל חג השבועות ביער בן שמן. הסיור יתקיים בהשתתפות מדריך מזמר עם אקורדיון אשר ילווה את המטיילים באתרים הקסומים של יער בן שמן, בלווי שירי ארץ ישראל הישנה והטובה. הטיול בהליכה ברמת קושי קלה המתאימה לכל המשפחה ויימשך כשעתיים.

יום רביעי 31.5 בשעה 17:00. הסיור ללא תשלום, בהרשמה מראש: ב"קו ליער" – מוקד המידע של קק"ל: 1-800-350-550. מסלולים עם בוסתנים של קק"ל – חג הביכורים: את הבוסתנים היפים ביותר תוכלו למצוא בסטף שבהרי ירושלים.

יער בן שמן (צילום: אבי חיון, ארכיון הצילומים של קק"ל)

יער בן שמן (צילום: אבי חיון, ארכיון הצילומים של קק"ל)

 

גן החיות התנ"כי. לכבוד חג שבועות, יציגו בגן החיות בירושלים את כל ביכורי בעלי החיים שנולדו השנה, עם שלטים ותמונות שיוצבו לצד התצוגות השונות, ויספרו בקצרה את סיפורם של המצטרפים החדשים לגן. כך יפגשו המבקרים את הגורים הזעירים של המרמוסט הננסי, את הטמרינים זהובי הידיים, הדלק צהוב הגרון, היעל הנובי ועוד. במשך החג יהיה ניתן ליהנות גם מהאכלות מודרכות, אימון פילים על פי שיטה ייחודית המספקת לפילים איכות חיים גבוהה, מפגשים מודרכים עם בעלי חיים ידידותיים ועוד.

יום שלישי, 30 במאי 2017 בין 16:30-9:00 וברביעי, 31 במאי 2017 בין 18:00-10:00פארק מנחת, דרך אהרון שולוב 1, מחיר: ילד 42 שקלים, מבוגר 55 שקלים.

גן החיות התנ"כי (צילום: avishai teicher)

גן החיות התנ"כי (צילום: avishai teicher)

 

בית הנסן. "נופים נפקדים" – תערוכה בבית הנסן בטלביה. באחד מחדרי המרתף נבנתה מחדש אחת הסוכות היפות בעולם. העתק כמעט מושלם, למעט כמה הבדלים בין ההעתק ובין המקור – כאלו שנעשו באופן מכוון, חלקם סמליים וחלקם משמעותיים. ירושלים, המצוירת על אחד מקירותיה של הסוכה המקורית, שתוארה כמושא לגעגוע, הפכה בעצם פעולת ההעתקה לסוג של הטבעת בעלות. הסוכה המועתקת מוצגת בתערוכה לצד הסוכה בתערוכה יוצג גם חומר תיעודי על המשך הפרויקט "סוכת נצח" , פרויקט קודם של הקבוצה, המתעד את החדרתה של סוכה בדואית-יהודית למוזיאון ישראל ב-2015 – פעולה שהקדימה את הרעיון להבריח סוכה מן המוזיאון אל החיים.

רביעי 10:00- 18:00 רח' גדליהו אלון 14. הכניסה חינם.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר