מרתון סרטי "שנאה" בבית אבי חי (צילום: אוריה תדמור)
מרתון סרטי "שנאה" בבית אבי חי (צילום: אוריה תדמור)

החל מהשבוע הבא: חגיגת עשור לבית אבי חי

מוסד התרבות הירושלמי מציין עשר שנות פעילות עם פסטיבל גדול, שייצא לדרך בשבוע הבא, הכולל שלל אירועים והופעות של מרגלית צנעני, יוני רכטר, רונה קינן, נסרין קדרי, אביתר בנאי ואחרים

פורסם בתאריך: 28.6.17 19:36

מאת: נדב־בן אוד

לפני למעלה מעשור החלה קרן אבי חי, קרן פרטית שפועלת בישראל, בצפון אמריקה ובמדינות ברית המועצות לשעבר, ביוזמה לפתיחת בית תרבות בירושלים שיפעל על פי הערכים שמוגדרים בפעילותה השוטפת – עידוד וטיפוח יחסי הבנה, רגישות וזיקה הדדית בין יהודים מכל הזרמים והגישות למסורת; וטיפוח הזיקה למסורת בקרב כל חלקי העם ועידוד ההבנה וההערכה למורשת היהודית ולתרבותה, לדיניה, למנהגיה ולערכיה.

 

היוזמה הזו זכתה לתמיכה של העירייה ולתרומה כספית גדולה של הפילנתרופ היהודי-אמריקאי סנפורד ברנסטין, וכך בחודש יולי 2007 נפתח ברחוב קינג ג’ורג’ פינת קק”ל מוסד תרבותי חדש בשם בית אבי חי. עשור לאחר מכן וקצת קשה לדמיין את סצנת התרבות בירושלים ללא בית אבי חי, שהפך מוקד משיכה לעשרות אלפי מבקרים ולמאות אירועי תרבות מדי שנה.

 

ד"ר דוד רוזנסון, מנכ"ל בית אבי חי (צילום: יח"צ)

ד"ר דוד רוזנסון, מנכ"ל בית אבי חי (צילום: יח"צ)

השבוע, לציון עשר שנות פעילות, יתקיים בבית אבי חי פסטיבל העשור, שבו אתם צפויים ליהנות משלל אירועים, הופעות ופעילויות מיוחדות הפונות לקהל רחב ומגוון. כמו רבים מהאירועים שמתקיימים בבית אבי חי, קצרה היריעה מכדי להכיל את תוכנם המלא ואת החשיבות העומדת מאחוריהם. אחת ממטרותיו המוצהרות של בית אבי חי היא להביא לקדמת הבמה יצירה יהודית וישראלית ונראה שבעשור בלבד הם הצליחו לעשות זאת ובגדול.

“בית אבי חי משתמש בכל הסוגות ומביא אותם לקדמת הבמה”, מדגיש מנכ”ל בית אבי חי ד”ר דוד רוזנסון, “הן מבחינת פרויקטים של תכניות ארוכות טווח, מוזיקה, משפחות וילדים, ספרות ופואטיקה. הרבה מאוד מהמוסדות בעיר בוחרים פרופיל אחד או שניים אבל לנו יש פסיפס של פעילויות”.

פסטיבל העשור יחל ביום שני הקרוב, 3.7, עם פתיחתה של תערוכת הצילומים “24 רגעים”, שבה יוצגו תמונות ארכיון של בית אבי חי, שלכדו את הרגעים המיוחדים שהתרחשו בו בעשור האחרון. למחרת, יום שלישי (4.7), יתקיים המופע “דמעות של אושר”, שהוא מחווה לזמרת אהובה עוזרי ז"ל. באירוע ישתתפו מרגלית צנעני, שי צברי ואמנים נוספים. מחווה נוספת תתקיים ביום רביעי (5.7), הפעם לארבע מהמשוררות הגדולות של ישראל – רחל בלובשטיין, לאה גולדברג, דליה רביבוקיץ ויונה וולך. במופע, ששמו “ומותר, ומותר לאהוב: ציפורי לילה מתפייטות”, יתארחו יוני רכטר, רונה קינן, נסרין קדרי ואחרים.

ביום חמישי יתקיים “לילה לבן”, שיכלול מגוון אירועים המתאימים לצעירים, בהם גם הופעה של כוכב ההיפ הופ נצ’י נצ’ (21:00); סטנדאפ מוזיקלי עם עידן אלתרמן (23:00); הקרנת הסרט “ביג לובובסקי” (1:30), כשאת הלילה ינעל אלי חביב עם המופע “לצחוק על ירושלים”. בסוף השבוע הבא צפויים אירועים נוספים, כמו למשל קבלת שבת בהשתתפות מארק אליהו, דיוואן הלב ואחרים, כל זאת תחת הכותרת “מים רבים: מסע אל שיר השירים”.

 

יומו האחרון של הפסטיבל, ראשון, (9.7), צפוי להיות מסע מיוחד ומרגש במפגש עם אביתר בנאי ובן דודו, הרב איתמר אלדר, שינועו בין שיחה לבין ביצועים אקוסטיים מתוך האלבומים של בנאי. “העשור האחרון הוא רק ההתחלה”, מסכם המנכ”ל רוזנסון, “אנחנו לא חוגגים כי הצלחנו לעשות משהו אלא חוגגים את הדרך. אני מקווה שבעשור הקרוב נוכל להביא עוד אירועים, להתרחב ליוזמות חדשות ודברים נוספים בדגש על הצעירים שמגיעים לירושלים”.

"פסטיבל העשור". ב’-א’, 9.7-3.7. בית אבי חי.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר