קולנוע רחוב בירושלים (צילום: בנצי שמש, מנכ"ל פתרונות סולאריים)
קולנוע רחוב בירושלים (צילום: בנצי שמש, מנכ"ל פתרונות סולאריים)

וידאו – הצצה לקולנוע הרחוב הסולארי והחינמי במרכז העיר

בעוד שבועיים תיפתח בעיר אטרקציה חינמית לכל המשפחה - קולנוע רחוב סולארי, שיקרין סרטים מדי יום במהלך כל הקיץ

פורסם בתאריך: 29.6.17 11:11

בדיוק בעוד שבועיים תיפתח במרכז העיר אטרקציה חדשה – קולנוע רחוב חינמי למשפחות. הקולנוע יפעל באמצעות אנרגיה סולארית ותפעולו יתאפשר באמצעות תקשורת סלולארית המאפשרת שליטה מרחוק. לטענת מפעילת המיזם, חברת "עדן", לפיתוח כלכלי של ירושלים, הקולנוע שהינו הראשון מסוגו בישראל, יוקם באמפיתיאטרון (כיכר הירח) הצמוד למוזיאון איטליה, בית קצין העיר לשעבר, ברחוב הלל 25. ההקרנות יתקיימו בימים א'-ה', בשעות הערב, עם רדת החשכה.

 

 

הקולנוע יחל לפעול ביום ראשון, 16.7 , כאשר בשלב הראשון יוקרנו בו סרטי פסטיבל הקולנוע שיתקיים בירושלים בין התאריכים 13-23.7.2017. בשלב השני החל מיום חמישי 20 ביולי יעבור הקולנוע לאחריות עמותות הסוחרים של מרכז העיר ובמהלך חודשי הקיץ יוקרן על מסך הקולנוע רפרטואר רחב של סרטים מז'אנרים שונים המותאמים לקהל מגוון.

 

קולנוע רחוב בירושלים (צילום: בנצע שמש, מנכ"ל פתרונות סולאריים)

קולנוע רחוב בירושלים (צילום: בנצע שמש, מנכ"ל פתרונות סולאריים)

 

מחברת פתרונות סולאריים השותפה במיזם נמסר ל"כל העיר": "השימוש במערכת סולארית המפיקה חשמל באמצעות אנרגיית השמש מאפשרת הפעלה של קולנוע רחוב במיקום אשר לא קיימת בו תשתית חשמל. המערכת מכילה פאנלים סולאריים המספקים אנרגיה למקרן ומערכת שמע. בנוסף, השליטה והבקרה על הקולנוע מתבצעת באמצעות תכנות מרחוק מה שמאפשר להקרין סרטים ללא צורך בהימצאותו של כוח אדם במקום".

 

 

בחברת "עדן" מדגישים כי "המיזם הוא חלק מהשקת הכיכר המחודשת, שנועדה לספק פעילות לכל המשפחה בחודשי הקיץ. המתחם יופעל באמצעות עמותות הסוחרים (BID), הפועלות במרכז העיר במטרה להגדיל את מעורבותם בפעילות יזומה למשיכת מבקרים למרכז העיר ולשיפור תמהיל העסקים באזור".

 

 

קולנוע רחוב בירושלים (צילום: בנצי שמש, מנכ"ל פתרונות סולאריים)

קולנוע רחוב בירושלים (צילום: בנצי שמש, מנכ"ל פתרונות סולאריים)

עוד צפוי בכיכר הירח – מיצג עננים: ענני ענק מרשימים ירחפו מעל הכיכר ויהווו צל לשעות היום, לנוחיותם של העוברים ושבים. בערבים, תאורה מתחלפת תנעים את האווירה בכיכר על רקע העננים. כמו כן, תוצב מזרקת בועות סבון ענקית, שתפזר בקצבי זמן קבועים, מופעי בועות סבון בכיכר ותהווה חוויה עבור עוברים ושבים. זמני מופעי הבועות יפורסמו בהמשך.

בנוסף, אטרקציה שתיפתח ברחוב הלל בקיץ – תזמורת אינטראקטיבית חדשה. חברת עדן בשיתוף סטודיו סיטי פלטון והיוצר יונתן גודלשטין יצרו תזמורת קאמרית בה הקהל מוזמן למלא את מקומם של הנגנים המקצועיים. זהו מופע תזמורת שיופעל על ידיהעוברים והשבים ברחוב,הפתוח לקהל ללא תשלום ומשלב מוסיקה ומשחק ובכך מקרב את הקהלהרחב לתזמורת הקלאסית ומייצר התרחשות עירונית מפתיעה ומשמחת .

קולנוע רחוב בירושלים (צילום: בנצי שמש, מנכ"ל פתרונות סולאריים)

קולנוע רחוב בירושלים (צילום: בנצי שמש, מנכ"ל פתרונות סולאריים)

ברחוב הלל הוקמה במה ועליה הוצבו 20 כיסאות בצורת ישיבה של תזמורת קאמרית. לכל כיסא מוצמד רמקול נסתר שיופעל באמצעות חיישן בעת ישיבה על הכיסא ויתחיל לנגן את התפקיד של נגן התזמורת באותו המושב. כך, כל מי שמתיישב הופך לכמה דקות לנגן על הבמה וכאשר כל הכיסאות יתמלאותשמע למעשה תזמורת שלמה .הפלייבק שיושמע ישלב הקלטות מקוריות של נגני תזמורת קאמרית שהופקו במיוחד עבור הפרויקט עם עיבוד אלקטרוני מקורי. בנוסף לכיסאות הנגנים, תוצב בשטח גם עמדה למנצח התזמורת. מי שיעמוד בעמדת המנצח  יפעיל" רמקול עם החלק האלקטרוני של היצירה. זהו מופע תזמורת שיופעל על ידי העוברים והשבים ברחוב, הפתוח לקהל ללא תשלום ומשלב מוסיקה ומשחק ובכך מקרב את הקהל הרחב לתזמורת הקלאסית ומייצר התרחשות עירונית מפתיעה ומשמחת.  שעות פעילות התזמורת: ימים א'-ה' מ 10 בבוקר ועד 10 בערב, וביום שישי עד כניסת השבת ומצאתה.

וגם רחוב המטריות חוזר השנה ובענק. למעלה מ-1,000 המטריות חוזרות לרחוב יואל משה סלומון ההיסטורי במיצב שכבר הפך ממזמן לתופעה בפני עצמה. במסגרת הפרויקט, העוברים והשבים יוכלו להנות מאומני רחוב שונים ומהפקות מוזיקליות מקומיות שיחסו בצל המיצב. פריסת המטריות ברחובות התחילה את דרכה במדינות רבות ברחבי העולם: בפורטוגל, תורכיה, סרביה, גרמניה, קמבודיה ועוד. כזכור, חברת עדן השיקה לראשונה בישראל את הפרויקט בשנת 2015 ובעקבות ההצלחה – העוברים והשבים יוכלו לחוות אותו שוב. בעדן מציינים  כי מטרת הפרויקט הינה לרענן את חווית המבקרים והתושבים במרכז העיר ירושלים ולהפוך את החוויה לאינטראקטיבית ומלאת חיים. הפרויקט הצבעוני והייחודי מסוגו מסמן בעיקרו את החזרה של המבקרים למרחב העירוני.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר