נועה רגב, בריכת הסולטן (צילומים פסטיבל הקולנוע ירושלים, פרי מנדלבוים)
נועה רגב, בריכת הסולטן (צילומים פסטיבל הקולנוע ירושלים, פרי מנדלבוים)

"פסטיבל הקולנוע מציע השנה אירועים מיוחדים ברחבי העיר"

נועה רגב, מנכ”לית הסינמטק, מספרת על האירועים שמתוכננים במסגרת הפסטיבל שייצא לדרך ביום חמישי, בהם קולנוע נודד בשכונות ואנימציה בכיכר ציון

פורסם בתאריך: 8.7.17 16:04

פסטיבל הקולנוע הבינלאומי, על 34 שנותיו, הפך כבר מזמן לאחד אירועי השיא שמתקיימים בירושלים במהלך חודש יולי, וכך צפוי להיות גם השנה.

“בפסטיבל יוקרנו קרוב ל־200 סרטים מ־60 מדינות שונות”, מספרת בהתרגשות נועה רגב, מנכ”לית הסינמטק, המוסד שהוא הרוח החיה מאחורי הפסטיבל. “זוהי מיטב היצירה הקולנועית של השנה החולפת, כשחשוב לציין כי מרבית הסרטים בפסטיבל לא מגיעים למסכים בארץ בהקרנות מסחריות. עבודת האוצרות

נעשית בקפדנות מתוך מטרה להביא לקהל את המיטב. בתוך זה יש גם שמונה מסגרות תחרותיות נושאות פרסים, שאחת מהן היא התחרות הישראלית”.

הפסטיבל, יש לציין, יצא לדרך ביום חמישי הקרוב, 13.7, עם הקרנת הסרט “יוצא מן הכלל” בבריכת הסולטן, אבל זו תהיה רק יריית הפתיחה.

 

נועה רגב (צילום: פרי מנדלבוים)

נועה רגב (צילום: פרי מנדלבוים)

 

“הפסטיבל מציע השנה אירועים מאוד מיוחדים”, אומרת רגב ומוסיפה ש”יהיה בעיר קולנוע נודד, כלומר שתי משאיות שנודדות עם ציוד ההקרנה האיכותי ביותר, שיגיעו בכל אחד מערבי הפסטיבל לשכונה אחרת בעיר ויקרינו בחינם לתושבי האזור ממיטב סרטי הפסטיבל. בנוסף יהיה ציר שלם במרכז העיר שמתחיל מהעיר העתיקה ונגמר בבית אליאנס עם תחנות שונות וחינמיות של חוויות קולנועיות לפי ז’אנרים שונים. למשל, תחנת הרכבת הקלה בכיכר ספרא תהיה מעוצבת כמו עיר מערבונים עם מסך של מציאות רבודה, שדרכו המציאות של העיר הולכת להתערבב עם עולם המערבונים. בכיכר ציון יהיו תחנות של אנימציה וסאונד לילדים. על בניין כלל הולך להיות וידיאו מפינג, שזהו בעצם סרט שנוצר במיוחד על פי הארכיטקטורה של הבניין. זה יהיה מיום ראשון עד יום חמישי וזה ממש מחזה חד פעמי לראות כזה דבר. בבית אליאנס יהיו סטים שאנשים יוכלו לצלם בהם את ירושלים של העתיד והקרנות של וידאו ארט”.

למה החלטתם להוציא את הפסטיבל מאולמות הקולנוע?
“חשוב לנו להגיע לכמה שיותר קהלים כדי שכולם ייהנו מפסטיבל הקולנוע. עשרות אלפי אנשים מהארץ ומהעולם יגיעו לכאן וזאת חגיגה של כל העיר. יש לנו הרבה שותפים טובים לפסטיבל ומי שתומך ביוזמה הזאת של יציאה אל העיר הם הרשות לפיתוח ירושלים (הרל”י) והמשרד לענייני ירושלים ומורשת. תחנות הילדים מתקיימות בתמיכה של קרן אריסון ולפסטיבל יש הרבה מאוד שותפים, שבלעדיהם לא יהיה אפשר לעשות את החגיגה הגדולה הזאת”.

איך הקהל בעיר מקבל את הפסטיבל?
“הנוכחות בפסטיבל הולכת וגדלה משנה לשנה. פרט להקרנות יש לנו גם בגינה של הסינמטק את קבוצת "התדר", שמתמחה בכל מה שקשור לחיי לילה והתרבות בעיר, והם עושים בכל יום מהשעה 16:00 ליין של תקליטנים, שמגיעים אליו הרבה אנשים. אנשים פשוט מגיעים לחגוג איתנו. אנחנו רואים בשנים האחרונות הרבה קהל צעיר ומאוד חשוב לנו שסטודנטים וצעירים ייקחו חלק בפסטיבל”.

 

פסטיבל הקולנוע בבריכת הסולטן (צילום: יח"צ)

פסטיבל הקולנוע בבריכת הסולטן (צילום: יח"צ)

 

את חושבת שפסטיבל הקולנוע והסינמטק הם בעלי פוטנציאל של גשר בעיר?
“הפסטיבל הוא מקום מפגש בינלאומי ומגיעות אליו קהילות שונות מאוד בגלל המגוון והקולות שעולים ממנו. הפסטיבל הפך למקום מפגש וכך גם הסינמטק. אני כמובן מאמינה גדולה בזה שחיי התרבות חשובים מאוד למרקם החברתי של עיר ועל כן לאורך השנה אנו מציעים בסינמטק רצועה של סרטים בערבית ואנחנו עושים קמפיינים פרסומיים במזרח העיר. הקהל שמגיע לא רב אבל יש. במסגרת הפסטיבל מתוכננת בכיכר המוריסטאן הקרנה בפילים של סטודנטים עם גלידות ופיתות”.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר