בית הנסן (צילומים: אפרת מזור, חיים יפים ברבלט)
בית הנסן (צילומים: אפרת מזור, חיים יפים ברבלט)

בית הנסן: שלושה ימים של מחול רב תחומי

פסטיבל ‘זירת המחול 2017’ מבית היוצר של הזירה הבינתחומית יתקיים השבוע, ובו תוכלו ליהנות מיצירות מחול מקוריות, תערוכות ומיצגי וידאו ארט

פורסם בתאריך: 28.7.17 09:15

זירת המחול כובשת את ירושלים ומגיעה השנה, בקיץ 2017, למגוון רחב של אירועים משלל תחומים ואמנויות במה. ריקודים, ערבים מוזיקליים ומוצגים אמנותיים נמנים בין המרכיבים שהופכים את פסטיבל “זירת המחול 2017” לחוויית חובה עבור תושבים מכל רחבי הארץ. שלושה ימים, עשרות מופעים והכל בבית הנסן.

במשך שבעה חודשים עמלו רקדנים ממגוון סוגות וסגנונות על יצירות מחול ייחודיות, שמביאות עמן לבמה סיפורים שנוצרו באמצעות מחול. היוצרים המשתתפים בפרויקט מקבלים ליווי וסדנאות העשרה בתחומים שונים והפסטיבל הוא למעשה גולת הכותרת ותצוגת הראווה של תהליך היצירה כולו.

אדמה-גלעד ירושלמי (צילום: אפרת מזור)

"אדמה" – גלעד ירושלמי (צילום: אפרת מזור)

 

הפסטיבל יתקיים בימים שלישי עד חמישי השבוע (3.8-1.8) בחצר בית הנסן ובליווי בר משקאות. עלות ההשתתפות בפסטיבל היא 120 שקלים לערב מלא, 80 שקלים לשתי תוכנית ו־50 שקלים עבור תוכנית אחת.

אז מה מציע הפסטיבל? בתחום המחול ישנן שמונה יצירות שונות, כולן פרי יצירה של האמנים המשתתפים בפרויקט. אחת ההופעות המעניינות נקראת “Dog Walkers”, שיצרו ויבצעו תמר לם ודיוויד קרן. השניים יעלו על הבמה כשני זרים, שנמצאים בשום מקום ונאלצים להיעזר בכלי נגינה, מיקרופונים, שטיח כחול ומצית על מנת לשרוד. הכוריאוגרפיה שמאחורי מופע זה היא לא רק אלמנט שנועד להעצמת האווירה אלא מהווה חלק אינטגראלי מהמופע עצמו, כאשר היא יוצרת ומניעה את העלילה כולה. המוזיקה, שברובה מורכבת מיצירות פולק של אמנים שונים, מהווה גם היא מרכיב מרכזי ביצירה והצפייה במופע כולו היא כמו הליכה על חבל דק בין עולם המחול לעולם המוזיקה שמשתלבים יחדיו ליצירת במה ייחודית ובלתי שנכחת.

אופרה טריטוריאלית מאת שלומית פונדמיסקי (צילום: אפרת מזור)

"אופרה טריטוריאלית" – שלומית פונדמיסקי (צילום: אפרת מזור)

 

***

***

יעל סופר סמסון תעלה הופעה תחת השם ‘’ימי קיץ עלובים וזוהרים’’. היא תבצע אותו יחד עם יעל בירנבאום ושתיהן ביחד גם ערכו את המוזיקה של המופע. השתיים יככבו במופע אנימה סוריאליסטי שמביא סיפור עדכני המציג את השאלות שעמם צריך אדם להתמודד בעולם הדיגיטלי. למעשה תוכלו למצוא את הדמות הראשית במופע בביצוע של ריקודים אל מול צג מחשב.
המופע “אופרה טריטוריאלית”, שיצרה שלומית פונדימינסקי, הוא למעשה משחק לארבעה משתתפים. כל הדמויות במופע נמצאות במרחב שממנו אין יציאה והם צריכים לאורך כל המופע למצוא מקום בטוח להניח בו את הראש. אחת ממטרות היצירה היא להעלות שאלות לגבי המרחבים בהם אנחנו חיים כמו הבית, הרחוב והמדינה ובעיקר מי מחליט עליהם ולמי הכל שייך?
כאמור, לא רק מחול תוכלו למצוא בפסטיבל המיוחד. האמן ברנדון לה-בל יציג תערוכה העוסקת במחול ותנועה ומתמקדת באלמנטים של מילוט. לשם כך מביא לה-בל עבודות סאונד, וידאו וטקסט, שיוצרות יחדיו תמונה הבוחנת את העצמי כגוף במנוסה.

ימי קיץ עלובים וזוהרים-יעל סופר (צילום: אפרת מזור)

"ימי קיץ עלובים וזוהרים" – יעל סופר ויעל בירנבאום (צילום: אפרת מזור)

 

הילה שפירא ונתאי שלם יציגו עבודת וידאו בשם “אישה טווה, אישה פורמת”, שבליבתה דיון על הקשר הבלתי נפרד בין נשיות למלאכת הכנת הטקסטיל. שאלות נוספות שיעלו כמובן נוגעות לחברה הפטריארכאלית ולשאלות מגדריות שמקיפות אותנו תדיר.
ולקינוח, מופע מוזיקלי יוצא דופן ויפיפה יעלה על ידי אנסבל “אוסול”, שעליו מנצח גיא כהן. חברי האנסמבל יארחו את רקדנית הבטן אלה גרינבאום. האמנים בהרכב הם ירושלמים שמושפעים ממגוון סגנונות מוזיקליים מהמזרח למערב והם יעלו על הבמה במופע של מוזיקה מזרחית קלאסית שכוללת את יצירותיהם של סבאח פכרי, אום כולתום, מוחמד עבדל וואהב ועוד.
לפרטים נוספים, היכנסו לאתר https://hazira.org.il/ שם תמצאו מידע מדויק אודות התאריכים של כל אחת מההופעות וגם תוכלו לרכוש כרטיסים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר