פסטיבל קיץ בכיכר ספרא בשנה שעברה, יענקל'ה רוטבליט, הדג נחש (צילומים: מל בריקמן, שלומית כרמל, אוהד רומנו)
פסטיבל קיץ בכיכר ספרא בשנה שעברה, יענקל'ה רוטבליט, הדג נחש (צילומים: מל בריקמן, שלומית כרמל, אוהד רומנו)

כיכר ספרא: פסטיבל הקיץ הגדול מתחיל הערב

בחמישי ייפתח פסטיבל 'קיץ בכיכר ספרא', שיוקדש השנה לגיבורי תרבות ירושלמים - הראשון יהיה הפזמונאי יענקל'ה רוטבליט, ובמופעים הבאים יזכו לכבוד הדג נחש והנשיא לשעבר יצחק נבון ז"ל

פורסם בתאריך: 16.8.17 13:24

דבר גדול הולך לקרות בשבועות הקרובים בכיכר ספרא. יענקל'ה רוטבליט, הדג נחש והנשיא לשעבר, יצחק נבון, יעמדו בלב אירועי סיום הקיץ בכיכר ספרא. אליהם יתלוו כמה מהשמות הגדולים ביותר בעולם המוזיקה הישראלית כמו, מרגלית צנעני, רמי פורטיס, יורם גאון, מיקי גבריאלוב ועוד. כל אלו נכנסים תחת הכובע של פסטיבל 'קיץ בכיכר ספרא', שהפך בשנים האחרונות למסורת קיצית משובחת.

 

פסטיבל קיץ בכיכר ספרא בשנה שעברה (צילום: מל בריקמן)

פסטיבל קיץ בכיכר ספרא בשנה שעברה (צילום: מל בריקמן)

 

שלושה אירועים שונים המביאים את סיפוריהם של כמה מגיבורי התרבות של העיר יעלו במהלך החודש לכיכר ספרא. הספטיבל "קיץ בכיכר ספרא" הוא הוכחה לכך שבעירייה רואים חשיבות רבה מאחורי קיום אירועים תרבותיים ושהם לא פוחדים גם מהביקורת שמסתתרת מאחורי השירים של היוצרים המגוונים. את האירועים האלה הם מביאים לציבור הרחב וכמובן, בחינם.

 

יענקל'ה רוטבליט (צילום: שלומית כרמל)

יענקל'ה רוטבליט (צילום: שלומית כרמל)

אירוע הפתיחה של הפסטיבל, ביום חמישי הקרוב (17.8) יארח את אחד היוצרים החשובים והביקורתיים ביותר בעולם התרבות הישראלי, יענקל'ה רוטבליט. מי שכתב את מילות השיר 'שיר לשלום' וגם יצירות מחאה כמו 'אחד משלנו' ו'הסיפור הגדול' יקבל כבוד של מלכים בכיכר ספרא. רוטבליט אומנם נולד בחיפה אך משנת 1966 הוא חי וכותב מירושלים. רוטבליט, שגם לחם בתור מפקד מחלקה במהלך שחרור ירושלים ואיבד במהלך אחד את הקרבות את רגלו, הוא, כאמור, האיש שעומד מאחורי 'שיר לשלום', שהפך להיות סמל והמנון למחנה השמאל. במהלך הקריירה עבד יחד עם טובי המוזיקאים ושיריו אף הולחנו עבור עשרות מוזיקאים יידועי שם. במופע המחווה שיתקיים בספרא יעלו גם כמה מהשמות הגדולים בעולם התרבות הישראלי וביניהם מיקי גבריאלוב, מרגלית צנעני, שירה גבריאלוב וגם בתו החורגת של רוטבליט, עלמה זהר.

הערב השני, שיתקיים ביום שני ה־28.8, יביא לקדמת הבמה את העשייה התרבותית של נשיא המדינה לשעבר יצחק נבון ז"ל. מי שכונה בעבר "נשיא החינוך" וידוע בהיותו יליד ירושלים ובן למשפחה ספרדית נמנה בין מהדמויות החשובות בתקופת מינויו ולא רק בשל היותו פוליטיקאי. הנשיא נבון ז"ל כתב יצירות רבות העוסקות בתרבות יהודי ספרד בירושלים, שהמפורסמת בהן היא המחזה "בוסתן ספרדי" שהועלה לראשונה בשנת 1969 ומוצג עד היום. במופע המחווה יופיעו מיטב האמנים שליוו את "בוסתן ספרדי", בהם יהורם גאון, גלית גיאת, מורן מזוז ואורי בנאי, שיופיעו ביחד עם להקות מחול וזמר.

 

הדג נחש (צילום: אוהד רומנו)

הדג נחש (צילום: אוהד רומנו)

ערב הסיום של הפסטיבל יתקיים ביום האחרון של חופשת הקיץ, חמישי, 31.8, בהופעה של הלהקה הירושלמית המיתולוגית "הדג נחש". תהיה זו הזדמנות עבורכם לחגוג את ירושלים ו"להעלות אותה לראש שמחתכם" כפי שמבקש שאנן סטריט, סולן הלהקה בשיר "ג'רוזלם" מאלבומה הראשון. הדג נחש היא להקת מחאה ייחודית בנוף הפופולארי ומסריהם אומנם משתלבים במקצבים קופצניים ופופולאריים אך ראוי לתת כבוד גם לתוכן הרב והמורכב שהם מביאים עמם בשיריהם. יחד איתם יעלו גם רמי פורטיס ונצ'י נצ' לכמה ביצועים שצפויים להרים את האווירה ואת הקהל.

את בחירתם של היוצרים אלה מסבירה אריאלה רג'ואן, ראש מינהל התרבות: "בחרנו השנה, לרגל שנת היובל לאיחוד העיר, לקיים מופעי מחווה ליוצרים שפועלם ועשייתם קשורים מאוד להוויה הירושלמית. הפקתם של אירועים אלו הינה הוקרת התודה והגאווה שלנו באנשי הרוח והתרבות האלו".

שלושת ערבי הפסטיבל, חשוב לציין, פתוחים לקהל הרחב בחינם ושלושת המופעים יחלו בשעה 21:00.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. גיא דוידי

    שלום, שמי גיא
    נא צרו קשר לגבי הצבת דוכן מכירות באירוע
    תודה,גיע

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר