מרכז ז'ראר בכר, מתוך מופעי פסטיבל "בין שמים לארץ" (צילומים: אורן מנצורה, תמי וייס)
מרכז ז'ראר בכר, מתוך מופעי פסטיבל "בין שמים לארץ" (צילומים: אורן מנצורה, תמי וייס)

בין שמיים לארץ: מחול ויהדות נפגשים בז'ראר בכר

בפסטיבל - "בין שמים לארץ", שמתקיים זו השנה השמינית - יוצגו שלל יצירות מחול שיעסקו בנושא של מידע ותורה מדור לדור

פורסם בתאריך: 31.10.17 18:27

ביום חמישי הקרוב, 2.11, ייפתח במרכז ז'ראר בכר פסטיבל מחול יהודי עכשווי המתקיים זו השנה השמינית ברציפות. את הפסטיבל – "בין שמים לארץ" – מנהל אמנותית רונן יצחקי, והשנה הוא עוסק במנגנוני מסירה של ידע, מידע ותורה מדור לדור.

מתוך מופעי פסטיבל "בין שמים לארץ" (צילום: תמי וייס)

מתוך פסטיבל "בין שמים לארץ" (צילום: תמי וייס)

במופע הפתיחה, שיתקיים ביום חמישי, יארח אנסמבל כעת חברים מתחומי האמנויות השונות וביחד ירקדו, יציגו וישירו את ההקשרים הבין דוריים. במופע ייקחו חלק היוצרים נטע וינר, שירה אביתר, רונן יצחקי, אסף פרידמן ואדם יכין. הרקדנים שישתתפו הם חנניה שורץ, אייל עוגן, יובל אזולאי, יאיר ברבש, אביתר סעיד, אלקנה מייטליס ואליאור חבאני.

במסגרת הפסטיבל, שיימשך שבוע, יוצגו יצירות מחול חדשות בבכורה, סדנאות אמנים וחזרות פתוחות.

 

 

בין יצירות המחול שיוצגו בבכורה יהיו "אביתר/סעיד" של הכוריאוגרפית שירה אביתר, שמפגישה בין המחול התימני המסורתי לבין גוף המהגר בהווה; הרקדנית, הכוריאוגרפית ומבקרת המחול הוותיקה, רות אשל, תציג את "גלימת לסקילה עצמית", יצירת סולו שהעלתה בשנת 1980 וכעת חוזרת אליה עם תובנות חדשות; יסמין גודר תציג בבכורה ישראלית את "Gut Gift", סולו בביצוע הרקדנית פרנצ'סקה פוסקריני; אורלי פורטל ולהקתה יציגו את "פולחן האביב של פריד אל-אטרש" ניפוץ מיתוס ההתאהבות והתמסרות לגוף הנשי, ועוד רבים.

מתוך מופעי פסטיבל "בין שמים לארץ" (צילום: אורן מנצורה)

מתוך פסטיבל "בין שמים לארץ" (צילום: אורן מנצורה)

ערב הסיום של הפסטיבל, שיתקיים במוזיאון ישראל, יחשוף שלושה מופעי בכורה של צמד היוצרות אור וסתיו מרין. "אצלנו בחצר", המפגיש לראשונה על הבמה את זאביק, מיקי, אור וסתיו מרין – ארבעה יוצרים ממשפחה אחת; "גנטיקה", עבודה שיצרה אור מרין המציפה שאלות בנוגע לזהות אישית מול זהות תורשתית ו"זכות השיבה", מופע בין תחומי ורב לשוני המפגיש ספוקן וורד וראפ, כליזמר, קברט ושנסון, שירי עם ומוזיקה אלקטרונית.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר