הנשיא ריבלין בארוע יובל לתיאטרון החאן (צילום: יעל אילן)
הנשיא ריבלין בארוע יובל לתיאטרון החאן (צילום: יעל אילן)

תיאטרון החאן: חגיגות היובל להיווסדו

נשיא המדינה ריבלין על תיאטרון החאן: "50 שנות אמנות שאיננה מגויסת"

פורסם בתאריך: 5.11.17 15:51

השמות הגדולים מעולם התיאטרון בישראל הגיעו השבוע אל תיאטרון החאן לרגל אירוע חגיגי במעמד נשיא המדינה מר ראובן (רובי) ריבלין ורעייתו הגברת נחמה ריבלין, לציון 50 שנה להקמתו.

הנשיא ריבלין ועודד קוטלר בארוע יובל לתיאטרון החאן (צילום: יעל אילן)

הנשיא ריבלין ועודד קוטלר בארוע יובל לתיאטרון החאן (צילום: יעל אילן)

הנשיא ראובן ריבלין, שכיהן בעשור הראשון של החאן כחבר בוועד המנהל של התיאטרון, חלק לו שבחים: "החאן ידע תמיד ליצור תיאטרון חדשני וחושב, בין אם מדובר במחזות חדשים ובין אם מדובר בקלאסיקות. היצירה של החאן היתה תמיד נועזת, צעירה, מתריסה, מחויבת לעיקרון שתפקידה של התרבות הוא לעורר." הנשיא הוסיף: "50 שנות אמנות שאיננה מגויסת, למרות שהיו בינינו שרצו לגייס אותה". בסוף נאומו איחל הנשיא: "מי ייתן ו-50 השנים הבאות יהיו טובות לא פחות".

לרגל החגיגות הופק סרטו מיוחד המסכם אירועים מיוחדים בתולדות תיאטרון החאן:

המנהל האמנותי של תיאטרון החאן, מיקי גורביץ' אמר: "בפתח העונה החמישים של תיאטרון החאן, ובתחילת העונה השש עשרה והאחרונה שלי כמנהל האמנותי, אני חש גאווה, מפני שלתיאטרון החאן היום משמעות רבה בנוף התיאטרון הישראלי."

עמוס אונגר, יעקב אגמון וגילה אלמגור בארוע יובל לתיאטרון החאן (צילום: יעל אילן)

עמוס אונגר, יעקב אגמון וגילה אלמגור בארוע יובל לתיאטרון החאן (צילום: יעל אילן)

יו"ר הוועד המנהל עמוס אונגר הוסיף: "בעשרות השנים שחלפו, הועלו כאן כמעט מדי ערב אין ספור מחזות, קומדיות, טרגדיות, דרמות, מחזות ישראליים מקוריים של מיטב מחזאי ישראל ושל יוצרים צעירים וממיטב הקלאסיקה העולמית. הצגות המאתגרות את המחשבה, כאשר הקו המנחה, הינו שמירה על איכות אמנותית נטולת פשרות".

בין היתר הגיעו לחלוק כבוד נשיאת ביהמ"ש העליון בדימוס השופטת דורית בייניש ובעלה עו"ד יחזקאל בייניש, כלת פרס ישראל לתיאטרון השחקנית גילה אלמגור ובעלה יעקב אגמון, מנכ"ל תיאטרון הקאמרי לשעבר נעם סמל, המוזיקאי יוני רכטר, נשיאת הקרן לירושלים יוהנה ארביב, חברי אגודת הידידים של החאן, ושורה ארוכה של במאים, מחזאים ושחקנים שעבדו עם החאן משך שנים.

חצר תיאטרון החאן (צילום: יעל אילן)

חצר תיאטרון החאן (צילום: יעל אילן)

בהמשך הערב הועלתה על בימת החאן ההצגה "נפוליון – חי או מת!" מאת נסים אלוני, בעיבודו ובבימויו של אודי בן משה.

לרגל חגיגות 50 שנה לתיאטרון החאן יתקיימו מפגשים מיוחדים וערבי תרבות על יוצרים והוגים שיצירתם ומשנתם נטועות בירושלים. המפגש הראשון, "בן יהודה בנעלי בית", התקיים בסופ"ש האחרון והוקדש כולו לחגיגת השפה העברית ואליעזר בן יהודה. השתתפו: הסופר גיל חובב, הזמרת רונה קינן ושחקני להקת תיאטרון החאן יהויכין פרידלנדר ואריאל וולף.

האירוע הבא יתקיים בחודש דצמבר' ויוקדש למשנתו של זאב ז'בוטינסקי בשם "כינור ברוך מיתרים". באירוע ישתתפו השר לשעבר דן מרידור,  החוקר הלל הלקין, היוצר והזמר ערן צור, הסופר אורי אפנצלר-ירדני ושחקני להקת תיאטרון החאן בקטע אמנותי על הבמה.

עוד צפויים בהמשך ערבי תרבות שיוקדשו ללאה גולדברג, יהודה עמיחי, ישעיהו ליבוביץ', משפחת בנאי ועוד.

לאתר תיאטרון החאן

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר