מתוך בזאר חג המולד בירושלים בשנה שעברה (צילום: יח"צ)
מתוך בזאר חג המולד בירושלים בשנה שעברה (צילום: יח"צ)

חג המולד בימק”א: בזאר הכריסמס המסורתי יוצא לדרך

הבזאר המסורתי ייערך ב־17-15 בדצמבר, כחלק מחגיגות חג המולד בימק”א. כ־40 דוכנים יחכו למבקרים

פורסם בתאריך: 13.12.17 16:29

חגיגות הכריסמס בימק”א: בימים שישי-ראשון, 17-15 בדצמבר, ייערך בזאר הכריסמס השלישי של ימק”א, בין השעות 11:00 ל־19:00. זהו אחד האירועים המרכזיים במסגרת ‘חודש הכריסמס’ בימק”א, והוא יציע למבקרים יותר מ־40 דוכנים ובהם מוצרי כריסמס מקוריים: עבודות יד של בעלי מלאכה ממזרח העיר, עצי אשוח קטנים, כובעי סנטה, פסלי איילים, נרות, סבונים משמן זית, בובות סנטה, יינות,  גבינות ושוקולדים, מאפים מסורתיים, עוגיות כריסמס, דברי מתיקה ועוד. בחלק מהדוכנים ימכרו את תוצרתן של נשים מהעיר העתיקה ומשועפט, בוגרות קורס לתכנון ועיצוב של הגלריה העירונית ‘ביתא’.



מתוך בזאר הכריסמס בשנה שעברה (צילום: יח"צ)

מתוך בזאר הכריסמס בשנה שעברה (צילום: יח"צ)


את האווירה ישלימו שחקנים בדמותו של סנטה קלאוס, שיסתובבו ברחבי הפסטיבל, ומכונת שלג אשר תמטיר שלג על עץ האשוח. עוד יתקיימו בבזאר סדנאות יצירה ולימוד העוסקות בנושא האור, בשיתוף מוזיאון המדע, בליווי מדריכים דוברי עברית וערבית.

אירוע שיא נוסף של חודש הכריסטמס יהיה קונצרט חג מולד חגיגי שייערך ב־24.12, ובו יושרו מזמורי חג מולד מפיהם של יותר מ־80 זמרים וזמרות ממיטב המקהלות הירושלמיות.

אניה שני, מנהלת התרבות והתכניות של ימק”א הבינלאומית בירושלים: “ימק”א היא המקום הגדול ביותר במערב העיר שחוגג כיום את הכריסמס. בעקבות ההצלחה של הבזאר בשנים הקודמות, אנחנו ממשיכים לפתח אותו. אני מקווה שבתוך כמה שנים מבקרים אירופאים יתחילו להגיע לשוק שלנו, בדיוק כפי שכיום ישראלים טסים לאירופה לכריסמס במהלך חודש דצמבר. השוק פתוח לקהל הרחב מכל הדתות ולכל העמים, ורוב הפעילות והמופעים הינם ללא תשלום או בתשלום סמלי”.

 

 

בתוך כך, יצוין כי גם השנה תחלק עיריית ירושלים עשרות עצי אשוח לתושבי העיר העתיקה הנוצריים לרגל חג המולד. חלוקת עצי האשוח תתקיים ביום חמישי הבא, 21.12, ברחבת שער יפו בין השעות 12:00-9:00.

חלוקת עצי האשוח מצטרפת לשורת הכנות ופעילויות עליהן עמלים אגפי העירייה השונים במטרה להכין את העיר לקראת החג. בין היתר יתלה אגף שפ"ע תאורה חגיגית ודגלים חגיגיים באזורים בהם נחגג החג כדוגמת הרובע הנוצרי ושכונת בית חנינא ובצירי התנועה של עולי רגל כדוגמת מאר-אליאס.

בנוסף, כבר בימים אלו תוגברו צוותי הניקיון באזורים אלו ובוצעו גיזומים בשטחים הפרטיים בכנסיות. כמו כן, אגף הרישוי התגייס על מנת לסייע ברישוי מהיר והסדרה של הירידים שיוזמת האוכלוסייה הנוצרית ברובע הנוצרי לקראת החג. זאת ועוד, עם התקרבות מועד החג יתבצע תיאום ביחד עם המשטרה בכל הקשור להיבטי הסדרת תנועה וחניה בעת תהלוכות של העדות הנוצריות ומוקדי עלייה לרגל.

נוסף על אלה, יערוך ראש העיר ניר ברקת, כמדי שנה, סיורים בכנסיות הגדלות בעיר ואף יפגוש את ראשי הכנסיות. במסגרת סיור זה, ידונו ויקודמו סוגיות הקשורות לקידום צרכי הקהילה הנוצרית בעיר.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר