תיאטרון ירושלים, גלילה רון פדר, ירדנה ארזי (צילום: יח"צ, יהודית הרפז)
תיאטרון ירושלים, גלילה רון פדר, ירדנה ארזי (צילום: יח"צ, יהודית הרפז)

תיאטרון ירושלים: עוצמה נשית בתערוכה "נשים שבעים"

התערוכה, שנפתחה השבוע לקראת יום העצמאות ה-70, כוללת צילומים של 70 נשים ישראליות מגיל שנה ועד 70, אשר מייצגות עשייה שונה ומהוות דוגמא לכלל הנשים בישראל

פורסם בתאריך: 17.4.18 19:46

בתיאטרון ירושלים מוצגת בימים אלה התערוכה "נשים שבעים", הכוללת צילומים של 70 נשים ישראליות מגיל שנה ועד 70, שאותן צילמה יהודית הרפז. התערוכה נפתחה ביום שני האחרון לרגל יום העצמאות ה-70 למדינה, והכניסה אליה היא חופשית.



תיאטרון ירושלים (צילום: יח"צ)

תיאטרון ירושלים (צילום: יח"צ)

בין המצולמות היותר מוכרות אפשר למצוא את שגרירת ישראל באו"ם אביבה רז שכטר, אשת התקשורת אופירה אסייג, הסקסולוגית איריס בר-און, השחקנית אסנת וישינסקי, השרה גילה גמליאל, הסופרת גלילה רון פדר, השחקנית יונה אליאן- קשת, הזמרת ירדנה ארזי, הג'ודוקא ירדן ג'רבי, אלופת ישראל בטניס שולחן ניקול רפין, החזאית שרון וכסלר, רונה רמון, אלמנתו של האסטרונאוט אילן רמון ז"ל ואחרות.

כמו כן, צולמו גם נשים מובילות פחות מוכרות לרוב הציבור כמו סוכנת הכדורגלנים ויקי וקנין, החיילת טל מסטודיאן, ראש עיריית יהוד-מונסון עו"ד יעלה מקליס, ראש מועצת יואב ד"ר מטי צרפתי הרכבי, השחמטאית מרסל אפרוימסקי, המדענית פרופ' עידית אברהמי ומעצבת הבגדים למידות גדולות צילה מיכאלי. "בשנה האחרונה יצאתי למסע מרתק בכל רחבי הארץ ועשיתי אפילו גיחה קטנה לחו״ל, לפגוש ולצלם את הנשים", מספרת הרפז. "כל אחת מהמשתתפות נולדה בשנה אחרת עם עשיה שונה, כשחלקן ידועות יותר חלקן פחות אך כולן מהוות דוגמא ומופת לכלל הנשים ולחברה כולה".

גלילה רון פדר (צילום: יהודית הרפז)

גלילה רון פדר (צילום: יהודית הרפז)

לדברי הרפז, במשך כשנה היא עבדה על התערוכה וניסתה למצוא את הפסיפס הנכון והמדויק, אשר ירכיב בצורה הטובה ביותר את המגוון של נשים מתחומים שונים, דתות שונות, מגזרים ומקצועות, בדיוק כמו האוכלוסייה הנשית המגוונת בישראל. וכך-מגיל שנה ועד גיל 70, צעדו יחד דרך עדשת המצלמה 70 נשים כמניין שנותיה של המדינה, נשים מכל הקשת החברתית, ממגוון תחומים בעלות אמירה, אומץ, בטחון, חזון ועשיה. כל התמונות יוצגו בתערוכה בשחור לבן, על מנת לתת ממד של שוויוניות בין המצולמות.

במהלך הצילומים, כך מספרת הרפז, נסגרו מעגלים שונים בין נשים שלכאורה אין ביניהן שום קשר. אחד מהסיפורים המרגשים הוא, שבעת שצילמה את השגרירה אביבה רז שכטר, ומתוך שיחה על שאר המצולמות, גילתה הצלמת כי רז שכטר, שהיתה בשנת 2003 נציגת משרד החוץ בארצות הברית, עמדה לצידה של רונה רמון, מצולמת נוספת מהפרויקט, בזמן שקיבלה את הבשורה על התרסקות המעבורת ומותו של בעלה אילן רמון ז"ל.

לדברי הרפז חלק ממטרות התערוכה הינן לשים את הנשים בקדמת הבמה להראות כי בכל גיל יש את הכוחות והאפשרות לנסוק מעלה, להצליח ולפסוע לעבר הגשמה. הצלמת מציגה 70 נשים מלאות השראה, שרבות מהן הן מושא להערצה והערכה. המצולמת מבוגרת ביותר היא מלכת השירה בציבור, שרה׳לה שרון שנולדה בשנת 1948, שנת הקמת המדינה, וחגגה לאחרונה יום הולדת 70. המצולמת הצעירה ביותר היא שקד ויסמן, שהגיחה לעולם בניתוח קיסרי, לפני מספר חודשים לאחר שאימה עברה טיפולי פוריות ממושכים.

 

הרפז עברה לפני תשע שנים שינוי תעסוקתי מתחום הנדל"ן וההשקעות לתחום הצילום. היא נשואה, אמא לארבעה ילדים ושמונה נכדים.

ירדנה ארזי (צילום: יהודית הרפז)

ירדנה ארזי (צילום: יהודית הרפז)

"אהבת הבריות והחיבור המהיר איתם הביא אותי לצלם בעיקר בני אדם ובעיקר נשים", היא מספרת. אחד הדברים עליהם עובדת הרפז עם נשים בסטודיו שלה, זה דימוי גוף, צמיחה ובטחון עצמי. בנוסף מעבירה סדנאות צילום בנושא בבתי ספר במפגשי נשים ובארגונים. גם בפרויקט המיוחד לכבוד 70 שנה למדינה, ביקשה הרפז להצעיד קדימה את אותן נשים שבדרך, אלה שבצומת דרכים, המהססות, המתלבטות, החוששות, ולהראות כי בכל גיל יש עוד פסגות לכבוש.

"נשים שבעים". עד: 10.5. תיאטרון ירושלים. כניסה חופשית.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר