עידן עמדי, פסטיבל חוצות היוצר בשנה שעברה, שרית חדד (צילומים: פטריק סבג, דויד סעד, יח"צ, שמואל כהן, עדי אורני)
עידן עמדי, פסטיבל חוצות היוצר בשנה שעברה, שרית חדד (צילומים: פטריק סבג, דויד סעד, יח"צ, שמואל כהן, עדי אורני)

פסטיבל חוצות היוצר בירושלים יוצא לדרך

כ-100 אלף מבקרים, מאות אמנים, עשרות הופעות ו-11 מופעים של מיטב הזמרים הישראלים על הבמה בבריכת הסולטן. כל הפרטים על הפסטיבל שיחל ביום שני הקרוב, 6.8, ויימשך עד מוצ"ש, 18.8

פורסם בתאריך: 3.8.18 08:55

הפסטיבל הבינלאומי חוצות היוצר ירושלים שייפתח ביום שני הקרוב (6.8) מציין השנה לא פחות מ-43 שנות פעילות, וכמדי שנה הוא ייערך במרכז לאמנות חוצות היוצר ובבריכת הסולטן, אל מול מגדל דוד ולמרגלות חומות העיר העתיקה. הפסטיבל הוא אחד מאירועי השיא הוותיקים של הקיץ, והוא נחשב לאטרקציה התיירותית והאמנותית הגדולה ביותר של העיר בעונה החמה.



הפסטיבל יתקיים מדי ערב (למעט ימי שישי) עד למוצ"ש הבא (18.8), כשבימי חול יפעלו כלל המתחמים בין השעות 23:00-18:00, ואילו במוצאי שבת שעות הפעילות יהיו בין השעות 24:00-21:00.

בחוצות היוצר משתתפים השנה כ-150 אמנים ויוצרים ישראלים, שמציגים את יצירותיהם, וכן עשרות אמנים מחו"ל שיפעלו במתחם התצוגות הבינלאומי. בנוסף, כולל הפסטיבל הופעות חיות של האמנים הבולטים בארץ ומתחמים מיוחדים כמו מתחמי ילדים, יריד אוכל ועוד.

בכל ערב יתקיים, כאמור, מופע מרכזי (בשעה 21:00). את ערבי ההופעות יפתח ביום שני משה פרץ, שאמנם בקיץ הזה חולק במה עם אייל גולן, אך הפעם הוא מארח דווקא את נסרין, שמגיעה לקראת השקת אלבום חדש עמוס בלהיטים שייצא בהמשך החודש ולפני סיבוב הופעות בארצות הברית שיחל בחורף הקרוב.

שלומי שבת (צילום: גבריאל בהריליה)

שלומי שבת (צילום: גבריאל בהריליה)

ביום שלישי יעלה על בימת בריכת הסולטן שלומי שבת, שחוצות היוצר הפך להיות מעין בית עבורו עם 11 שנים רצופות שבו הוא מופיע בפסטיבל. שבת יארח את ספיר סבן, זוכת העונה הרביעית של "ThaVoice", ומי שהיתה בנבחרת שלו ונשארה בת טיפוחיו. סבן הוציאה השנה מספר סינגלים לקראת אלבום בכורה.

ואם כבר בפליטי ריאליטי מוזיקליים עסקינן, ברביעי תופיע אחת הכוכבות הגדולות שיצאו אי פעם מהז'אנר, שירי מיימון, רגע לפני שהיא יוצאת לכבוש את ניו יורק כרוקסי במחזמר "שיקגו". באותו הערב יופיעו גם סטטיק ובן אל, אליהם אגב, צפויה מיימון להצטרף בהמשך השנה כשופטת ב"כוכב הבא". גם הצמד נמצא בתהליכי פריצה לשוק שמעבר לים בעקבות חוזה שחתמו עם איש העסקים חיים סבן, שמחייב אותם להוציא לא פחות משבעה אלבומים באנגלית. השיר הראשון כבר יצא לשוק האמריקאי, אך במופע אתם צפויים לשמוע את להיטיהם הגדולים, כרגיל, בעברית.

עידן עמדי (צילום: פטריק סבג)

עידן עמדי (צילום: פטריק סבג)

ביום חמישי יופיע עידן עמדי הירושלמי, בוגר כוכב נולד, לאחר שאלבומו "חלק מהזמן" זכה השנה למעמד של אלבום פלטינה ואחרי שזכה במקום הראשון במצעד החיילים של גלגלצ ואתר וואלה! עם השיר "כאב של לוחמים". הוא יארח את מירי מסיקה, שגם היא בענייני הריאליטי כיום ומתפקדת כבוררת בריאליטי החדש של "קשת", "אביב או אייל".

התקווה 6 (צילום: אוהד רומנו)

התקווה 6 (צילום: אוהד רומנו)

במוצ"ש הקרוב (11.8) יופיעו התקווה 6, אהובי הישראלים בטיולים אחרי צבא, שפיצחו את הטעם הישראלי ואף התייחסו לכך באופן ישיר בשיר "הכי ישראלי". הם יארחו את חנן בן ארי, שהוציא רק באביב האחרון את אלבומו השני.

שרית חדד (צילום: עדי אורני)

שרית חדד (צילום: עדי אורני)

את סדרת המופעים של השבוע השני תפתח שרית חדד, שיצאה השנה עם המופע "SARIT The Show" בהשפעת מופעי וגאס. חדד היתה פעילה למדי השנה והוציאה כמה סינגלים חדשים: גרסה חדשה ל"נתתי לה חיי", "סימן", "משירי ארץ אהבתי" ו"עכשיו זה אחרת".

ביום שני הבא (13.8) תופיע מי שנחשבת לממשיכת דרכה של חדד, עדן בן זקן, שהוציאה השנה מספר סינגלים חדשים לקראת אלבום רביעי. בן זקן צפויה לארח את עדן חסון, שהיה בין היוצרים שכתבו לאיתי לוי את הלהיט "שתישרף האהבה" והצליח למדי בפני עצמו עם הסינגל "שמישהו יעצור אותי".

אווירה קצת אחרת תהיה במופע של יום שלישי, בו יגיע להופיע אביתר בנאי, שהוציא באביב האחרון את השיר "עד האהבה". בנאי יארח במופע את ישי ריבו הירושלמי, שהוציא השנה את אלבומו השלישי, "שטח אפור" שהגיע לאלבום פלטינה וסימן "וי" גם על מופע בקיסריה.

מופע נוסטלגי במיוחד יתקיים ביום רביעי הבא (15.8), אז יגיעו לחוצות היוצר חברי להקת "תיסלם". מי שהיו כוכבים גדולים בשנות ה-80 המשיכו להתאחד במהלך השנים למופעים מיוחדים וכיום עדיין פעילים ויופיעו עם מגוון להיטיהם הגדולים.

בהופעה הלפני אחרונה, ביום חמישי (16.8), יגיע אברהם טל, יוצא "שוטי הנבואה" וכוכב גדול בפני עצמו שיופיע עם מיטב להיטיו ויארח את דיקלה, שהוציאה ממש לאחרונה את הסינגל "פסנתר לבן" מתוך אלבום חדש.

את ערבי ההופעות הגדולים יחתום מוש בן ארי, במופע במוצאי שבת (18.8). בן ארי הוציא בסוף החודש שעבר שיר חדש הנקרא "קח ממני הכל" ומגיע רגע אחרי מופע קיצי גדול באמפי שוני.

פסטיבל חוצות היוצר בשנה שעברה (צילום: יח"צ)

פסטיבל חוצות היוצר בשנה שעברה (צילום: יח"צ)

כאמור, פרט למופעים הגדולים בבריכת הסולטן, יפעלו במסגרת חוצות היוצר גם מספר מתחמי משנה ייעודים, בהם מתחם הילדים, שבו יתקיים מדי יום המופע "שרים ומספרים משוררים", מופע המנגיש לילדים את השירה העברית ומציג את יצירותיהם של לאה גולדברג, מרים ילן- שטקליס, נעמי שמר, ע. הילל, יונתן גפן, יוני רכטר, מתי כספי, שלום חנוך ועוד רבים וטובים. המופע יתקיים בשני סבבים בכל יום (למעט מוצ"ש) – האחד בשעה 18:30 והשני בשעה 19:30.

בנוסף, כמיטב המסורת של השנים האחרונות, גם השנה יפעל בחוצות היוצר מתחם 'קפה תו' מבית היוצר של קבוצת 'תו' הכוללת עשרות מוזיקאים, רקדנים ואמני קרקס, שמייצרים שילוב בין קרקס לבין בית קפה. מתחם נוסף שגם הוא חבר קבוע בחוצות היוצר הוא מתחם בצלאל, שנקרא השנה 'הבית הלבן', ובו יוצעו למכירה עבודות פרי ידיהם של הסטודנטים ויופעלו סדנאות יצירה שונות החושפות את קהל היריד למגוון תחומי האומנות וטכניקות העבודה הנלמדות באקדמיה בצלאל.

הדוכנים המסורתיים של יריד האוכל הבינלאומי יוחלפו השנה, לראשונה, במשאיות אוכל – 'food trucks' – שיציעו קולינריה מגוונת במגוון טעמים ממטבחי העולם, על רקע מוזיקה אתנית ובתי קפה.

כבכל שנה, ייפתח גם מתחם 'ביר גארדן' בהשראת תרבות הבילוי הבווארית. רחבת הדשא בחוצות היוצר תעוצב כגינת בירה עם שולחנות וספסלי עץ ובהתאם למסורת הבווארית, יכלול הפסטיבל גם הופעות חיות של הרכבים מוזיקליים מובילים ומפתיעים.

בדוכני האמנות ימכרו ויציגו אמנים ויוצרים ישראלים ציורים, הדפסים, קרמיקה, צורפות ותכשיטים, אריגה וטקסטיל, יודאיקה, צעצועים, אמנות בטכניקות מעורבות עבודות עץ ועוד.

פסטיבל חוצות היוצר בשנה שעברה (צילום: דויד סעד)

פסטיבל חוצות היוצר בשנה שעברה (צילום: דויד סעד)

בתצוגה הבינלאומית ייקחו חלק אמנים רבים מחו"ל שייצגו את יצירותיהם, וידגימו את תהליך היצירה שלהם ואת דרך עבודתם. האמנים מגיעים מכל קצוות תבל כאשר מהמזרח הרחוק יגיעו אמנים מאינדונזיה, הודו, נפאל, סין, סרילנקה ומקוריאה הדרומית. מדרום ומרכז אמריקה יגיעו אמנים מאורוגוואי, אל סלבדור, אקוודור, ארגנטינה, בוליביה, ברזיל, גוואטמלה, הרפובליקה הדומיניקנית, מקסיקו, פנמה, צ'ילה, קולומביה ופרו. מאסיה יציגו אמנים מאוזבקיסטן, אוקראינה, טורקמניסטן, קירגיסטן ורוסיה. מאירופה יציגו אמנים מגרמניה, הונגריה, צ'כיה ורומניה. מאפריקה: יציגו אמנים מגאנה, דרום אפריקה, זימבאבואה, מדגסקר, אתיופיה וקניה. במתחם הבינלאומי יתקיימו בכל יום מופעי מחול מקוריים ממקסיקו ומקוריאה, שיוצגו על בימת המופעים.

בנוסף, המבקרים בפסטיבל יוכלו להתוודע לאמני חוצות היוצר ממושב האמנים, שם פועלים 26 אמנים ומעצבים המשלבים סדנאות, בתי מלאכה, חנויות וגלריות. האמנים משתמשים בשיטות ייצור מסורתיות בשילוב עם טכנולוגיות מודרניות מתקדמות, עיצובים אלגנטיים, תכשיטים אייקוניים, יודאיקה, אריגה, רקמה, קליגרפיה, ציור וצילום. המבקרים יוכלו לראות את האמנים בעבודה, להתנסות בסדנאות ולרכוש עבודות מותאמות אישית.

על הפקת הפסטיבל אחראית, כידוע, החברה העירונית אריאל, שאמונה על קיום מופעי התרבות בירושלים ואשר מפעילה במקביל את בריכת הסולטן (ואת אצטדיוני הספורט הארנה וטדי). באריאל צופים כי את עשרת ימי הפסטיבל יפקדו כ-100,000 מבקרים, אם לא למעלה מכך.

ציון תורג'מן (צילום: אביעד תבל)

ציון תורג'מן (צילום: אביעד תבל)

"אני מאמין שהשנה יגיעו ליריד חוצות היוצר מעל 90 אלף איש, ואנחנו מקווים שנגיע למאה אלף", מציין מנכ"ל חברת אריאל ציון תורג'מן. "השנה העיר מלאה באירועי תרבות, ואנחנו רואים היענות של קהלים מכל הארץ לאירועים בעיר הבירה. לדוגמה, לפסטיבל האור הגיעו השנה למעלה מ-500 אלף איש, והקהל מצביע ברגליים. אני חושב שחלק מהייחודיות של האירועים בירושלים הוא השילוב של המקומות היפים בעיר עם אירועי התרבות כמו בפסטיבל האור או בבריכת הסולטן שמושכים מבקרים מכל ישראל".

מחירי הכניסה ליריד מתחילים מ-30 שקלים לילד (גילאי 12-5). מחיר כרטיס לבעלי מוגבלות או מחיר קבוצתי עומד על 55 שקלים ומחיר כניסה למבוגר הוא 65 שקלים. "המחירים מותאמים לאוכלוסיות השונות, והיה לנו חשוב שיהיו שווים לכל נפש", מציין תורג'מן. "יש כבר כמה ימים שאזלו אליהם הכרטיסים במכירה המוקדמת כבר לפני שבוע. נשארו מעט כרטיסים שיהיו בקופות. יש השנה התלהבות גדולה סביב חוצות היוצר וזה משהו שאנחנו כבר מרגישים חזק מאוד".

פסטיבל חוצות היוצר בשנה שעברה (צילום: סוכנות הצילום שמואל כהן)

פסטיבל חוצות היוצר בשנה שעברה (צילום: סוכנות הצילום שמואל כהן)

תורג'מן מספר על ביקוש רב גם מצד אמנים להגיע ולהופיע בבמה של בריכת הסולטן במסגרת הפסטיבל. "המותג של חוצות היוצר חזק מאוד", הוא מדגיש, "כבר חודשים לפני אנחנו בקשר עם האמנים, שכל אחד רואה את עצמו כבר על הבמה ויודע שלהופיע בבריכת הסולטן זה אתגר. שלומי שבת למשל מופיע אצלנו כבר למעלה מעשור, וגם יתר האמנים רוצים להגיע להופיע ונהנים מההופעות ומאלפי האנשים שמגיעים למקום".

כמדי שנה מרבית ההופעות כוללות זמר אורח – לרוב כוכב גדול, ברמת הפופולאריות שאינה נופלת מהזמר המארח. "זו יוזמה שלנו", אומר תורג'מן, "הגענו למסקנה שהאורחים לא רק מעבים את הערב אלא יוצרים גם אפשרות לקהל להרוויח שני אמנים, וכשמדובר בהופעות כמו למשל של 'התקווה 6' שמארחים את חנן בן ארי, כל הצדדים שמחים מאוד על השידוך ויש רצון משותף להופיע על במה אחת. חלקם יעשו גם שירים משותפים והם עובדים עליהם במרץ לקראת המופע".

עוד מציין תורג'מן כי כחלק משיתוף הפעולה עם הרשות לפיתוח ירושלים (הרל"י) מוזמנים במיוחד גם תיירים מחו"ל המתאכסנים במלונות בעיר. "בתי המלון בעיר מלאים כרגע, ותיירים מקבלים את ההזמנות ובאים", הוא אומר, "אמנות היא דבר אוניברסלי ויש כאלה שמגיעים במיוחד ללון בירושלים לכבוד חוצות היוצר. ישנו גם ביקוש רב מצד אמנים בינלאומיים לקחת חלק. הלוואי שיכולנו להביא את כל המדינות שהיו במגעים איתנו. קבענו יעד של 40 מדינות, והגדלה שלו לא פשוטה גם מבחינת כל המערך הלוגיסטי. עדיין המבחר הוא עצום וכדאי מאוד להגיע, לראות וליהנות".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר