בית אנה טיכו (צילום: אוליבייה פיטוסי)
בית אנה טיכו (צילום: אוליבייה פיטוסי)

בית טיכו: תערוכה חדשה – מיצירותיה של אנה טיכו

בתערוכה החדשה, "נוף חייה", מוצגות יצירות של כלת פרס ישראל אנה טיכו, מימי צעירותה בווינה ועד לימיה האחרונים כאן בירושלים

פורסם בתאריך: 23.10.18 19:38

עם עלייתה ארצה כתבה אנה טיכו, כלת פרס ישראל: "ממבט ראשון נקשרה נפשי לאהבה את הארץ… אהבה זו הוסיפה וגדלה בי, והרצון לתת לה ביטוי, ולביטוי רוחה של ירושלים, היה לשאיפת חיי".

השבוע תיפתח בבית אנה טיכו במרכז העיר התערוכה "נוף חייה", שמוקדשת ליצירתה הכוללת של האמנית ומעניקה הזדמנות להתרשם מן העושר היצירתי ומהאהבה הגדולה שלה לירושלים ולארץ ישראל.

בתערוכה יוצגו רישומים וציורי צבעי-מים מצעירותה בווינה ועד רישומיה האחרונים, כאן בירושלים, כשטיכו היתה לאמנית מנוסה ומוערכת בארץ ובעולם.



מתוך התערוכה "נוף חייה" (צילום: אלי פוזנר)

אנה טיכו החלה ללמוד אמנות בגיל 15, אחרי שמשפחתה עברה להתגורר בווינה, שם נחשפה לסצנת האמנות שרחשה בעיר. כשהגיעה לירושלים בשנת 1912, היא התחתנה והפסיקה לצייר. היא חזרה אל הרישום בזמן מלחמת העולם הראשונה, כששהתה בדמשק לצד בעלה המגויס. עם תום המלחמה, חזרה לארץ ישראל, והחלה לתעד את נופי הארץ בעיקר ברישומים קטנים בפחם, בעיפרון ובצבעי-מים. בציוריה הביאה לידי ביטוי את הנופים וההרים סביב ירושלים, שצוירו מנקודת מבט קרובה ומשוטטות בטבע, לצד סדרה של רישומי עירום, וכן ציורי פרחים שציירה בצבעי מים על גיליונות נייר גדולים.

מתוך התערוכה "נוף חייה" (צילום: אלי פוזנר)

מתוך התערוכה "נוף חייה" (צילום: אלי פוזנר)

בית אנה טיכו נרכש בשנת 1924 על-ידי בני הזוג, שם הקים רופא העיניים ד"ר טיכו בית חולים לרפואת עיניים. לימים הורישה אנה טיכו את הבית על כל תכולתו לעיר ירושלים, וכיום הוא משמש כגלריית אמנות, המנוהלת על ידי מוזיאון ישראל. תצוגת הקבע בגלריות החדשות של בית טיכו מספרות את סיפורו של הבית ולצדן, כאמור, תוצג השבוע תערוכת האמנות "נוף חייה", יצירתה של אנה טיכו.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר