תזמורת מזרח ומערב (צילום: אורית פניני)
תזמורת מזרח ומערב (צילום: אורית פניני)

תיאטרון ירושלים: עשור לתזמורת מזרח ומערב

העונה העשירית של התזמורת יוצאת לדרך עם הקונצרט "איסטנבול", שמוקדש לסגנון הערבסק הטורקי ולזמר איברהים טטליסס

פורסם בתאריך: 1.11.18 10:11

ביום שני הקרוב, 5.11, יתקיים בתיאטרון ירושלים מופע על טהרת המוזיקה הטורקית – "איסטנבול". את הקונצרט הטורקי תבצע תזמורת מזרח ומערב (לשעבר האנדלוסית ירושלים), אשר מציינת בימים אלה עשור של פעילות.



תזמורת מזרח ומערב מפיקה ומבצעת בשפה מוסיקלית חדשה תוכניות מוסיקליות מתרבויות אגן הים התיכון וסביבתו, והתוצאה היא תמהיל ישראלי שהוא חגיגה של קולות מגוונים וסגנונות עשירים. בתזמורת משתתפים נגנים מקצועיים בכלי נגינה מסורתיים, אתניים וערביים קלאסיים, לצד חטיבת כלי קשת, כלי הקשה וכלי נשיפה, אשר יחד מאפשרים ביצוע יצירות מורכבות, החל מקלאסיקה מצרית, דרך פלמנקו ספרדי, מוסיקה יוונית, עיראקית, טורקית ועד למוזיקה מן המערב ברמת ביצוע ודיוק גבוהים ביותר.

לפני עשר שנים יצא לדרך הרכב התזמורת יוצא הדופן בהנהגתו המוזיקלית של מאסטרו תום כהן, שהפכה היום לשם דבר בתרבות הישראלית, ובאמתחתה עשרות תוכניות מוזיקליות בשלל שפות ותרבויות אגן הים התיכון, מספרד שבמערב ועד פרס שבמזרח.

קונצרט הפתיחה של העונה העשירית יתקיים בשבע ערים ברחבי ישראל, בהן גם ירושלים, וכולו מוקדש לסגנון הערבסק הטורקי וספציפית ליצירותיו של הזמר והיוצר האהוב איברהים טטליסס.

על הבמה שני קולות מרהיבים זה לצד זה. ספיר סבן – זוכת תוכנית הריאליטי 'TheVoice', ולצידה מחמט דאש – ילד הפלא שגדל להיות זמר אדיר ומצליח, שטטליסס בעצמו כינה אותו ״ממשיך דרכו״. דאש יגיע במיוחד מטורקיה ויעלה על הבמה בביצועיו ללהיטים האהובים עליו.

שניהם, ביחד ולחוד, בחיזוקו של האורח המיוחד נגן הבגלמה הווירטואוז עומרי זליג, בתוספת נגני התזמורת המוכשרים והעיבודים הנפלאים של מאסטרו תום כהן, מזמנים חוויה אינסטרומנטלית לפתיחת חגיגות העשור של התזמורת.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר