כיכר המוזיקה (צילום: שלומי כהן)
כיכר המוזיקה (צילום: שלומי כהן)

כיכר המוזיקה בירושלים: בילוי לכל טעם, רצון או מצב רוח

איחוד לבבות וקירוב בין אנשים הוא המוטו המיוחד של כיכר המוזיקה בירושלים, המתחם המושלם לכל סוגי הבילוי - מארוחת שף ועד מוזיאון המוזיקה העברי, ממופעים חיים ועד בר קוקטיילים, מקונצרט ועד ארוחת בוקר בחצר הנעימה

פורסם בתאריך: 22.5.19 16:00

בלב ליבה של ירושלים, ברובע ההיסטורי של נחלת שבעה, ישנו מתחם קסום, ציורי וייחודי – כיכר המוזיקה בירושלים. זהו המקום המושלם לבילוי בכל שעות היום, ובאווירה אירופית. שש מסעדות מצוינות, מגוונות וכשרות מקיפות את הכיכר, ובימים ובערבים החמימים ניתן לשבת בחוץ, ליהנות בשעות הצהריים והערב מהופעות חיות וסובבות עולם המתקיימות בלב הכיכר.
לצד המסעדות ישנו מוזיאון המוזיקה העברי, שבו תוכלו לצאת למסע מרגש ולהתרשם מ-260 כלי מוזיקה שונים המגיעים מרחבי העולם ומתקופות שונות. איש השיווק של כיכר המוזיקה, יניב לוי, מספר כי רעיון הקמת הפרוייקט הוא "איחוד לבבות וקירוב בין אנשים". יניב אומר, ובצדק, כי אוכל טוב ומוזיקה הם שני הפרמטרים המחברים בין אנשים, מהווים תחושת רוגע ושמחה וחוצים כל מגזר וגיל. זהו המקום המושלם לנקודת מפגש ולבילוי קולינרי משמח.

כיכר המוזיקה (צילום: שלומי כהן)

כיכר המוזיקה (צילום: שלומי כהן)

מה סגנון המוזיקה בהופעות החיות המתקיימות מידי יום בכיכר?

"בכיכר, בבמה מרכזית מתארחים כל יום קונצרטים והרכבים עשירים ומגוונים. ישנה הופעה אחת בצהריים ושלוש הופעות בערב – של מוזיקה קלאסית, רגאיי, מוזיקה ברזילאית, ג’אז, רוקנרול, מוזיקה חסידית, מוזיקת פופ, בוסה נובה, כליזמר או כל מוזיקת עולם אחרת. זה נותן תחושה של חו"ל, לשבת במסעדה, לראות ולהקשיב להופעה. ההופעות כמובן ללא תשלום ופתוחות לקהל. פשוט לבוא וליהנות – וזאת עוד סיבה מצוינת להגיע".

כיכר המוזיקה (צילום: שלומי כהן)

כיכר המוזיקה (צילום: שלומי כהן)

אילו מסעדות ישנן בכיכר המוזיקה?

"מסעדות שף בשריות, מסעדות חלביות של מאפים ומתוקים. שש מסעדות בסך הכול: "כינור בכיכר",  מסעדת שף בשרית ואלגנטית; "האנדלוסיה", טאפס בר עם טאפאסים מיוחדים המבוססים על דגים טריים ובשרים עסיסיים לצד ספיישלים שמותאמים לטבעוניים, ובבר מוגשים קוקטיילים; "בלו הול", שילוב מושלם בין מסעדת שף כשרה לבר אלכוהול, ובכל ערב, בסיום ההופעות בבמה המרכזית בכיכר, יש הופעות בתוך המסעדה; "גורמנדיז", מסעדה צרפתית חלבית הכוללת מאפייה, מאפים מתוקים וגלידרייה; "נחמן", על שם נכדו של משה יואל סלומון, ממייסדי השכונה, מסעדה חלבית איטלקית; "פיקולינו" מסעדה איטלקית ותיקה שהחלה את דרכה בבית אנה טיכו. כל המסעדות בעלות צביון ועיצוב המתאימים ומשתלבים בכיכר המיוחדת".

כיכר המוזיקה (צילום: שלומי כהן)

כיכר המוזיקה (צילום: שלומי כהן)

אחרי שאכלנו ונהנינו מהופעה טובה, יש גם מוזיאון. מה ניתן לראות ולשמוע בו?

"מוזיאון המוזיקה העברי ייחודי מאוד ומתאים לכל המשפחה. הוא לוקח את הילדים ואת המבוגרים למסע בזמן אל עבר תולדות המוזיקה העברית, אל הקולות והצלילים, האומנים והתווים אשר מלווים אותנו עד היום. 260 כלי מוזיקה שונים מתקופות ומארצות בעולם: אסיה, אפריקה, מרוקו, אירופה, ארצות הבלקן…
המוזיאון מציג את הכלים בחללים השונים, המעוצבים בסגנונות השונים המאפיינים את הארצות שמהם הגיעו. ישנו גם חלל המייחד את ארץ ישראל ואת ירושלים, מתקופת בית המקדש הראשון ועד זמננו. בין כלי הנגינה ניתן למצוא שופרות, נבל מקראי וכלי נגינה מודרניים שונים.

כיכר המוזיקה (צילום: שלומי כהן)

כיכר המוזיקה (צילום: שלומי כהן)

במוזיאון ישנם סיורים מודרכים למשפחות בתיאום מראש, או ביקורים עצמאיים שבהם המבקר מקבל טאבלט שבאמצעותו יוכל להאזין לצלילי הכלי שהוא רואה. בשונה ממוזיאונים אחרים, המוזיאון פתוח מידי יום עד שעות הערב, מ-9:00 ועד 20:00, ובימי שישי עד 13:30. כך אפשר לשלב בילוי נפלא של ארוחה לצד הופעה וסיור במוזיאון, והכול במתחם אחד".

"בימים שבהם מרבים לדבר על פילוג, אנחנו באים ומדברים על איחוד, והמטרה היא לאפשר לכל אחד לשיר, לרקוד ולאכול ללא קשר לתרבות ולגזע, לרמה החברתית או לדת", מסכם לוי.

 

כיכר המוזיקה

רחוב יואל משה סלומון 12, ירושלים

לאתר כיכר המוזיקה

לפייסבוק: Kikar Hamusica כיכר המוזיקה ירושלים

 

 

 


כתבה שיווקית


 

כיכר המוזיקה צילום שלומי כהן

כיכר המוזיקה צילום שלומי כהן

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר