מחול על גלגלים, מתוך ההצגה במיטה אחת, המופע פאשקווילים (צילומים: באדיבות מחלקת צמי''ד, עמיתים)
מחול על גלגלים, מתוך ההצגה במיטה אחת, המופע פאשקווילים (צילומים: באדיבות מחלקת צמי''ד, עמיתים)

פסטיבל צמי"ד: עשרות מופעים ברחבי העיר

מאות יוצרים ואמנים וקהל של אלפים צפויים לקחת חלק בפסטיבל היצירה של בעלי הצרכים המיוחדים, שיתקיים במהלך השבוע הקרוב במיקומים שונים ברחבי ירושלים

פורסם בתאריך: 16.6.19 06:18

הצדעה ללהקת שלוה, טקס הענקת אות צמי"ד, מופע סטנדאפ בחשכה, מופע מוזיקה נשכני בשוק ונבחרת ישראל לריקודים סלונים בכסאות גלגלים ביצירה מיוחדת. מכל אלה ומעוד עשרות מופעים מיוחדים תוכלו ליהנות בימים ראשון עד שישי השבוע (21.6-16.6) במסגרת פסטיבל צמי"ד (צרכים מיוחדים) שיתקיים בלוקיישנים שונים ברחבי העיר.

הפסטיבל ייפתח, כאמור, ביום ראשון הקרוב עם 2 אירועים מרכזיים בתיאטרון ירושלים. את הפסטיבל יפתח אירוע הצדעה לאירוויזיון בהובלת להקת שלוה הירושלמית. זהו ערב מוזיקלי ייחודי, מרגש וסוחף עם מיטב האמנים בעלי המוגבלויות, כולל להקת שלוה ששוותה את הלב של אירופה כולה באירוויזיון האחרון.



המופע פאשקווילים (צילום: באדיבות מחלקת צמי''ד)

המופע פאשקווילים (צילום: באדיבות מחלקת צמי"ד)


מיד לאחר המופע המיוחד יתקיים באולם שרובר בתיאטרון ירושלים טקס הענקת אות צמי"ד. האות יוענק השנה לשלושה אנשים אשר פעלו ללא לאות לשילוב אנשים עם מוגבליות בחברה – העיתונאית והסופרת ליהיא לפיד, הפעילה החברתית גליה גרנות ומנכ"ל בנק הפועלים אריק פינטו. את האות יעניק ראש העיר משה ליאון. (א', 16.6, מהשעה 19:30. תיאטרון ירושלים. הכניסה עם כרטיסים בלבד. פרטים בטל' 026295896).

מופע מרתק יתקיים ביום חמישי, 20.6, וזה יהיה מופע סטנדאפ מיוחד שכנראה עוד לא ראיתם כמוהו. הסיבה? מדובר על מרתון סטנדאפ בחשכה מוחלטת בכיכובם של מני מלכה, עמר בורשטיין, רועי צברי, גסטון דרוגר ודדי גל. (ה', 20.6, 19:15. בית חינוך עיוורים, רחוב דגל ראובן 4. כניסה חופשית).


מתוך ההצגה הבוסתן הספרדי (צילום: המרכז לחיים עצמאיים)

מתוך ההצגה הבוסתן הספרדי (צילום: המרכז לחיים עצמאיים)




אירוע מרתק ולא פחות מיוחד הוא זה של נבחרת ישראל לריקודים סלונים בכיסאות גלגלים. את האירוע – מחול ללא גבולות שמו, מפיקה קטיה סבילוב מבית הספר לריקוד jdance, כשמיד אחריו תתקיים הרקדה חופשית במגוון סגנונות. (ג', 18.6, 20:00. מתחם התחנה. הכניסה חופשית).


שירלי שלום כהן בהרצאה בטד העולמי (צילום: באדיבות מחלקת צמי''ד)

שירלי שלום כהן בהרצאה בטד העולמי (צילום: באדיבות מחלקת צמי"ד)


רוצים עוד? 'סטודיו אחים מארחים – אנשים עם מוגבלויות בזווית אחרת' הוא שם של אירוע שבמסגרתו תוכלו לשמוע את סיפורה האישי של שירלי שלום כהן, אחות שומעת יחידה במשפחה בה כולם חרשים מלידה, שתשתף איך זה לגדול לצד אח חירש ואיך למדה ממנו לא לוותר על החלומות. שלום כהן, יש לציין, הרצתה על במת TED העולמית. (ו', 21.6, 11:00. סטודיו 6 – דרך בית לחם 7. כניסה חפשית בהרשמה מראש).


מחול על גלגלים (צילום: באדיבות מחלקת צמי''ד)

מחול על גלגלים (צילום: באדיבות מחלקת צמי"ד)


במסגרת הפסטיבל יתקיים האירוע השנתי של עמותת קשר ירושלים – משפחות מיוחדות מארחות בגן הבוטני. במסגרת האירוע, משפחות לילדים עם צרכים מיוחדים מוזמנות להיפגש, לבלות ולהזמין חברית ומשפחה מורחבת לחגוג עם מגוון סדנאות לקטנים ולגדולים, פיקניק משפחות ומופע של המג'יקל בנד. (ב', 17.6, 19:30-16:00. הגן הבוטני. הכניסה חופשית בהרשמה מראש באתר של עמותת קשר).


מתוך ההצגה במיטה אחת (צילום: עמיתים)

מתוך ההצגה במיטה אחת (צילום: עמיתים)


כמדי שנה, במסגרת פסטיבל צמי"ד יתקיים בכיכר ספרא יריד אמני צמי"ד. היריד, שיתקיים ביום שלישי (בין השעות 14:00-9:00) ברחבת בניין העירייה, הוא ססגוני ומיוחד ויוצגו בו יצירות של אמנים מוגבלים בצבע וצליל. בין הדוכנים השונים, שיציגו כאמור את יצירותיהם של אמנים בעלי מוגבליות, יתקיימו מופעי רחוב ובנוסף – תוכנית הרדיו 'מוטי פרנסיס – בא בטוב' של רדיו ירושלים תשודר ביום שלישי מהיריד עצמו. (הכניסה חופשית).


גיא ממן (צילום: רותם שפירא)

גיא ממן (צילום: רותם שפירא)


עוד בתוכנית: הביר-בזאר בשוק מארח את איתמר בק ופקידי הקבלה במופע אקוסטי עם טקסטים נושכים. (ד', 19.6, 20:00. בירבזאר – רחוב עץ חיים 3. כניסה חופשית); השקת עסק חברתי פעיל המעסיק אנשים עם מוגבלויות; הצגה- בחזרה לילדות בן מילות השיר והסיפורים מתוך "הכבש הששה עשר; הפנינג גדול במזרח העיר וההצגה "עבדו", ועוד אירועים והופעות מפתיעים, מסקרנים, בועטים ומעוררי חושים.


מחול על גלגלים (צילום: באדיבות מחלקת צמי''ד)

מחול על גלגלים (צילום: באדיבות מחלקת צמי"ד)


את פסטיבל צמי"ד, שזוהי השנה ה-13 ברציפות לקיומו, מובילה עיריית ירושלים. בכיכר ספרא מציינים כי "הפסטיבל שם לו למטרה שילוב אנשים עם מוגבלויות בחברה דרך כשרונם ויצירת שיתוף פעולה בין אמנים עם ובלי מוגבלויות. כחלק ממטרות הפסטיבל, תוענק במה לאמנים שיוכלו להציג את כשרונם ותוצריהם בפני כלל הציבור. בפסטיבל ייקחו חלק למעלה מ-300 יוצרים ואמנים בעלי מוגבלויות מרחבי הארץ בכ-40 מופעים ואירועים שיועלו בבמות ומתחמים ברחבי ירושלים. אמנים עם צרכים מיוחדים עובדים במהלך השנה כל אחד בתחומו ולעיתים בשיתוף פעולה עם אמנים בעלי שם בתחומי התיאטרון, השירה והמחול. הפסטיבל יאפשר להעניק לאמנים, מלבד במה ליצירה, גם את ההזדמנות לחשוף את סיפורם האישי ולחבר את הציבור הרחב לקהילה. הפסטיבל מתקיים בהובלת עיריית ירושלים ובשיתוף ארגונים ועמותות ירושלמים".

ראש העיר משה ליאון מציין כי "פסטיבל צמי"ד הוא מיוחד ובולט בין מאות הפסטיבלים ואירועי התרבות השוקקים בעיר. פסטיבל צמי'ד אינו רק אירוע תרבותי, אלא אירוע תרבותי-חברתי. מאות אנשים עם מוגבלויות מוצאים בו ביטוי, מענה וכבוד, בין היתר, באמצעות כישרונותיהם בתחומי המוזיקה, התיאטרון והמחול, המוצגים לעיני אלפי הצופים והמבקרים. העיר ירושלים, תמשיך לקדם בכל זמן ובכל תחום כל אדם אשר יחפוץ ונהיה בית לכל אחד ואחת מילדי ותושבי ירושלים, תמיד. בעיניי, פסטיבל צמי"ד הוא האירוע שבו מציגה ירושלים את הייחוד שבה".


מתוך ההצגה הילד השישה עשר (צילום: אקים)

מתוך ההצגה הילד השישה עשר (צילום: אקים)


"במבוא לחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות שחוקקה הכנסת", מוסיף ראש העיר ליאון, "מובא עקרון יסוד ולפיו מטר החוק היא 'להגן על כבודו וחירותו של אדם עם מוגבלות, ולעגן את זכותו להשתתפות שוויונית ופעילה בחברה בכל תחומי החיים, וכן לתת מענה הולם לצרכיו המיוחדים באופן שיאפשר לו לחיות את חייו בעצמאות מרבית, בפרטיות ובכבוד, תוך מיצוי מלוא יכולתו'. את עיקרו היסוד הזה, המחייב אותנו לא רק חוקית אלא גם מוסרית וערכית, אנו מיישמים כלשונו וכרוחו בפסטיבל צמי"ד. מאות חניכים בעלי מוגבליות וצרכים מיוחדים מוצאים בו ביטוי, מענה וכבוד באמצעות כישרונותיהם בתחומי המוזיקה, התיאטרון, המחול ועוד, המוצגים לעיני אלפי צופים ומבקרים. העיר ירושלים בראשותי תמשיך לקדם בכל זמן ובכל תחום כל אדם אשר יחפוץ ונהיה בית לכל אחד ואחת מילדי ירושלים, תמיד".

ראשת מינהל תרבות, חברה וספורט אריאל רג'ואן מוסיפה: "פסטיבל צמיד הינו אירוע תרבותי-חברתי קהילתי המתקיים בירושלים כבר 13 שנים. העיר ירושלים התברכה באלפי אמנים הבוחרים ליצור ולפעול בה, ביניהם אמנים מאוכלוסיית צמי"ד. המיזם הייחודי לעיר ירושלים מציע לקהל הרחב ליהנות ממגוון אירועים איכותיים ופעילויות מרתקות שהופקו בשיתוף 300 יוצרים ויוצרת עם מוגבלות, אשר מביאים לבמה לא רק את הכישרון שלהם אלא גם את עצמם. זהו אירוע השיא של מחלקת צמי"ד בעיריית ירושלים, המקיימת במהלך השנה עשרות פעילויות לשילובים של אוכלוסיית צמי"ד בירושלים".

בירושלים, יש לציין, ישנם כ-150 אלף איש עם מוגבלויות הנראות לעין ולא נראות לעין אשר כוללות מוגבלויות פיזיות, קוגניטיביות, נפשיות ומוטוריות. זוהי העיר הגדולה ביותר הן מבחינת מספר האנשים, והן מבחינת מספר המוסדות הארגונים והעמותות המספקות מענה לאנשים אלה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר