סיגל קליין, פסטיבל המרקים של מלון ענבל
סיגל קליין, פסטיבל המרקים של מלון ענבל

חורף חם בירושלים: סיגל קליין בפסטיבל המרקים של מלון ענבל

החורף סוף סוף הגיע והקור הירושלמי הוא סיבה מספקת לרוץ וליהנות ממבחר הטעמים המפנקים והמהבילים של השף ניר אלקיים

פורסם בתאריך: 1.1.18 18:36

אחרי שבשבועות האחרונים נראה שהחורף החליטה להבריז וענני גשם גדולים ואפורים אין, היום העונה הקרה סוף סוף כאן. אז הקור הירושלמי בהחלט נותן את אותותיו ומעורר את החשק למרק. כמיטב המסורת העירונית, בירושלים לא באמת מחכים לגשמים, לברקים ולרעמים כדי להתחיל בהילולת המרקים. וכך, בתור מי שאין לו סבתא צמודה לבישולים, כששמעתי על פסטיבל המרקים שמתקיים במלון ענבל, ידעתי שזה המחוז הבא שלי לבחוש בו בקלחת.

 

פסטיבל מרקים מלון ענבל (צילום: פנינה גולדברג)

פסטיבל מרקים מלון ענבל (צילום: פנינה גולדברג)

 

הפסטיבל, שמתקיים עד סוף מרץ, הוא רעיון אדיר לירושלמים ולתיירים שמתפנקים על מתכונים מבית אמו של שף מלון ענבל, ניר אלקיים, שהחורף מעורר בו געגועים למטבח של אמא ולתחושת האושר והחמימות שהוא מביא אתו. זו התחושה שקיבלתי.

הדרך לחימום הגוף והנפש מתחילה בחנייה החינמית של מלון ענבל וממשיכה למתחם הלובי עם השטיחים המפוארים, הכורסאות הרכות והאווירה המכובדת השורה במקום. אם לא תמצאו את הלוקיישן – פשוט לכו אחר הניחוח שממלא את הקומה. לא ניתן לטעות. על במה מרכזית ניצבים שישה סירי ענק על חימום מתמיד, אליהם ניגשים מפעם לפעם טבחים בכובעי שף לבנים, בוחשים ובודקים אם יש צורך לחדש את המלאי.

 

 



פסטיבל מרקים מלון ענבל (צילום: פנינה גולדברג)

פסטיבל מרקים מלון ענבל (צילום: פנינה גולדברג)

 

במסגרת הפסטיבל המפנק יוגשו ערב ערב מבחר מרקים, חלקם משתנים במהלך הערב. לצד המרקים ניצבים גושי גבינות שניתן לגרר על המרק שלכם, עשבי תיבול טריים, לחמים כפריים טריים מכל הסוגים שניתן לפרוס ולקחת אל השולחן וכן מטבלים מגוונים וטעימים כמו פסטו, ממרח עגבניות מיובשות, טפנד זיתים, חמאה ועוד ממרחים שישלימו את החוויה המהבילה. אתם ודאי שואלים איך אפשר בלי שקדי מרק? אז אי אפשר. גם שקדי מרק, קרוטונים, אטריות ותוספות שונות ממתינים ליד הסירים. כיף אמיתי.

פתחתי במרק מינסטרונה אדום ובעל חתיכות גדולות של ירקות. אפשר לומר שמדובר בנזיד איטלקי חורפי, כבד ומענג במיוחד, אליו הצטרפו פרוסות עבות של באגט מלחם שחור וכפרי. אמנם כאן לא מדובר בגידולים מקומיים אבל כף אחת העיפה אותי למחוזות אחרים באיטליה.

 

 

מרק העדשים של מלון ענבל כנראה מתובל בהרבה אהבה, אחרת איך ניתן להסביר את עומק הטעמים של נזיד העדשים ששווה להמיר את הבכורה תמורתו. זיהיתי במרק סלרי וכוסברה ותיבול עדין שנע בין חריפות למתקתקות. בהחלט מומלץ גם לטבעוניים.

פסטיבל מרקים מלון ענבל (צילום: פנינה גולדברג)

פסטיבל מרקים מלון ענבל (צילום: פנינה גולדברג)

מרק בצל הוא מסוג המרקים שממעטים להכין בבית, רק משום הבישול הארוך והאיטי שלו.  אז המרק הקלאסי הזה מככב כאן בענק, כחביב הקהל, צבעו חום כהה עם נוכחות מוגברת של בצל שהופכת אותו למתקתק באופן נעים, ומנגד נוכחות עדינה של תיבול שגורם לכל הסיפור להיות מאוזן. אבל עם כל הכבוד לבצל, את העוקץ החשוב מעניקה גבינת פרמזן שהנחתי בתלולית מכובדת והיא נמסה והותירה חוטי מליחות דקיקים בין הכף שנכנסת אלי לפה לבין קערת המרק. נפלא, ולמה בכלל שאטרח להכין בבית?

נעבור לקישואים. מה כבר אפשר להכין מקישואים? הירק הכל כך לא סקסי הזה… אז מרק קרם הקישואים במלון ענבל צבר עדת מעריצים לא מבוטלת מאז נכנס לרשימת הטעימים והאמיצים של התפריט. הכל טחון לכדי מרקם נימוח מושלם ויחד עם זאת הוא אוורירי ולא כבד, מדיף ניחוחות טובים.

שף מלון ענבל ניר אלקיים (צילום: פרטי)

שף מלון ענבל ניר אלקיים (צילום: פרטי)

והאחרון שטעמתי הוא מרק ירקות כתומים החביב במיוחד על השף. הרעיון הוא פשוט, מרק כתום שמכיל דלורית, דלעת, גזרים ועדשים כתומות, שכל אחד יכול להכין. במקרה הנוכחי הטעמים מתקתקים אליהם מתפרצים ניצוצות של חריפות שאני מנסה לזהות אולי מג'ינג'ר או זרעי חרדל, והסמיכות הרכה הזו שעוטפת את הלשון. פינוק.

מדובר בארוחה משביעה עד מאוד, ממנה ניתן לאכול עוד ועוד. האורחים, ברובם אמריקאים, שומרים על שקט ואלגנטיות, בעוד המלצרים החרישיים סובבים סביב ומוזגים כוס יין (בתשלום נוסף). חורף או לא – אוהבים כאן מרק.

פסטיבל מרקים במלון ענבל. יש לברר את המועדים. ז'בוטינסקי 3. א'–ה', 22:00-12:00, מחיר: 65 שקל לאדם ללא הגבלה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר