רז סקלס (צילום: ברק ויס)
רז סקלס (צילום: ברק ויס)

מורה לחיים: מי המוזיקאי שמופיע עם תלמידיו על הבמות בעיר?

רז סקלס, 50, הוא יותר ממורה למוזיקה ומשמש כמנטור לתלמידיו שחלקם מופיעים איתו; החודש, אחרי 22 שנות זוגיות, הוא התחתן עם בת זוגו, שמבוגרת ממנו ב-12 שנה; ומה יש לו להגיד על הצמד המוזיקלי הכי שנוי במחלוקת סטטיק ובן אל?

פורסם בתאריך: 26.6.17 17:40

אין תלמיד ותלמידה במגמות המוזיקה ברחבי העיר שלא מכיר את רז סקלס, המורה למוזיקה המיתולוגי בתיכון לאמנויות בשכונת טלביה, שלא רק מעשיר את תלמידיו בידע העצום שיש לו במוזיקת ג'אז ורוק, אלא גם מעניק להם במה. סקלס נוהג להזמין את תלמידיו להופיע יחד איתו בהופעות מוזיקליות בבמות ברחבי העיר ומחוצה לה. ממש השבוע מתוכננת הופעה בתל אביב, שבה הוא ינגן יחד עם תלמידים ותלמידות. כמו כן, מדי שנה מופיעים תלמידי מגמת המוזיקה בתיכון לאמנויות בצוללת הצהובה, בהובלתו של סקלס בעל היכולת המופלאה להעמיד על במה אחת את לד זפלין, הביטלס וג'ון קולטריין. סקלס, כמו שזה נראה הוא יותר ממורה, הוא מנטור, למאות התלמידים שלמדו אצלו לאורך השנים.

"אני מוזיקאי העוסק בהוראה כמרכז מגמת המוזיקה בבית הספר לאומנויות משנת 2001", מספר סקלס בשיחה עם "כל העיר", "בעצם התחלתי בבית הספר כמורה מחליף, ולאט לאט התקדמתי למשרה מלאה. בנוסף, אני חלק ממארגני קהילה חברתית שנקראת 'קהילת הג'אז החברתית' ללא מטרות רווח ואנחנו מביאים אמני ג'אז מחו"ל. החלום שלי היה להביא את הג'אז לבית הספר, להעביר לתלמידים את האהבה שלי למוזיקה, ואכן אני מרגיש שאני מצליח לגרום להם להתאהב".

 

רז סקלס (צילום: פטר ויט)

רז סקלס (צילום: פטר ויט)

 

אומרים שהרוק בשלבי גסיסה. איך אתה מנחיל לתלמידים שלך את האהבה שלך לז'אנר? 

"זה משתנה בין תלמיד לתלמיד, יש כאלה שתמיד מגיעים לקבל עצה או להתלבט איתי בקשר לנושאים כאלה ואחרים, ויש את התלמידים העצמאיים שכבר מנגנים בהרכבים או כאלה שנמצאים בכיתות אומן. הכי חשוב שכיף לי להגיע לבית ספר, כיף לי האינטראקציה עם התלמידים, וכיף לי לנגן ולאלתר".

 

 

רז סקלס ותלמידות המגמה למוזיקה בצוללת הצהובה (צילום מגמת מוזיקה)

רז סקלס ותלמידות המגמה למוזיקה בצוללת הצהובה (צילום מגמת מוזיקה)

 

***

לקראת ההופעה בעיר:  להיט – פרח השכונות, משחק טריוויה על טיפקס 

המהפך של המנהלת רוני אוחנה בבית הספר גואטמלה בקרית מנחם 

הורים השביתו את בית הספר לוריא לאמנויות 

הטור של רני חזון-וייס: צדק צדק נרדוף 

 

***

 

 

מה דעתך על הצמד המוזיקלי הכי חם ואהוב בקרב הנוער – סטטיק ובן אל?

"אני בניגוד להרבה אחרים לא חושב שאפשר להגיד על מוזיקה שהיא 'זבל'. אני מאמין שמוזיקה שמשמחת אנשים היא מוזיקה טובה. כמוזיקאי אני לא מקשיב להם, אבל בהחלט אני מכבד את מה שהם עושים".

 

סטטיק ובן אל תבורי (צילום: מתוך יוטיוב)

סטטיק ובן אל תבורי (צילום: מתוך יוטיוב)

 

בחודש האחרון, בעקבות סגירת רשות השידור, ומעבר תחנת 88FM לתאגיד השידור הציבורי "כאן", סקלס נאבק להחזרת התכנים המקוריים של התחנה ובין השאר הוא פעיל בדף הפייסבוק "משמר 88". "מבחינתי 88FM היה משמעותי בגלל הג'אז", אומר סקלס, "אבל גם שאר המוזיקה היתה טובה מאוד. הסיפור של עזיבת השדר בועז כהן מהתחנה הוא טראגי, מדובר באחד מעמודי התווך של 88FM. זה עצוב מאוד ורק מראה לכולנו כמה הפוליטיקה חודרת לאמנות על סוגיה".

 

 

רז סקלס (צילום: ברק ויס)

רז סקלס (צילום: ברק ויס)

 

 

סקלס, בן 50, נולד בהולנד, בגיל שנה הוא עלה לארץ יחד עם משפחתו, שהתיישבה בשכונת קטמון הישנה, ירושלים. כיום הוא מתגורר ביישוב הקהילתי שריגים בעמק האלה, יחד עם בת זוגו שמבוגרת ממנו ב-12 שנה. החודש, לאחר 22 שנות זוגיות, הם מיסדו את הקשר בחתונה כדת משה וישראל.

למה להתחתן אחרי 22 שנות זוגיות?

"אני מבין שהצצת לי בפייסבוק", הוא צוחק, "אכן זוגתי ואני חיים יחד כבר 22 שנים, היא מבוגרת ממני ב-12 שנים והיא אהבת חיי, החברה הטובה ביותר שלי, בלעדיה אני אפס. בהתחלה רק הפריע לנו שקוראים לנו ידועים בציבור, אחר כך התחלנו לחשוש שאולי אחד מאיתנו ימות. הדרך למנוע זאת היתה נישואין בצורה המלאה, כולל מקווה והכל, ואני חייב להגיד שמאוד נהנינו מזה. לזוגתי יש בת גדולה ולה יש שני ילדים, כך שיחד עם הנישואים אני ממש סבא גאה".

 

 

רז סקלס בהודו (צילום: פרטי)

רז סקלס בהודו (צילום: פרטי)

 

סקלס מוסיף ומספר כי "אחת האהבות שלי היא גידול ירקות ופירות, וכמובן הודו . לאורך כל ילדותי ניגנתי, מגיל 6 ועד גיל 15 ניגנתי על פסנתר, ולאחר מכן על גיטרה. בבית הספר אף פעם לא למדתי מוזיקה, לזה המורים הפרטיים דאגו, אבל אחרי הצבא כבר הלכתי ללמוד באקדמיה למוזיקה, אך יותר מהכל למדתי מוזיקה מדיסקים. גם משהו שהפך לפריט לאספנים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אריאל קרוון

    המוסיקה זורמת בדמו..רז היה מוביל ההרכב "הוט והברנשים" עם מיכאל על הבס שי בתופים רז עם הגיטרה האלמותית והילה הוטמכר שהיתה זמרת ההרכב..הם ניגנו בפיילוט שערכתי באולם מלון קיבוץ צובה ושכיניתי בזמנו "belmont jazz club"..בניצוחו של רז קצר ההרכב תשואות וסימפטיה ואני זכיתי להגשים חלום..ג'ז זה רז ולהיפך..אני בטוח רז שעוד ניפגש בין הצלילים..

  2. RAZ SEKELES

    חוה סקלס (מטפלת במוסיקה)
    26.6.17
    לרז היקר, כמי שגדלה עם חינוך מוסיקלי קלסי, היה לי מרתק ביותר לראות / לשמוע, כיצד זרמת בטבעיות ובשמחה לכוון הג'ז וכיצד העשרת את אבא, אותי ואת שני אחיך בתחום זה. רז, נעים לאם ללמוד מבנה
    בהאזנה לנגינתו המרתקת, בשיחות קבועות ובהתבוננות על התפתחותך המעניינת. באהבה, אמא.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר