פרופ' ברטולד פרידלנדר, מכללה אקדמית הדסה (צילומים: איריס כהניאן, בנימין טוויטו)
פרופ' ברטולד פרידלנדר, מכללה אקדמית הדסה (צילומים: איריס כהניאן, בנימין טוויטו)

"חובתנו לפתוח את דלתות האקדמיה לכל האוכלוסיות בעיר"

פרופ' ברטולד פרידלנדר, נבחר לכהונה נוספת, עד שנת 2022, לשמש כנשיאה של מכללה אקדמית הדסה: "50 אחוז מהסטודנטים שלנו הם דור ראשון להשכלה", ראיון

פורסם בתאריך: 7.7.17 18:43

פרופ' ברטולד פרידלנדר, 75, שמשמש כנשיא המכללה האקדמית הדסה, מאוגוסט 2012, נבחר לכהן בקדנציה נוספת עד לשנת 2022. הוא ייסד את החוג לביוטכנולוגיה במכללה ועמד בראשו עד לתחילת כהונתו כנשיא. בנוסף, הוא שימש כמנכ"ל בחברות סטארטאפ לביוטכנולוגיה בישראל ובמדינות נוספות.

על רקע סיום שנת הלימודים הוא מספר: "השנה בטקס הבוגרים שלנו אנחנו נותנים תעודות לכ־620 בוגרים, שזה המספר הגדול שהיה במכללה. חובתנו להיות מסוגלים להציע לסטודנטים מספר רחב של מקצועות שעונים על דרישות העיר".

 

פרופ' ברטולד פרידלנדר (צילום: בנימין טוויטו)

פרופ' ברטולד פרידלנדר (צילום: בנימין טוויטו)

איך אתה מסכם את הקדנציה הנוכחית?
"בחמש השנים האחרונות, הובלנו את המכללה לגידול מעבר ל־50 אחוז במספר הסטודנטים. בשנה האקדמית הנוכחית גדלנו ב־20 אחוז במספר הסטודנטים לשנה א', כשהגידול הארצי היה סביב 1.5 אחוז. הקמנו מרכז קריירה בתוך המכללה שמכוון את הסטודנטים לשוק העבודה. אנחנו בקשר עם כל מיני גורמים מהתעשייה, שקולטים אותם למקום העבודה. אנחנו גם עושים סדנאות; איך לכתוב קורות חיים, איך להתראיין, מה הם רוצים לעשות כשהם מקבלים את התואר. אז בעצם היתה פעילות מאוד אינטנסיבית לכוון את המכללה לקריירה. חשוב לנו שהסטודנטים שלנו יישארו בירושלים, אנחנו מנסים לעשות זאת דרך מרכז קריירה. לספק כוח עבודה לעיר שמתפתחת מבחינה טכנולוגית עם ההאב הביוטכנולוגי שיש פה בהייטק.

 

***

מדריך העסקים הגדול בירושלים

אייסלנד – תחרויות ההוקי קרח של המכביה פתוחות לקהל הרחב 

15 שנה למכינת עולים חדשים במכללת הדסה 

בחנו את עצמכם – עד כמה אתם אוהדי בית"ר?

***

 

"נושא נוסף שהתפתח בשנים האחרונות היה לפתוח ולחפש בצורה אקטיבית, ולתת הזדמנות לכל הסגמנטים של האוכלוסייה", אומר פרופ' פרידלנדר. "אנחנו מאוד פעילים ורב תרבותיים. יש לנו סטודנטים יהודים, ערבים, חרדים. למעשה, 50 אחוז מהסטודנטים שלנו הם דור ראשון להשכלה, וזה כבר שנים ככה. חובתנו לפתוח את דלתות האקדמיה לכל האוכלוסיות בעיר, לא סתם לתת להם תואר אלא לתת להם תואר עם ערך ואנחנו משקיעים מאוד על זה.

"הרחבנו את המעורבות בקהילה אצל הסטודנטים. אני חושב שזה חלק מאוד חשוב של לימודים אקדמיים להביא גם כיוון לאחריות חברתית של אנשים. הסטודנטים שלנו נתנו בערך 11 אלף שעות לפעילות במזרח ומערב העיר. לדוגמא סטודנטים של אופטומטריה שבדקו ילדים במרכז קליטה, זאת פעילות חברתית, אבל זה גם קשור ללימודים שלהם. הקליניקות שלנו גם באופטומטריה וגם בהפרעות בתקשורת הן קליניקות פתוחות לאוכלוסייה החלשה של ירושלים".

 

מכללה אקדמית הדסה (צילום: איריס כהניאן)

מכללה אקדמית הדסה (צילום: איריס כהניאן)

 

איך לדעתך אפשר למשוך יותר סטודנטיות למקצועות הטכנולוגיים?
"אצלנו כבר עלו הנתונים. אני חושב שהדבר שבאמת מביא את הסטודנטיות אלינו זאת האופציה להשתלב במקום עבודה ממש כמעט בלי שום בעיה. יש לנו קשר מאוד הדוק עם הבוגרים והבוגרות. אנחנו שומעים מהם שהם היו רוצים קורסים בטכנולוגיה, ואנחנו לוקחים את זה בחשבון כקורסי תעודה, כדי לפתוח את הדלתות שהם יוכלו לחזור אלינו וללמוד דברים ספציפיים עבור שוק העבודה. הם מביאים לנו את הצורך של השוק. הדבר השני זה הקשר הישיר לתעשייה".

התוכניות לקדנציה החדשה של פרופ' פרידלנדר רבות, "יש בקנה מספר תוכניות שאנחנו רוצים לפתוח. אני מקווה שבתחילת השנה נוכל להודיע על פתיחה של חוגים חדשים ותארים שניים חדשים ולהרחיב את הפעילות הבינלאומית של המכללה. אני איש שחולם", הוא מסכם, "ברגע שמסתיים פרויקט, מגיע חדש".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר