גן הודיה בגבעת מרדכי
גן הודיה בגבעת מרדכי

ניצחון לסרוגים בעיר: גן הודיה בגבעת מרדכי לא יעבור לציבור החרדי

לאחר מאבק של ההורים יישאר הגן בגבעת מרדכי בידי המגזר הדתי-לאומי

פורסם בתאריך: 15.8.17 15:50

היום, שלישי, התקבלה הודעה ממשרד החינוך כי גן הודיה בגבעת מרדכי יישאר במקומו לטובת הציבור הדתי-לאומי. כפי שפורסם ב"כל העיר", ההורים לילדי הגן נאבקו נגד החלטת העירייה להעביר את הגן לציבור החרדי.  ההורים סיפרו בין השאר כי ילדיהם ילמדו בחודש ספטמבר הקרוב במבנה ישן ופחות טוב, לעומת המבנה שבו למדו בשנה שעברה. “זהו גן דתי שקיים למעלה מ־40 שנה”, ציינו ההורים, “העירייה מתכוונת להעביר את הילדים למבנה אחר, יותר קטן, ולתת את הגן שלנו לחרדים".

 

 

 

גן הודיה בגבעת מרדכי

גן הודיה בגבעת מרדכי

 

 

המשנה לראש העיר דב קלמנוביץ (הבית היהודי)  אומר ל"כל העיר": "הגיע הזמן שהציונות הדתית תרים את הראש ותפסיק להיות ילדת הכאפות של ירושלים.  בערך לפני כחודש, התחלתי לקבל מבול של פניות מהורים מודאגים שבישרו להם כי הגן של ילדיהם עומד לעבור לידיים חרדיות. הודעה זו התווספה למגמה מדאיגה בירושלים, לפיה הציונות הדתית נרמסת. בשיתוף פעולה עם ההורים העלנו את הסיפור של הגן לסדר היום בירושלים. ערכנו סיורים במקום והפעלנו לחץ בכל  מנוף אפשרי שעמד לרשותנו. היום עם קבלת הבשורה, אפשר לומר שירדה לי אבן מהלב. עם זאת, יש לפתחנו עדיין הרבה עבודה וישנם לצערי עוד מספר מוסדות של הציונות הדתית בבירה שעומדים לעבור".

 

דב קלמנוביץ. צילום: נעה קסטל

דב קלמנוביץ (צילום: נעה קסטל)

גן הודיה מגבעת מרדכי הוא אחד משלושת מוסדות לימוד שהיו אמורים לעבור מהציבור הלאומי- דתי למגזר החרדי. נכון לעכשיו בית הספר היסודי, ממלכתי דתי נווה עציון בנות מבית וגן, ובית הספר היסודי ממלכתי דתי, ברנדט בנווה יעקב צפויים לעבור.

מהעירייה נמסר: "הסוגיה נבחנה בהנחיית ראש העיר על ידי מינהל החינוך, בפני המינהל עמדו מספר חלופות, כאשר ההחלטה שהתקבלה היתה אחת מתוך החלופות שנבחנו. צר לנו כי גורמים פוליטיים אינטרסנטיים מנסים להטעות את הציבור ולהציג מצגי שווא אחרים. ראש העיר הוא שותף אמיתי ונאמן של הציונות הדתית, וימשיך לחזק ולהעצים את החינוך הדתי לאומי בירושלים שנמצא בפריחה הגדולה ביותר אי פעם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. יעקב

    חבל ששר החינוך שאמור לדאוג לאינטרס הדתיים לאומיים לא מסייע סיים את הסאגה הזאת

  2. שלי שלי

    כשהגנים של החילונים הועברו זה אחר לה לידי הציבור הדתי אמרו לנו שזו דרישה דמוגרפית. "אתם מתוכווצים" אמרו לנו, והם גדלים. ועכשיו, קורה בדיוק אותו הדבר לכם. שמחה קטנה לאיד. ככה נראת תחילתו של הסוף

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר