אביב קינן (צילום: אורן בן-חקון)
יו"ר מנח"י, אביב קינן (צילום: אורן בן-חקון)

ראש מנח"י: "שתהיה שנה של צמצום פערים ושוויון הזדמנויות"

ראש מנח"י הטרי, אביב קינן, מספר על התוכניות והאתגרים ומרגיע בעניין תופעת ההדתה: "לבתי הספר החילוניים יש בחירה מלאה מה ללמד ומה לא"

פורסם בתאריך: 2.9.17 19:09

בשנת הלימודים החדשה התשע"ח, פותח אביב קינן את שנתו הראשונה כמנהל מינהל החינוך בעיריית ירושלים, לאחר שקודמו משה (קינלי) טור־פז החליט לסיים את תפקידו. קינן שימש בשנה שעברה כמשנה לראש מנח"י, ולפני כן כסמנכ"ל קהילה, חינוך ורווחה בעיריית בת ים. בנוסף, הוא היה שותף להקמת רשת בתי הספר ברנקו וויס, וניהל אותה במהלך שמונה שנים.

"אני מאוד רוצה שזו תהיה שנה ברוכת עשייה, של צמצום פערים ושוויון הזדמנויות לתלמידים, אומר השבוע בשיחה עם "כל העיר" קינן. "בעיקר אני רוצה שיהיה כיף ונעים לתלמידים והמורים לבוא לבית הספר. אני רוצה לתת סיכוי לתלמידים להגיע לגבהים בהתעלם מהרקע ממנו הם מגיעים. במזרח העיר השקענו 25 מליון שקלים ביחד עם המדינה ביום לימודים ארוך ולימודי העשרה, ובמערב העיר, אנחנו מכפילים פי שישה את כמות בתי הספר שיש בהם עובדים סוציאליים ומועדוניות ובכך יוצרים סל סיוע למנהלי בתי הספר. במגזר החרדי אנחנו יוצרים תהליך ניתוב ומיפוי בכיתה ו' כדי לאתר את התלמידים שעתידים לנשור מהמערכת, ואז נותנים להם מענה. בנוסף, הקצבנו שישה מליון שקלים לבתי הספר היסודיים במערב העיר עבור תוכנית שנקראת 'מחדש', ובה בעצם אנו קוראים לשנות את פניהם מהיסוד".

 



אביב קינן (צילום: אורן בן-חקון)

אביב קינן (צילום: אורן בן-חקון)


 

יש השנה לא מעט אתגרים, בראשם, כמו כל שנה אחוז הזכאות לבגרות בירושלים הוא מהנמוכים בארץ.

"זה לא נכון", טוען ומדגיש קינן. "זו תוצאה של צורת המדידה של משרד החינוך. בירושלים יש שתי קבוצות אוכלוסייה שלא הולכות למסלול של בגרות מבחירה מלאה – מרבית הציבור החרדי ומרבית הציבור הערבי. ולכן, מה שצריך לדעת הוא כמה מתוך התלמידים שכן לומדים לבגרות מצליחים, ואני יכול להגיד לך מהנתונים שלי – 82 אחוז מהתלמידים הללו זכאים לבגרות וזה רק עולה".

נראה כי מאבקי הצביון בבתי הספר רק מתרחבים – בית הספר ברנדט בנוה יעקב הוחלט כי יעבור לחרדים, וכך גם בית הספר נווה עציון בבית גן. כיצד אתה פועל נגד צמצום כיתות הלימוד במגזר הממלכתי והממלכתי דתי? 
"יש כאן אמירות ציניות של פוליטיקאים. אחרי 20 שנה בקרית היובל הוקם בית ספר ממלכתי דתי חדש, זה ייתן מענה לנווה עציון. לגבי בית הספר ברנדט, אכן בנוה יעקב ישנה מצוקה של מקום לימוד לחרדים, ישנם שלומדים בתת תנאים. בברנדט לומדים כ־140 תלמידים במתקן שיכול להכיל 600 תלמידים, לכן לקחנו את בית הספר והעברנו אותו לאוכלוסיה החרדית כדי שגם הם ילמדו בתנאים נאותים, ואת תלמידי בית ספר ברנדט העברנו למתקן שיכול להכיל 300 תלמידים, כך שאף אחד לא נפגע".


 

אביב קינן (צילום: אורן בן-חקון)

אביב קינן (צילום: אורן בן-חקון)


 


 

 

בהמשך לכך, הורים חילונים בירושלים חוששים מכניסתם של תכנים דתיים לא מפוקחים. מהי עמדתך בנושא?
"אני בעד שכל קהילה תבחר להכניס מה שמתאים לה. מבדיקה שערכתי – זה לא קיים בבתי הספר בירושלים. בתי הספר שהחליטו להכניס את התכנים הם בתי הספר הדתיים, ואילו לבתי הספר החילוניים יש בחירה מלאה מה ללמד ומה לא.

"אני יודע שאני רוצה ופועל לייצר קהילה אחת", מסכם קינן, "כלומר, לתת לבתי הספר את התחושה שיש אבא. אני הנחתי את כל העובדים במנח"י להקשיב לכולם ולנסות לתת את המענה הטוב ביותר".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר