(צילום אילוסטרציה: תמר הירדני)
(צילום אילוסטרציה: תמר הירדני)

חשיפת "כל העיר": בת כשנה וחצי נשכחה בחצר מעון בארמון הנציב, המטפלת הושעתה

בת השנה וחצי נשכחה למשך כמה דקות בחצר המעון, בניגוד לנהלים, מבלי שהצוות הבחין בכך. במינהל הקהילתי מוסרים ל"כל העיר": "מתחקיר מעמיק שביצענו עלה שהנהלים לא נשמרו, ובעקבות כך העובדת הושעתה"

פורסם בתאריך: 24.6.19 08:31

מה קורה במעון בארמון הנציב? ל"כל העיר" נודע כי בת כשנה וחצי נשכחה בחצר המעון למספר דקות – וזאת מבלי שהצוות הבחין בכך. הפעוטה שהתה לבדה בחצר ללא השגחה, וזאת בניגוד לנהלים. המקרה התרחש לפני כשבועיים. מיד עם היוודע כי בת השנה וחצי שוהה בחצר ללא השגחה, וזאת רק לאחר שאחת המטפלות הבחינה בה במקרה, היא הוכנסה לתוך כיתת הפעוטות במבנה המעון. המקרה דווח למינהל הקהילתי בארמון הנציב, שאחראי על המעון. לאחר בדיקה שנערכה המטפלת הושעתה ולא שבה לעבודתה.

יש לציין כי האמא של הפעוטה שנשכחה בחצר פנתה ל"כל העיר" וביקשה להדגיש כי היא סירבה להתראיין לכתבה.



"תינוקת קטנה נשכחה בחצר המעון קרוב ל-10 דקות", מספרת ל"כל העיר" אחת האימהות במעון, "זה היה לפני שבועיים. בנס אחת המטפלות הבחינה בה והוציאה אותה מהחצר".

אימהות אחרות ממשיכות ומספרות כי האירוע החמור התרחש על רקע בלאגן שמתחולל בגן, בעקבות תחלופה מהירה של הצוות והיעדר של כוח אדם. "בתחילת השנה עזבה המנהלת שניהלה את המעון בשנתיים האחרונות", מציינת בשיחה עם "כל העיר" אמא לפעוט במעון. "מדובר במנהלת השלישית שעזבה, הגיעו מים עד נפש. הבעיות התחילו שבאמצע השנה המינהל כפה עלינו שיפוץ של כיתה במעון, ואת ההורים לא שיתפו ולא שאלו יותר מדי. פשוט העבירו את כיתת התינוקות. מה שקורה שאין מספיק מטפלות – כשאני נכנסתי למעון ראיתי שתי מטפלות על 25 ילדים. המטפלות מקסימות, אבל הן קורסות. המטפלת הראשית של הכיתה עזבה באמצע השנה כי היא קרסה, שאר הסייעות מוציאות ימי מחלה ללא סוף".

לדברי האמא, כאשר היא פנתה להנהלת מינהל קהילתי ארמון הנציב ומפקחות משרד העבודה והרווחה, היא נענתה בתשובות שאינן מספקות. "המפקחות של התמ"ת יודעות מה קורה. בנוסף, דיברתי עם מנהל המינהל והתשובות שלו לא מתקבלות על הדעת. אומרים לנו 'אין מה לעשות'. השיא היה שמנהלת המעון שלחה הודעה כי במידה ולא תשיג כוח אדם בהקדם, מחוסר ברירה היא תאלץ לסגור את כיתת הפעוטות במעון לפני תאריך היציאה לחופש – ה-9.8. זה לא הגיוני לסגור את הכיתה, במעון הזה יש בלגן אחד גדול, זה נורא ואיום, אנחנו אובדי עצות".

אמא נוספת לבת שנה וחצי במעון ממשיכה ומספרת כי "המטפלת הראשית היתה שחוקה, הכל היה עליה ולכן היא התפטרה. כתוצאה מכך הביאו מטפלות אקראיות שילדים לא מכירים. וזה השפיע על הילדים. לדוגמא, הבת שלי היתה בגמילה מטיטול וזה פגע בה – באחד המקרים היא עמדה בתוך שלולית של פיפי. יש מחסור רב בכוח אדם. איך קורה שילדה נשכחת בחצר המעון קרוב ל-10 דקות? מרוב שיש מחסור בכוח אדם מבקשים מההורים לבוא לתגבר במעון, זה נשמע הגיוני? אמרו לנו בפירוש שאם לא נמצא מטפלות יסגרו את הכיתה".



מהנהלת מינהל קהילתי ארמון הנציב נמסר לפניית "כל העיר" כי "כחלק ממחויבות לאיכות, ולשמחתנו הרבה, אכן נערך שיפוץ במעון, וזאת בשיתוף גורמי פיקוח ממשרד הרווחה ומהעירייה. השיפוץ כלל לא התקיים בזמן השינה והוא תוכנן כך שכל הפרעה תהיה מינימלית. כמו כן, אכן ארע מקרה של שכחת ילדה למספר דקות בחצר המעון בעת איסוף הילדים למבנה. המקרה דווח לכל הגורמים הרלוונטיים. מתחקיר מעמיק שביצענו עלה שהנהלים לא נשמרו, ובעקבות כך העובדת הושעתה ולא שבה לעבודתה ועניינה נדון בימים אלו. אין בכוונתנו להתפשר על איכות הצוות, גם אם הדבר כרוך בתחלופה. דלת מנהל המינהל הקהילתי פתוחה תמיד לציבור ולהורי המעון, ושיח רצוף ופרודקטיבי מתקיים לאורך כל השנה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר