מוזמנים לפנות לעורכי דין לענייני תעבורה | צילום: אילוסטרציה
מוזמנים לפנות לעורכי דין לענייני תעבורה | צילום: אילוסטרציה

נתפסת נוהג בזמן שלילה? זה מה שאתה צריך לעשות

נהיגה בזמן שלילה נחשבת לאחת העבירות החמורות ביותר, לכן ישנה חשיבות גבוהה לייצוג משפטי הולם באמצעות עורך דין לענייני תעבורה. לפניכם הפרטים

פורסם בתאריך: 16.8.21 10:18

נהיגה בזמן שלילה נחשבת לאחת העבירות החמורות ביותר בספר החוקים, למעשה במקרים כאלו יכול ואף ברוב המקרים גם פוסק בית המשפט על מאסר בפועל.

כאשר אנחנו מדברים על נהיגה בשלילה אנחנו לא יכולים להדיר עינינו מן החומרה שבה, לכן ישנה חשיבות גבוהה לייצוג משפטי הולם באמצעות עורך דין לתעבורה.

השלב הראשוני: להפקיד את הרישיון

כאשר מוטל על נהג עונש פסילת רישיון בפועל, על הנהג לפנות בהקדם עם רישיונו אל מזכירות בית המשפט. בהנחה ואין בידו את רישיון הנהיגה מאבדון או שנגמר לו התוקף על הנאשם לגשת למשרד הרישוי ולקבל טופס ייעודי עליו יצטרך לחתום עורך דין תעבורה.

פסילת רישיון מתקיימת אך ורק ברגע בו הרישיון הופקד במזכירות בית המשפט. יחד עם זאת, כאשר נהג נפסל מנהיגה בכוונת זדון ולא מפקיד את רישיונו הוא עלול להיות חשוף לעונש מאסר בפועל.

נהיגה בזמן שלילה: זה הזמן להתחבר אל עניין הענישה

רובנו לא חושבים יותר מדי כאשר אנחנו עושים מעשים מסוימים, לפחות לא על ההשלכות. עונשי תעבורה רבים יכולים להסתיים בנקודות אשר נזקפות לחובת הנהג, בקנסות מנהליים שונים, אך זה לא המצב כאשר אנחנו מדברים על נהיגה בפסילה.

למעשה, נהיגה כאשר הנהג פסול מלנהוג יכולה להוביל את הנהג לעונש מאסר של עד 3 שנים. כאשר נהג נוסע בשלילה הוא מסכן את הציבור ואף מזלזל במשפט שהורשע בו וברשויות החוק.

לא בכל המקרים פוסק בית המשפט על עונש מאסר של שלוש שנים, יחד עם זאת, מדובר בעונש שכיח מאוד. בסופו של יום בית המשפט ייקח את כל המידעים הרלוונטיים ויחליט האם עונש מאסר, קנס כספי או במקרים מסוימים פסילת רישיון לתקופה ארוכה יותר, תהיה עונש מתאים.

על מנת להימנע מאי נעימויות אנו ממליצים לכם לדבר עם עורך דין תעבורה אשר יעזור לכם להתמודד אל מול רשויות החוק.

נהיגה בפסילה ללא ידיעה

ישנם לא מעט מצבים בהם הנהג בכלל לא יודע שהוא בפסילה. על הנהג לדעת שהוא בפסילה. על מנת שפסילה תתקיים על הנהג להיות בבית המשפט או לחילופין במשרד הרישוי ברגע בו נשלל רישיונו. בהנחה ולא היה ברגע ההחלטה יש לשלוח את ההחלטה בדואר רשום על מנת לאשר מסירה.

כאשר הנהג לא יודע כלל על הפסילה, אין באפשרות החוק להעמידו לדין.

אכיפת נהגים בפסילה: משטרת ישראל עובדת ימים כלילות

נהיגה בפסילה נחשבת לאחת העבירות השכיחות ביותר במדינת ישראל. למעשה, משטרת ישראל יודעת על הנעשה וממשיכה לאכוף ימים כלילות עבירות תנועה.

למעשה, במשטרת ישראל קיימים מספר יחידות אשר מטרתן לעקוב אחרי נהגים אשר נמצאים בפסילה ואשר יש חשש שיעלו שוב על ההגה במטרה לתפוס אותם ברגע מעשה.


תוכן שיווקי


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר