תוכנית 40 + לצילום | צילום: טליה סיון בוגרת שנה ג' בתוכנית
תוכנית 40 + לצילום | צילום: טליה סיון בוגרת שנה ג' בתוכנית

לומדים צילום אצל הטובים ביותר ונהנים מכל רגע

בית הספר לאמנות ולחברה מוסררה מציע תוכנית צילום ייחודית לבני 40 פלוס, שרוצים ללמוד את סודות הצילום העכשווי בראי האמנות

פורסם בתאריך: 5.9.21 21:17

״לפני ארבע שנים הגעתי לתוכנית 40 פלוס של מוסררה, ישר התאהבתי. בזכות התוכנית נחשפתי לעולם חדש ומרתק של אמנות ויצירה. מצאתי בית, מקום למלא בו את הנפש ואת האינטלקט. הצלחתי לחדד את הקול האישי שלי, להעמיק פנימה ביצירה ולחבר אותה לעוד אספקטים של חיי. ממליצה בחום על התוכנית, באתי לשנתיים, נשארתי עוד שנתיים והיד עוד נטויה". (אדוה קפלן דרור)

״מוסררה פתחה בפניי עולמות שלא הכרתי. אחרי ארבע שנים (כמעט) ביחד עם המון ידע וצמיחה אישית, אני עדיין מלאת צימאון להמשיך וללמוד. הצוות מאוד אכפתי ומגוון בגישותיו. המרצים מכילים ומעודדים ליצירה ועשייה, וה״ביקורת״ תמיד דוחפת למעלה ולא למטה״. (רבקה קובלסקי)

המלצות אלה ועוד רבות מלוות את תוכנית הצילום לגילאי 40 פלוס במוסררה שמנהלת מיכל בראור בשנתיים האחרונות.

תוכנית 40 פלוס שייכת למחלקה לצילום בבית הספר לאמנות ולחברה ע"ש נגר, ופועלת כבר תשע שנים בבית הספר מוסררה שבירושלים. זוהי תוכנית דו־שנתית המיועדת לכל מי שמעוניין לחזור אל ספסל הלימודים וללמוד את רזי הצילום בדגש על אמנות עכשווית. המסלול גמיש ומתאים לאנשים עובדים, גמלאים ולכל אלה שהמשותף להם הוא חיבתם לצילום והרצון לגשר על הפער המורכב בין הדימוי שנמצא בראשם ובין התוצר הסופי.

מיכל בראור היא צלמת, אמנית, חוקרת ואוצרת, בוגרת תואר ראשון בבצלאל ותואר שני באקדמיה המלכותית לאמנויות בלונדון. בראור מציגה בימים אלה בטנריף ובנורבגיה ובקרוב תפתח תערוכה בבית חנקין ותערוכה במרכז לאמנות דיגיטלית בחולון. לדבריה: "הרעיון המרכזי בתוכנית הוא להתמקצע בצילום כמדיום של אמנות באופן מעמיק ורחב, כאשר הסטודנטים בתוכנית הם חלק מאוכלוסיית בית הספר ונהנים מהמשאבים שיש לנו להציע, אם זה חדרי סטודיו, ספרייה או מעבדה דיגיטלית, לצד אסיסטנטים שמלווים באופן אישי בכל נושא. השיעורים מתקיימים בקבוצות קטנות והליווי אישי מאוד לאורך התהליך שהמשתתף חווה. ראוי לציין שכמעט אף אחד אינו מפסיק ללמוד אחרי שנתיים, יש הממשיכים אצלנו שלוש, ארבע ועד תשע שנים לקורסים נוספים בתוכנית 40 פלוס ובמחלקה לצילום. התוכנית כוללת סדנאות מעשיות, קורסים עיוניים, סיורי גלריה, מפגשים עם צלמים מקצועיים, כיתות אמן ועוד".

מתוך תערוכת בוגרי תוכנית 40+ | צילום: שי וגנר

מתוך תערוכת בוגרי תוכנית 40+ | צילום: שי וגנר

איך תיראה שנת הלימודים הקרובה?

"לקראת שנת הלימודים הקרובה, שינינו את מבנה תוכנית הלימודים על מנת שתהיה יותר נוחה וכן, כדי לאפשר גם לקהל מחוץ לירושלים להצטרף אלינו. שנת הלימודים תשלב 75 אחוזים של למידה מקוונת לצד 25 אחוזים של מפגשים באתרים שונים ברחבי הארץ לצילומים משותפים, סיורי גלריות וסדנאות עם צלמים. רעיון הלמידה המשולבת צמח מתוך ההתנהלות של בית הספר בעת הקורונה. בתקופה זו ראינו שהתוכנית שלנו שימשה עוגן עבור אנשים בתקופה מערערת זו. נתנה להם מקום להתבטא, מקום לעשות סדר בראש דרך דימויים, שיחות, להיות מוקפים בקהילה יוצרת ולהתבונן בכל מה שקורה להם במשך התקופה".

אילו קורסים לומדים בתוכנית?

"בכל שנה לומדים שלושה קורסים. קורס מרכזי ושני קורסים תומכים. השנה הראשונה מורכבת מקורס בסיסי של פיתוח שפת צילום אישית. הלומדים זוכים לליווי צמוד מאת תומר קאפ – אמן וצלם בכיר, מתוך מטרה ללמוד שפה חדשה וקול ייחודי פרטי. לקורס זה מצטרף קורס תאורה וחלל בהדרכת הצלם אסף אלבוחר, בו לומדים לדייק את השימוש בתאורה בבית ובסביבה, וקורס דיגיטלי ללימוד בסיס תוכנת הפוטושופ עם האמן דוריאן גוטליב.

בשנה השנייה את קורס ההנחיה המרכזי מעבירה שירז גרינבאום, צלמת, כותבת, עורכת צילום ומקימת האתר 'מעלעלת'. הקורס התומך של איתי נדב עוסק בעולם דיגיטלי מתקדם. הקורס השלישי הוא קורס וידאו ארט בהנחייתה של רינת אדלשטיין, צלמת ואוצרת פסטיבל מנופים הירושלמי.

פעמיים בשנה מתקיימים סיורי גלריות מונחים ושתי כיתות אומן, כמו כן, התלמידים בתוכנית לוקחים חלק פעיל באירועי בית הספר".

כמה לומדים בתוכנית מדי שנה?

"מקסימום המשתתפים בכל כיתה בתוכנית הוא 13 אנשים. אנחנו מאמינות שעל הכיתות להיות קטנות ואינטימיות, כיוון שלכל אחד מגיע ליווי אישי בתהליך על מנת שיוכל למצוא את קולו שלו. המנחים בתוכנית מלמדים מתוך ניסיונם האישי כיוצרים, ומאהבה גדולה ליצירה ולהוראה.

את הבוגרים שלנו פוגשים ברחבי הארץ, ביניהם: רחלי דבורקין שהציגה בפסטיבל הצילום, טליה רונן שלומדת לתואר שני באוצרות בבצלאל, שי כנעני שהציג תערוכת יחיד בטבעון ועוד רבים".

בשנת הלימודים הבאה בית הספר יפתח לראשונה תוכנית המשך לבוגרי המסלול, בה יעמיקו הבוגרים את תהליך היצירה והידע האישי.

ההרשמה לתוכנית הייחודית בעיצומה.

לפרטים והרשמה: 02-6286519, בשלוחה 102, בימים א'-ה' בין 9:00-16:00, או במייל  [email protected]

לאתר מוסררה: www.musrara.co.il

 


תוכן שיווקי


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר