פרופ' יונתן הלוי (צילום: אמיל סלמן)
פרופ' יונתן הלוי (צילום: אמיל סלמן)

"אנו מביאים את הבריאות אל הנשים בירושלים"

לקראת האירוע השנתי לנשות ירושלים - “נשי בריא”, שייערך ב־6.6, מדבר פרופ’ יונתן הלוי, מנכ”ל המרכז הרפואי שערי צדק, בשיחה עם “כל העיר” על אורח חיים בריא לנשים, על לידה נוסח 2017, על דימויי גוף, על מודעות עצמית וגם האם יש הבדלים בין המוח הנשי למוח הגברי?

פורסם בתאריך: 29.5.17 20:30

“המטרה היא מאוד פשוטה”, אומר השבוע בשיחה עם “כל העיר” פרופ’ יונתן הלוי, מנכ”ל המרכז הרפואי שערי צדק, לקראת אירוע “נשי בריא”, שייערך ביום שלישי הבא לנשות ירושלים, “והיא להביא את הבריאות אל הקהילה ובאירוע זה אל הנשים בירושלים. אנחנו מאוד מעורבים עם הקהילה בירושלים, יש לנו אירוע קבוע ‘שישי בריא’, שגם בו אנו מנגישים את הבריאות לציבור הירושלמי. אנחנו בית חולים של ירושלים בירושלים, שמשרת את תושבי ירושלים, ואנו רוצים להפיץ את הידע הרפואי בציבור. מדובר אמנם בערב לנשות ירושלים, אך גם כמובן גברים מוזמנים אליו”.

 

בית חולים שערי צדק (צילום: שערי צדק)

בית חולים שערי צדק (צילום: שערי צדק)

האירוע השנתי לנשות ירושלים של המרכז הרפואי שערי צדק – "נשי בריא", ייערך בתיאטרון ירושלים ביום שלישי, 6.6.17, בהפקת “כל העיר”. במהלך האירוע ידברו מומחים על הנושאים הבוערים, שמעסיקים ביום יום את האישה הירושלמית, גרסת 2017. זו הקרייריסטית, המצליחנית, המוכשרת, החזקה, המנהלת משק בית ומגדלת ילדים – במילים אחרות, משהו כמו 'וונדר וומן', גרסת גל גדות, ששואפת לשמור בתוך סחרור החיים על אורח חיים בריא, לה ולמשפחתה.
בין מגוון התחומים שיעלו במהלך האירוע המיוחד – “נשי בריא”: “לכולם דאגת. ומה איתך?” – הרצאה על מודעות עצמית ושמירה על בריאותך; “מה שלא עושה הטבע” – על דימוי הגוף אצל נשים, ניתוחים וטיפולים אסתטיים; “ירקות במקום תרופות” – על אורח חיים בריא, תזונה נכונה ובדיקות שגרה; “לידה נוסח 2017” – על ‘היולדת החדשה’, לידה טבעית, דיקור, ביות מלא, רפלקסולוגיה, ג’קוזי ומלונית; ו”מוח גבר, מוח אישה” – הבדלים, הוראות, שימוש ותחזוקה.
האירוע ייפתח בברכות של מנכ”ל שערי צדק פרופ’ יונתן הלוי, סמנכ”לית שערי צדק רות רלב”ג, מנהל מחוז ירושלים בקופת חולים מאוחדת טל שאול ומנהל אגף נשים ויולדות בשערי צדק פרופ’ ארנון סמואלוב. תנחה את האירוע – נעמה בגריש, אחות אחראית של המחלקה לרפואה דחופה בשערי צדק.
בין המרצות והמרצים באירוע: ד”ר רויטל ארבל, רקפת אריאלי, ד”ר רחל מייקלסון, ד”ר טל הדר, ד”ר ירון אלמגור, ד”ר יואב גרונוביץ’, ד”ר יעל יקל, פרופ’ נתן בורנשטיין – כולן וכולם משערי צדק. כמו כן, ירצו ד”ר שרון צחורי ממכבי שירותי בריאות וגב’ אורלי צחור מקופת חולים מאוחדת. בנוסף, אורחות האירוע ייהנו ממופע מיוחד של הזמרת מירי מסיקה לנשות ירושלים.

 

המרכז הרפואי שערי צדק (צילום: דוברות שערי צדק)

המרכז הרפואי שערי צדק (צילום: דוברות שערי צדק)

לכולם דאגת. ומה איתך?

“נשים בכל המגזרים שקיימים בירושלים”, מסביר פרופ’ הלוי, “גם במשפחות היהודיות וגם במשפחות הערביות הברוכות ילדים, וגם במשפחות היאפיות, החילוניות, ולמרות התנועה הפמיניסטית שבזכותה יש שוויון בין גבר לאישה, אנו עדיין יודעים כי האישה שקועה הרבה יותר במחשבות על המשפחה, ועל כן יש לה פחות זמן להקדיש לעצמה".
"נשים יותר אלטרואיסטיות וגברים יותר נרקיסיסטים”, טוען פרופ’ הלוי. “באופן כללי אישה גם בעולם המודרני המסורתי, הערבי והיהודי, תופסת את עצמה כעומדת לרשות המשפחה, יום ולילה, ואנו רוצים שתמצא גם זמן לעצמה. מכל הנושאים האלה, זה אולי הנושא שהכי מעיד על הבנה מעמיקה על העולם הנשי ועל השינויים שצריכים להתחולל בו”.

לידה, נוסח 2017

“הציפיות של היולדות כיום הן בעלייה, מלידה טבעית ועד צירוף של אמצעים אלטרנטיביים כמו דיקור ורפלקסולוגיה”, מתאר פרופ’ הלוי את זירת הלידות של המאה ה־21. “יש מגמת עלייה של יולדות המעוניינות בביות מלא, ואנחנו משתדלים להשביע את רצונן. מלונית חדשה צפויה להיפתח בשערי צדק תוך כחודשיים, וכבר היום אנחנו מציעים לילה שלישי, על בסיס מקום פנוי, למי שלא רוצה לחזור מיד הביתה, המטרה היא להגביר את הנוחות של היולדות, והמלונית החדשה תסייע בכך”.

מה שלא עושה הטבע

“הדרישה לכירורגיה פלסטית הולכת ועולה”, מספר פרופ’ הלוי, “ויש לנו צוות מעולה במכון הרמוניה, שבו אנו מבצעים הליכים שלא בסל הבריאות הציבורי. יש כמובן חידושים בתחום, ועיקרם בבוטוקס ובניתוחי האף, שיוצגו בכנס”.
ירקות תרופות
“כאן אנחנו מדברים על תזונה בריאה”, אומר פרופ’ הלוי ומבדיל בין אוכל מזין לבין מזון אורגני. “מזון אורגני לא הוכח כיותר בריא, זה שנוי במחלוקת. מה שחשוב זה הרכב המזון, אורגני או לא, יש להרבות בפירות ובירקות, פחות בשר אדום, פחות שומן ולא אוכל מעובד. אין פה ויתור על תרופות, אבל יש לנהל אורח חיים בריא מגיל צעיר מאוד, אף פעם לא מאוחר, אך רצוי להתחיל מגיל צעיר. תזונה נכונה ובריאה מונעת מחלות לב, השמנה ואף מונעת סוגים של סרטן".
מה דעתך הרפואית על טרנד “צום המיצים”, שמשווק כהליך לניקוי רעלים בגוף?
“זו דיאטה לא הגיונית ואנטי פיזיולוגית. תזונה נכונה זה משהו ארוך טווח, זה מצריך חינוך מגיל ינקות, וצריך לגייס לכך את מערכת החינוך, שכבר מטיפה לזה. מי שמקפיד על תזונה טובה, הסיכוי שלו לחלות במחלות מקצרות חיים ולכך שיזדקק לתרופות נמוך בצורה משמעותית”.

מוח גבר, מוח אישה

המחקר הרפואי והאקדמי עוסק כיום בשאלה, שלמעשה מעסיקה את המין האנושי אלפי שנים – האם יש הבדלים בין מוח של אישה לבין מוח של גבר? ובכן, התשובה היא לא חד משמעית. יש מחקרים המוכיחים כי אין מוחות נבדלים, מנגד, מחקרים אחרים מצביעים על הבדלי MRI.
לטענת פרופ’ הלוי “יש הבדל, אבל לא כזה שהתנועה הפמיניסטית צריכה לחשוש ממנו. יש היום מחקרים חדשים שקשורים ל־MRI, לא מדובר על ‘מוח גדול או מוח קטן’ אלא מדובר במחקרים חדשים ששופכים אור על התנהגות שמאפיינת נשים ומאפיינת גברים, ואיך אותה התנהגות מאורגנת בכל מוח”.

שערי צדק של 2017

“שערי צדק של 2017 זה לא שערי צדק של 2010”, מוסיף ואומר פרופ’ הלוי. “במהלך השנים האלו הכפלנו את מספר המיטות מ־500 ל־1,000, הכפלנו את מספר הביקורים בחדר המיון, הקמנו 20 מחלקות חדשות, בראשם מרכז המוח, וחימשנו את מספר המבקרים במרפאות החוץ ובמכונים שלנו. היום שערי צדק הוא בית החולים הגדול בעיר כמעט בכל המשתנים. הצמיחה שלנו בשנים האחרונות משקפת את האמון של תושבי ירושלים בנו וביכולות המקצועיות שלנו. שערי צדק מספק היום תשובה מקצועית מיטבית בכל תחומי הרפואה המודרנית. לאחרונה נפתח מרכז המוח של שלוש זרועותיו – יחידה לשבץ מוחי, צנתורי מוח ומחלקה נוירוכירורגית – המשלימים את מרכז הטראומה שלנו אליו פונו רוב נפגעי הטרור הקשים בשנה האחרונה. למעלה מ־50 אחוז מהמטופלים המפתחים שבץ מוחי מגיעים לשערי צדק. שערי צדק שינה את פניו. אני גאה בבית החולים, ועם הצמיחה הצלחנו לשמור על מוניטין של שירות אמפתי, חומל ורחום”.

הכניסה לאירוע "נשי בריא" ללא תשלום, אך חובה להירשם מראש. טל’ 02-5315813 או באתר שערי צדק szmc.org.il.

 

***

מערכת אוטומציה משולבת רובוט נחנכה במעבדות בשערי צדק

תינוקת בת שלושה ימים עברה צינתור נדיר 

שישיה זוגות הרו בזכות שיטה חדשה לטיפולי פוריות 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר